CEIKA remmerij
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2016 1:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: CEIKA remmerij
Oeps verlanglijstje voor mijn 900NG wordt steeds langer.
stuurhuis brace.
6 punts chassis brace.
CEIKA remmen
uitlaatspruitstuk.
veel sparen
stuurhuis brace.
6 punts chassis brace.
CEIKA remmen
uitlaatspruitstuk.
veel sparen
Autoleip met Jaguar S Type en Saab 900NG cabrio
- BergenB
- Donateur (4x)
- Berichten: 367
- Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: CEIKA remmerij
Ik vroeg me af hoe de Ceika remmen zich gehouden hebben na twee jaar? Ik ben zelf ook aan het rond kijken voor een big brake kit en kwam deze post toevallig tegen. Op de website van Ceika lijken het mooie spullen voor goede prijzen maar verder kan ik niet veel ervaringen vinden van mensen die er al even mee rond rijden, dus vandaar mijn vraag.
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
-
- Donateur
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 07 mei, 2012 23:20
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: CEIKA remmerij
Ik ben nog steeds erg tevreden. Moet zeggen dat ik niet heel veel kilometers heb gemaakt dit jaar, maar toch wel wat snelweg kilometers met soms wat steviger remmen, en heb niet gemerkt dat remkracht afgenomen is in de afgelopen tijd. Wat mij betreft nog steeds een goede keus, moet alleen achter nog steeds
Saab 93 Cabrio 2001 T7 LPT 150pk / CEIKA BBK 330mm
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: CEIKA remmerij
Ik ken twee auto's die ermee rondrijden, beide zijn er erg tevreden mee. Allebei ook met 330x28 schijven en vierzuiger klauwen met straatblokken.
Wat voor mij echt het grote nadeel is aan die CEIKA sets is dat je originele velgen er alleen met spacers overheen krijgt.. De originele velgen zijn ontworpen met éénzuiger klauwen in het achterhoofd, dus als je ineens meer ruimte voor de klauw nodig hebt tussen schijf en velg, kom je al snel in de problemen.
Wat voor mij echt het grote nadeel is aan die CEIKA sets is dat je originele velgen er alleen met spacers overheen krijgt.. De originele velgen zijn ontworpen met éénzuiger klauwen in het achterhoofd, dus als je ineens meer ruimte voor de klauw nodig hebt tussen schijf en velg, kom je al snel in de problemen.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- vdLindenMM
- Geregistreerd lid
- Berichten: 565
- Lid geworden op: di 07 feb, 2012 20:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: CEIKA remmerij
Wat mij opvalt is, dat er een aanzienlijke hoeveelheid mensen graag grotere schijven wensen te plaatsen onder hun Saabje.
Vergeten wordt echter dat het nog steeds een standaard auto is waar de rembalans, zoals bij iedere auto, nog steeds ligt op ongeveer een 70% voor en 30% achter. Door nog grotere schijven met zelfs remklauwen met tot 4 zuigers te plaatsen, is de balans volledig zoek.
Ik lees nergens dat ook gekeken wordt naar de achterschijven.
Persoonlijk zou ik de standaard rembalans veranderen naar een 60% voor en 40% achter, als ik wist waar de verdeler zat( en dat weet ik niet) en deze aanpassen als ik dat zou willen(maar dat wil ik niet).
En een pedalbox inbouwen met regelaar op het dashboard is al helemaal niet aan de orde.
Vergeten wordt echter dat het nog steeds een standaard auto is waar de rembalans, zoals bij iedere auto, nog steeds ligt op ongeveer een 70% voor en 30% achter. Door nog grotere schijven met zelfs remklauwen met tot 4 zuigers te plaatsen, is de balans volledig zoek.
Ik lees nergens dat ook gekeken wordt naar de achterschijven.
Persoonlijk zou ik de standaard rembalans veranderen naar een 60% voor en 40% achter, als ik wist waar de verdeler zat( en dat weet ik niet) en deze aanpassen als ik dat zou willen(maar dat wil ik niet).
