HHO

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
joachiem
Geregistreerd lid
Berichten: 5309
Lid geworden op: vr 16 jul, 2004 22:30
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: HHO

Bericht door joachiem » vr 22 mei, 2015 18:04

loopt van alles door elkaar hier :wow: gaat hier toch over HHO en niet over waterinjectie??

Bruingas(HHO) opwekken kost stroom en is niet rendabel in een auto..elektrolyse is leuk maar dat gelijk onder de kap opwekken met een dry-cel en stroom die je van je dynamo/accu trekt :idea: gaat niet werken!verbruik zou eerder gelijk blijven of zelfs hoger bij moderne auto,s met lambda sonde.

Waterstof maken en opslaan kan wel en dan dit tanken in een fles/tank waar je motor op rijd...maar kijk eens naar het mooie plaatje van de zeppelin :mrgreen:
waterstofgas is zo dun en klein dat het echt overal doorheen gaat,zelfs door staal ja....stel voor voor dat er statische elektrische deeltjes ontstaan door draaiende delen aan de motor of ergens bij een apparaat of je bent zelf iets geladen,dan snap je wel wat er gaat gebeuren als dit bij de opslag tank van je HHO komt.
opslag is dus gevaarlijk en je verliest dus ook gas,ook als je het gaat mengen met iets anders heb je verliezen.

als je zuiniger wil rijden koop dan een kleine 1.3 diesel ofzo.....als je co2 vriendelijk van a naar b wil komen ga dan fietsen :wink:

Als iemand hier mee wil testen zou ik gewoon zelf een cel maken....het is vrij simpel en als hij niet werkt op je auto(wat zo is) kun je hem gebruiken als
speeltje...je kan er een brander van maken(smelt je steen en staal mee 3000graden) of ballonnen mee vullen :P
restauratie/onderhoud/onderdelen/advies-aankoop nodig..stuur mij een pb.

ries-9-5
Donateur
Donateur
Berichten: 289
Lid geworden op: di 11 mar, 2014 11:44
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: HHO

Bericht door ries-9-5 » vr 22 mei, 2015 19:04

HHO = H2O toch?

En ik maar denken dat waterstofgas H2 of HH is.
Nissan Leaf MY16 30kWh Tekna
Saab 9-5 3.0t V6 1999 LPG (BRC) 280k DionHPT Tune (verkocht mei 2016)

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Dikketrip » di 05 jan, 2016 0:47

Beetje late reactie, wilde zelf een post plaatsen maar dit onderwerp bestaat al..

Ik wilde hier ook vragen over stellen.
Ik geloof er wel degelijk in.

Het lijkt allemaal hocuspocus, maar het is allemaal de toekomst.

Hier is iemand die ook zelf vraag tekens had.
http://www.martinvangijn.nl/tag/hho/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je wilt kun je met hem afspreken en echt zelf kijken.
Ook kan hij je helpen met how to.

Dit is niet nieuw, bestaat al heel lang jaren 60 of zo.

Er zijn al bedrijven in Nederland die bv cv ketels hier op laten lopen;)


De HHO is een toevoeging om je brandstof optimaler te laten branden.
De belasting op je motor is ongeveer gelijk aan met je lampen aan rijden.


Ik hoop dat er nog mensen zijn die hier serieus op in willen gaan.
Liever geen doem denkers..

groet,
Sjoerd
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Dikketrip » di 05 jan, 2016 1:29

Voor de mensen die graag lezen en dieper op de stof in willen gaan.

http://watergas.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is veel te lezen en te leren. Laat je zelf verbazen;)
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Gebruikersavatar
joachiem
Geregistreerd lid
Berichten: 5309
Lid geworden op: vr 16 jul, 2004 22:30
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: HHO

Bericht door joachiem » wo 06 jan, 2016 6:32

Meeste automotoren meten de uitlaatgassen dmv een lambdasonde.
Met extra waterstofgas in je inlaat na je luchtmassameter die in de verbrandingskamer komt samen met de lucht en ingespoten hoofdbrandstof.

