HHO

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
Guido
Geregistreerd lid
Berichten: 759
Lid geworden op: ma 18 jun, 2007 20:06
Regio: NL - Provincie Gelderland

HHO

Bericht door Guido » wo 06 mei, 2015 18:55

Heeft iemand weleens waterstofinjectie geprobeerd?

http://www.drive-h2o.com/en/products-30 ... cts:815151" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9000 CSE Anniversery 2.0 16v FPT ecopower Vialle G3 (LPI) 1997
225pk 340nm
324.000km

Saab 9000 CSE Burgundy 2.3 16v FPT ecopower Vialle G3 (LPI) 1995 SOLD!!
200pk 323nm
440.000km

Gebruikersavatar
jarno93
Geregistreerd lid
Berichten: 3243
Lid geworden op: wo 15 aug, 2007 11:18
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: HHO

Bericht door jarno93 » wo 06 mei, 2015 20:10

http://www.coolisbetter.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


Saab had dit ooit op vroege turbo's af fabriek als optie
Mazda CX-9
9-5 estate "Trollspeed". verkocht
9-5 sedan gasbak 385.000 km verkocht
9-3 '00 speek stage 1 verkocht
900 T16s, 92 (speedparts fuelchip en APC mod) verkocht
900 T8 '84 (IC en APC mod) verkocht

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid
Berichten: 12631
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
Regio: España - Spanje

Re: HHO

Bericht door 72sonett3 » wo 06 mei, 2015 21:37

Dat is waterinjectie, waterstofinjectie is wat anders.
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register

Gebruikersavatar
jarno93
Geregistreerd lid
Berichten: 3243
Lid geworden op: wo 15 aug, 2007 11:18
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: HHO

Bericht door jarno93 » do 07 mei, 2015 11:28

excusez my French
Mazda CX-9
9-5 estate "Trollspeed". verkocht
9-5 sedan gasbak 385.000 km verkocht
9-3 '00 speek stage 1 verkocht
900 T16s, 92 (speedparts fuelchip en APC mod) verkocht
900 T8 '84 (IC en APC mod) verkocht

Gebruikersavatar
Spatje
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 03 nov, 2010 19:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: HHO

Bericht door Spatje » do 07 mei, 2015 12:42

Kennis van me heeft het ingebouwd in zijn kever. Incl waterstof aggregaat, ca 25% minder brandstofverbruik.
Er was een bedrijf in Maastricht die dit ontwikkelde maar zijn ergens eind vorig jaar failliet gegaan, hij liep er stage.
Nu 9-5NG 2.8T 2011 Oak Grey met enkele mods
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: HHO

Bericht door Steve-O » do 07 mei, 2015 12:43

ces't le French de la Topicstarter. Ce n'est pas votre French. Votre French est perfectemundo :mrgreen:

prima link, interessant om te proberen. SAAB had lang geleden zelf ook een systeem. Topic kwam al vaak voorbij.

waterSTOFinjectie daarentegen lijkt me geen project voor doe-het-zelvers, alhoewel er met genoemd systeem door de topicstarter geen opslag van waterstof heet te zijn, maar on-demand electrolyse zorgt voor een repeterend proces van kleine hoeveelheden waterstof.

Krijg wel een beetje jeuk van het gebruik van de term (NANOTECHNOLOGIES) - ten eerste oneigenlijk toepassing van de term nano + spelling moet zijn NANO TECHNOLOGIES + enkelvoud + hoeft het niet in capitalen.

Maar goed, het zou kunnen werken. Er zijn ook al een aantal tankstions in NL waar on-demand Waterstof wordt geproduceerd, zij het dat er dan wel iets wordt opgeslagen.
Laatst gewijzigd door Steve-O op do 07 mei, 2015 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
Spatje
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 03 nov, 2010 19:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: HHO

Bericht door Spatje » do 07 mei, 2015 12:49

ligt eraan waar je het injecteert. Direct de cilinder in is idd geen werk voor amateurs. Maar het systeem van de TS werkt met kleine hoeveelheden. Het is met name de verbrandingssnelheid die enorm toeneemt door het kleine beetje H2. Veel meer weet ik er ook niet van.
Nu 9-5NG 2.8T 2011 Oak Grey met enkele mods
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur
Berichten: 3857
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Norge - Noorwegen

Re: HHO

Bericht door odin1899 » do 07 mei, 2015 13:02

Hmmm, waterstofinjectie op een LPG auto :!:

Afbeelding

:twisted:
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev

Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: HHO

Bericht door Steve-O » do 07 mei, 2015 13:19

De website zit ietwat knullig in elkaar: er is een special offer, maar die staat niet op de pagina "Special offers", maar in de webshop.

De bedragen lopen lekker omhoog naarmate het ingebouwd moet worden in een auto die van zichzelf al meer PK's heeft.

Toch moet gezegd dat de NL-site ook niet heel duidelijk is. Bij inbouw van de basisversie wordt het door hun voor jou op je ruitewisservloeistofreservoir aangesloten. Maar koelvloeistof gebruiken wordt afgeraden vanwege wat er behalve methanol in koelvloeistof zit en wat dat voor verstoppingen of zo kan geven. (het mileu-ascpect wordt niet aangeroerd). In ruitenwisservloeistof zit ook citroenzuur, zeep en spiritusachtige substantie. Kan dat dan weer wel? En hoeveel kilometer kun je rijden toe je je ramen niet meer kan wassen. Ruitewisservloeistof is ook niet goedkoop.