En een pedalbox inbouwen met regelaar op het dashboard is al helemaal niet aan de orde.
Saab 9-3 Sport Estate 2.8T V6 Aero KC
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 151
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:31
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: CEIKA remmerij
[]
Waarom zou je dat willen? Zelf rijd ik met hispec 330mm 4 pots, rem echt perfect en nooit gedacht om de remdruk te willen veranderen.
Waarom zou je dat willen? Zelf rijd ik met hispec 330mm 4 pots, rem echt perfect en nooit gedacht om de remdruk te willen veranderen.
saab 9-3 Aero 2001
- vdLindenMM
- Geregistreerd lid
- Berichten: 565
- Lid geworden op: di 07 feb, 2012 20:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: CEIKA remmerij
Tja waarom? Goeie vraag aan iemand die vanaf 1981 t/m 1997 heeft geraced en rally heeft gereden.
Saab 9-3 Sport Estate 2.8T V6 Aero KC
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 151
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:31
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: CEIKA remmerij
Bedankt voor je heldere uitleg, waar wij allen wat van kunnen leren!vdLindenMM schreef: ↑do 02 aug, 2018 20:28
Tja waarom? Goeie vraag aan iemand die vanaf 1981 t/m 1997 heeft geraced en rally heeft gereden.
saab 9-3 Aero 2001
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: CEIKA remmerij
Daar is hij weer, het 'Johan Derksen-argument' zoals ik het altijd noem (zie deze namelijk regelmatig voorbij komen op TV): "Ik zit al 40 jaar in het betaald voetbal" (DUS alles wat ik zeg dient voor waarheid te worden aangenomen zonder tegenspraak). Ik ken ook genoeg mensen die al tig jaar iets doen en het al die tijd verkeerd doen in mijn ogen, dus puur de info dat je jaren geraced hebt zegt mij weinig zonder verdere context (al zal menigeen iets kunnen leren van je ervaring). Daarbij vergt racen en rallyrijden voor veel toepassingen waaronder de remmen andere specs dan straatgebruik. Al ben ik het wel met je eens dat je de achterzijde liefst ook aan moet pakken, liefst ook wat rekenwerk doen zodat je weet wat het ongeveer gaat opleveren. Heb dat zelf wel gedaan iig.
- DionHPT
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Johan Derksen reedt niet voor niks Saab
Maarten, ik schroef morgen je 314 remmen er wel even af kijken of je met 278 het verschil gaat merken met die dikke V6
Maarten, ik schroef morgen je 314 remmen er wel even af kijken of je met 278 het verschil gaat merken met die dikke V6
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
- a3426rage
- Geregistreerd lid
- Berichten: 537
- Lid geworden op: zo 08 nov, 2015 16:54
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: CEIKA remmerij
Weer typisch een "kijk mij eens bijzonder zijn en veel verstand hebben" post. Andere remmen ga je echt merken ook bij 70-30. De standaard 308mm zijn echt onbemeten voor het gewicht en het onderstel van een 9-3OG.vdLindenMM schreef: ↑do 02 aug, 2018 20:28
Tja waarom? Goeie vraag aan iemand die vanaf 1981 t/m 1997 heeft geraced en rally heeft gereden.
Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker
Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage X DionHPT
Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage X DionHPT
- vdLindenMM
- Geregistreerd lid
- Berichten: 565
- Lid geworden op: di 07 feb, 2012 20:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: CEIKA remmerij
O, bedoelde je vanmiddag dit stukje. Ik wist niet eens meer dat ik had gereageerd.
Volgende keer ook niet meer doen in zo'n topic. Heeft weinig zin om uit te leggen dat je meer dan € 1000,00 kwijt bent aan experimenteren omdat anderen verkeerde berekeningen hadden gemaakt met vooral de achter remmen, en dat ik daardoor de auto bijna platgereden had. En daarna zelf maar de berekeningen heb gemaakt.
Maar ik gun iedereen zijn hobby.