Dit mengsel word verbrand.

gassen/uitstoot gaan door je uitlaat naar buiten.

Lamdasonde meet deze gassen.

Waterstofgas doet de lambda waarde van brandstof dalen....maar je spuit nog het zelfde aan mengsel in.
De inspuitcomputer krijgt dus door dat hij te arm loopt en zal meer brandstof gaan inspuiten om weer in de juiste lambda waarde te komen.

Je moet bij moderne aiuto,s de inspuitcomputer kunnen foppen voordat je iets kan met waterstofgas...anders werkt het niet 100%

Met een beetje waterstofgas kom je er niet...enkel andere samenstelling van je uitlaatgassen zal het effect zijn maar zuiniger verbruik en meer vermogen word lastig.
Het kost echt heel veel stroom/vermogen aan je krukas om de energie te krijgen om genoeg waterstofgas te produceren zodat een motor er echt voordeel van heeft....veel mensen testen ermee maar blijkt niet echt te werken in de praktijk.

Je zegt dat het echt TOEKOMST IS :wow: volgens mij hebben fossiele brandstoffen niet echt een toekomst ;-(+
Een waterstofcel die stroom maakt voor een elektromotor is wel aardig.

Zuinig en goedkoop Co2 neutraal vervoer blijft nog altijd lopen/fietsen :wink:

Over 50jaar is alles elektrische en heeft elke gemeente een thorium(gesmolten zout) reactor staan...dus allemaal een Tesla kopen :-P+
restauratie/onderhoud/onderdelen/advies-aankoop nodig..stuur mij een pb.

Gebruikersavatar
Spatje
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 03 nov, 2010 19:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: HHO

Bericht door Spatje » wo 06 jan, 2016 13:46

Denk niet dat de standaard labdasondes dit ooit kunnen meten. De hoevelheid H2 per inspuiting is zo weinig.
Nogmaals deze techniek is alleen om de benzine beter te verbranden, een veel snellere en heftige explosie waardoor minder verliezen optreden. De energie uit de benzine (en niet uit de H2!) wordt veel efficienter omgezet in bewegingsenergie. Het zou vrij eenvoudig tot wel 20% besparing op leveren. En je hebt echt geen 4kW H2 generator nodig oid om dat beetje waterstof te produceren.
De techniek is al ruimschoots bewezen, de praktische toepassing is lastiger maar er rijden een aantal hobbyisten mee in de rondte.
Nu 9-5NG 2.8T 2011 Oak Grey met enkele mods
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Dikketrip » vr 08 jan, 2016 15:35

joachiem schreef:Meeste automotoren meten de uitlaatgassen dmv een lambdasonde.
Met extra waterstofgas in je inlaat na je luchtmassameter die in de verbrandingskamer komt samen met de lucht en ingespoten hoofdbrandstof.

Dit mengsel word verbrand.

gassen/uitstoot gaan door je uitlaat naar buiten.

Lamdasonde meet deze gassen.

Waterstofgas doet de lambda waarde van brandstof dalen....maar je spuit nog het zelfde aan mengsel in.
De inspuitcomputer krijgt dus door dat hij te arm loopt en zal meer brandstof gaan inspuiten om weer in de juiste lambda waarde te komen.

Je moet bij moderne aiuto,s de inspuitcomputer kunnen foppen voordat je iets kan met waterstofgas...anders werkt het niet 100%

Met een beetje waterstofgas kom je er niet...enkel andere samenstelling van je uitlaatgassen zal het effect zijn maar zuiniger verbruik en meer vermogen word lastig.
Het kost echt heel veel stroom/vermogen aan je krukas om de energie te krijgen om genoeg waterstofgas te produceren zodat een motor er echt voordeel van heeft....veel mensen testen ermee maar blijkt niet echt te werken in de praktijk.