Ik mis duidelijke info en inbouwschema's/of optie om de inbouwhandleiding voor aankoop te downloaden.
Geen van beide sites rept over hoeveel gedestilleerd water er per hoeveel kilometer moet worden gevuld. De productie van gedesilleerd water is ook energie-intensief en draagt bij een extra uitstoot van CO-2. Zelf water koken doet dat ook.

Je moet eigenlijk een regenton hebben, en daar een gefilterde voorraadtank van in je auto bouwen.
Laatst gewijzigd door Steve-O op do 07 mei, 2015 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Thieuke » do 07 mei, 2015 13:22

Ik vraag me af hoe Trionic met de extra brandstof om zou gaan.... En dan bedoel ik niet allen de eigen brandstof inspuiting verlagen....
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
Ruud 9.3
Donateur
Donateur
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 03 jan, 2007 19:46
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: HHO

Bericht door Ruud 9.3 » do 07 mei, 2015 16:49

Ik heb ergens gelezen dat de inspuiting van HHO voor koelere lucht zorgt met een wat hogere luchtvochtigheid. En Trionic meet vervolgens de luchttemperatuur (hogere dichtheid) en denkt dus meer zuurstof per cilinder ter beschikking te hebben. Daarop wordt er meer benzine ingespoten. Ik heb een filmpje gezien van een Mini met een AFR van 9,5 tot 10,0 !!

Ik ga het zeker ook een keer inbouwen, maar ik heb zoveel plannen.
Sedan 9.3 SS 2007, Cabrio 9.3 SE 2002, 9000 Anni 1997, Volvo S60 2018
projecten: 900 T16S Aero 1992 en 96 V4 1971 Megasquirt

ex 900 T8 APC 1983, 9000i CC 1987, 900i 1985, Cabrio 900S Aero T5 1993, 9000i CSE 1994, 9000i CD 1990

Rijkdom zit tussen de oren, niet in je portemonnee

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Thieuke » do 07 mei, 2015 17:16

Dan zou het toch niet zuiniger worden?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
Guido
Geregistreerd lid
Berichten: 759
Lid geworden op: ma 18 jun, 2007 20:06
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: HHO

Bericht door Guido » do 07 mei, 2015 18:02

Hier een inbouwfilmpje met mooi muziekje:

https://www.youtube.com/watch?v=aQxLIzo9hvQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=9IReTkLHOEY" onclick="window.open(this.href);return false;

ook als ik op HHO google vind ik aardig wat informatie. Maar niemand alsnog geprobeerd?

Invoer moet wel VOOR de turbo gebeuren. De vraag is hoe dat gaat als de turbo een beetje warm word :roll:
Saab 9000 CSE Anniversery 2.0 16v FPT ecopower Vialle G3 (LPI) 1997
225pk 340nm
324.000km

Saab 9000 CSE Burgundy 2.3 16v FPT ecopower Vialle G3 (LPI) 1995 SOLD!!
200pk 323nm
440.000km

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid
Berichten: 12631
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
Regio: España - Spanje

Re: HHO

Bericht door 72sonett3 » do 07 mei, 2015 21:01

Steve-O schreef:... spelling moet zijn NANO TECHNOLOGIES + enkelvoud + hoeft het niet in capitalen.
Steve-O schreef:...door hun ... aangesloten.
Door hen.
Je moet eigenlijk een regenton hebben, en daar een gefilterde voorraadtank van in je auto bouwen.
Regenwater is wel zacht maar bevat ook opgeloste stoffen als nitraat en fosfaat, dat filter je er niet uit, alleen met, jawel, nanofiltratie.... Grover spul als saharazand en stuifmeel is er eenvoudiger uit te filteren.

Demiwater of gedestilleerd water gebruiken voor deze H2 injectie is veel makkelijker.
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register

Gebruikersavatar
Ruud 9.3
Donateur
Donateur
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 03 jan, 2007 19:46
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: HHO

Bericht door Ruud 9.3 » do 07 mei, 2015 22:08

Water injectie werk eigenlijk als een intercooler. Het resultaat is meer vermogen dus kost het ook meer brandstof.

Bij pre-turbo waterinjectie bestaat de kans dat er water condenseert in de intercooler. Volgens deze site is de beste plaats voor de nozzle NA de intercooler en VOOR de temperatuursensor.
http://www.alcohol-injection.com/en/con ... ion-nozzle" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan 9.3 SS 2007, Cabrio 9.3 SE 2002, 9000 Anni 1997, Volvo S60 2018
projecten: 900 T16S Aero 1992 en 96 V4 1971 Megasquirt

ex 900 T8 APC 1983, 9000i CC 1987, 900i 1985, Cabrio 900S Aero T5 1993, 9000i CSE 1994, 9000i CD 1990

Rijkdom zit tussen de oren, niet in je portemonnee

Plaats reactie