BTW. Heb moeten Googlen wieJohan Derksen was.
Saab 9-3 Sport Estate 2.8T V6 Aero KC
- vdLindenMM
- Geregistreerd lid
- Berichten: 565
- Lid geworden op: di 07 feb, 2012 20:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: CEIKA remmerij
Ik zag dat je onderaan hebt staan Playboy en Grappenmaker.a3426rage schreef: ↑do 15 nov, 2018 16:41Weer typisch een "kijk mij eens bijzonder zijn en veel verstand hebben" post. Andere remmen ga je echt merken ook bij 70-30. De standaard 308mm zijn echt onbemeten voor het gewicht en het onderstel van een 9-3OG.vdLindenMM schreef: ↑do 02 aug, 2018 20:28
Tja waarom? Goeie vraag aan iemand die vanaf 1981 t/m 1997 heeft geraced en rally heeft gereden.
Wel een Playboy zal niet de indruk wekken jaloers te zijn op ervaringen van anderen, van ervaringen kan men nl. leren, dus houd ik het er maar op dat je een Grappenmaker bent.
Hoewel een goede Grappenmaker geen grappen maakt ten koste van anderen om zichzelf voor te staan.
Maar gelukkig zijn er meer mensen die leren en waarderen wat anderen kunnen uitleggen vanuit ervaringen. Zij willen daar iet van opsteken.
Saab 9-3 Sport Estate 2.8T V6 Aero KC
- Christiaan94
- Donateur
- Berichten: 2671
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
Re: CEIKA remmerij
Heren, kunnen we niet op de man spelen? Erg kinderachtig, beide terug in de mand.
Het "ik ben expert argument" kunnen we al gelijk verwerpen, ik ben wel benieuwd naar meer uitleg over die 70-30 verhouding want er lijkt vanuit een theoretisch oogpunt zeker een bepaalde waarheid in de zitten.
Het "ik ben expert argument" kunnen we al gelijk verwerpen, ik ben wel benieuwd naar meer uitleg over die 70-30 verhouding want er lijkt vanuit een theoretisch oogpunt zeker een bepaalde waarheid in de zitten.
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: CEIKA remmerij
Dat is inderdaad precies wat ik (en niet alleen ik) wil, maar dat wil je dus juist niet uitleggen, want dan zou ik het zeker kunnen waarderen. Je wilt echter dat men jouw bewering zonder verdere context of argumenten aanneemt, getuige het feit dat je al 3 posts wijdt aan persoonlijke aanvallen van exact díe mensen die naar het hoe en waarom vroegen, maar enig inhoudelijk argument ligt nog niet op tafel. Dit noemen we ook wel een drogreden van het type "ontduiken van de bewijslast". En er zitten hier meer technische mensen op het forum hoor, daarom kan zo'n discussie met argumenten i.p.v. moddergooien zonder argumenten ook reuze interessant en leerzaam zijn. En zoals al duidelijk uit dit topic blijkt zijn meerdere mensen geïnteresseerd om iets te leren van jouw kennelijk uitgebeide ervaring, maar zonder argumenten blijft het toch een beetje steken op het niveau van beste stuurlui staan aan wal: roepen dat iedereen gek is met hun remmen upgrades maar zelf niet met een overtuigend tegenargument komen. Beetje het niveau van een jaren '60/'70 klasje waarin de leraar dicteert en de leerling noteert zonder vragen te stellen. Tegenwoordig zijn er efficiëntere vormen van kennisoverdracht, waarbij partijen naar elkaar(s argumenten) luisteren in plaats van dat één partij een eenzijdig betoog houdt zonder daarbij op enigerlei wijze argumenten aan te dragen ter ondersteuning van de gedane beweringen.vdLindenMM schreef: ↑do 15 nov, 2018 22:08Maar gelukkig zijn er meer mensen die leren en waarderen wat anderen kunnen uitleggen vanuit ervaringen. Zij willen daar iet van opsteken.
Kortom: Quod gratis asseritur, gratis negatur.