Je zegt dat het echt TOEKOMST IS :wow: volgens mij hebben fossiele brandstoffen niet echt een toekomst ;-(+
Een waterstofcel die stroom maakt voor een elektromotor is wel aardig.

Zuinig en goedkoop Co2 neutraal vervoer blijft nog altijd lopen/fietsen :wink:

Over 50jaar is alles elektrische en heeft elke gemeente een thorium(gesmolten zout) reactor staan...dus allemaal een Tesla kopen :-P+

Klopt,

ik lees dat jij wel weet waar je op moet letten. alleen dan kun je het echt testen.
en het is niet de toevoeging met fossielen brandstof dat de toekomst is, maar de HHO zelf:)

Heeft u ook de vorige link gelezen hier kon je ook zien dat deze man zijn Toyota had aangepast om op HHO te rijden.
los van alle aanpassingen gaat het meer om het feit dat het kan met een kleine ingreep. en ja je moet wel wat aanpassen omdat nieuwe computers van slag raken / meer inspuiten. en dat wil je niet.

Het gaat ook om het rendement aan het einde. alles optellen en aftrekken zit je nog rond 20% meer km. Als je de verhalen mag geloven.


we kunnen zo veel meer.
halen bv al spanning uit planten voor straat verlichting. gebeurt vandaag de dag.


bedankt voor je reactie.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Dikketrip » vr 08 jan, 2016 15:42

Spatje schreef:Denk niet dat de standaard labdasondes dit ooit kunnen meten. De hoevelheid H2 per inspuiting is zo weinig.
Nogmaals deze techniek is alleen om de benzine beter te verbranden, een veel snellere en heftige explosie waardoor minder verliezen optreden. De energie uit de benzine (en niet uit de H2!) wordt veel efficienter omgezet in bewegingsenergie. Het zou vrij eenvoudig tot wel 20% besparing op leveren. En je hebt echt geen 4kW H2 generator nodig oid om dat beetje waterstof te produceren.
De techniek is al ruimschoots bewezen, de praktische toepassing is lastiger maar er rijden een aantal hobbyisten mee in de rondte.
Yep,

ook de uitstoot gaat extreem naar beneden.
met zoeen HHO set kun je de belasting na een meting mss wel kwijt schelden:)

Iemand gelezen hoe ze de limo Volvo V80 van de "Koningin" op HHO lieten lopen?

http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/pd ... apport.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

deze auto staat ook op die andere site watergas.nu

wel extreme resultaten niet waar?
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: HHO

Bericht door Steve-O » za 09 jan, 2016 1:50

CO2-uitstoot per eenheid uitlaatgas is voor de voorbeeld-Volvo wel 3,8 % hoger, lees ik.
Maar als je het doorrekent naar minder verbrande benzine per kilometer, maakt dat het ruimschoots goed, natuurlijk.

Ze hebben ook een HHO-CV-ketel in ontwikkeling met een verbruik van 1,4 kWh (in vol bedrijf?) en 100 ml kraanwater per uur. Helaas staan de verbruiken bij standby en pompgebruik er niet bij.
Er worden wel percentages in besparing op de energienota genoemd. Maar dat zal per woning/pand natuurlijk wel variëren. Ik ga me zeker op de hoogte houden van de ontwikkeling en beschikbaarheid van zo'n CV-systeem.

Het zou wel eens dé oplossing kunnen zijn voor verduurzamen van relatief oudere bestaande bebouwing en monumentale panden waar je liever niet het glas-in-lood of kozijnen aan wilt passen. En mogeijk zelfs het antwoord op het terugdringen van ons landelijk aardgasverbruik. Als er tenminste een evenredige terugdringing van fossiele en nucleaire electriciteitsproductie tegenover staat.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: HHO

Bericht door Dikketrip » za 11 nov, 2017 21:00

Ken je deze?

Moet ook goed werken voor je cv

https://youtu.be/DjGSXKSLpfY" onclick="window.open(this.href);return false;

Cavitation heater
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Plaats reactie