B204 -> B206 in Ascona-B:
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Nog een stukje met eigen camera gefilmd (arme intermediate banden op een wat opdrogende baan )
https://www.youtube.com/watch?v=rs9BN5tnGqc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=rs9BN5tnGqc" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma 14 jan, 2013 23:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
[]
haha ja die hadden wel wat geleden idd.. je hoorde het rubber gewoon tegen die schermen aan vliegen.
haha ja die hadden wel wat geleden idd.. je hoorde het rubber gewoon tegen die schermen aan vliegen.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
De nieuwe motor bleek toch wat te sterk voor de Toyota W57 versnellingsbak; ik was er al wel een beetje bang voor. Zo'n 410-420Nm ging net goed, maar 500 is teveel.
2e Pinksterdag op Spa Francorchamps gingen de tanden eraf...
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=7
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=1
Bij 7:58 ging het mis (duidelijk hoorbaar):
https://m.youtube.com/watch?v=lmFCHrccpw8" onclick="window.open(this.href);return false;
2e Pinksterdag op Spa Francorchamps gingen de tanden eraf...
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=7
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=1
Bij 7:58 ging het mis (duidelijk hoorbaar):
https://m.youtube.com/watch?v=lmFCHrccpw8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Nu moet er een R154 versnellingsbak achter van een Toyota Supra 3.0 Turbo. Die moet het wel hebben kunnen, maar is wel ook wel ietsje groter en zwaarder:
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=4
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=6
Wel even weer wat werk:
- Andere aandrijfas maken
- Adapterplaat tussen koppelingshuis en bak maken
- Tunnel groter maken (zodat de bak erin past)
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=4
http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters" onclick="window.open(this.href);return false;[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=6
Wel even weer wat werk:
- Andere aandrijfas maken
- Adapterplaat tussen koppelingshuis en bak maken
- Tunnel groter maken (zodat de bak erin past)
Laatst gewijzigd door RacesconaB204L op za 17 jun, 2017 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Ik zou voor een Volvo m90 bak gaan.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Heeft zo'n bak een afneembaar koppelingshuis dan en uit welk model komt die M90?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Ik wilde ook een bak met een 0,8-0,85 overbrenging in de hoogste versnelling, anders had ik er wel een BMW 530D bak achter gezet, maar die is 1:1 en dan zou het dif te kort zijn
-
- Donateur
- Berichten: 1152
- Lid geworden op: do 10 nov, 2011 17:16
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
ja Volvo 960 en of 940
Wil je je auto getuned hebben PM me dan, misschien kan ik je helpen.
Ook de-tunen , SAI uitprogrammeren etc. mogelijk
Volkswagen Golf 7 Variant 2.0 TDI met GTD specs.
Seat Leon ST 1.6 TDI Maxton.
Ook de-tunen , SAI uitprogrammeren etc. mogelijk
Volkswagen Golf 7 Variant 2.0 TDI met GTD specs.
Seat Leon ST 1.6 TDI Maxton.
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Geen flauw idee wat die Volvo bak in overbrenging doet maar ik weet wel dat dat zo'n beetje de enige standaard bak is die echt grof vermogen naar de achterwielen kan overbrengen.
Kijk anders eerst maar wat ze in Zweden met achterwiel aangedreven Volvo's uithalen en hoe veel koppel ze op die m90 bakken loslaten
Kijk anders eerst maar wat ze in Zweden met achterwiel aangedreven Volvo's uithalen en hoe veel koppel ze op die m90 bakken loslaten
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Zijn idd sterke bakken, vooral de M90 type 2 als ik het goed heb. Ik had zo'n bak liggen voor mijn 9000 RWD project maar mijn broertje had de bak van zijn 240 turbo kapot en heb die bak toen aan hem gegeven. Kunnen volgens mij jouw vermogen goed handlen. Kan alleen even zoeken zijn, maar echt gek duur zijn ze niet.
De versie uit de 940 heeft een 0,81:1 overbrenging in de 5 (4=1:1 zoals bij BMW)
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;
De versie uit de 940 heeft een 0,81:1 overbrenging in de 5 (4=1:1 zoals bij BMW)
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2008 22:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Zeer zeker niet... Vriend van mij drift met een Volvo 950 ( met 5 cilinder) en die bakken zijn zwak. 3e versnelling moet je aan de as vastlassen oid om hem heel te houden en dat lukt met 300 pk al niet meer.tanisha schreef:Ik zou voor een Volvo m90 bak gaan.
Burn some rubber!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2008 22:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325" onclick="window.open(this.href);return false;
Snel schakelen moet je vermijden... Vooral naar de derde versnelling.
Misschien leuk voor een straatauto met veel vermogen dat niet vaak gebruikt wordt. Vriend met zijn driftauto heeft er minimaal al 3 of 4 gesloopt. En dat was met iets van 300 pk. Ging er standaard 1 mee als reserve..
Snel schakelen moet je vermijden... Vooral naar de derde versnelling.
Misschien leuk voor een straatauto met veel vermogen dat niet vaak gebruikt wordt. Vriend met zijn driftauto heeft er minimaal al 3 of 4 gesloopt. En dat was met iets van 300 pk. Ging er standaard 1 mee als reserve..
Burn some rubber!
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Ik kom zeer regelmatig bij Volvo jongens over de vloer daar zweren ze bij de m90 bakken en bij één enkeling lopen de vermogens ook hoog op maar inderdaad toegegeven alleen voor legaal dagelijks gebruik.
Maar als de m90 het niet gaat houden ben ik heel bang dat je in de heel veel duurdere opties uit gaat komen!
Maar als de m90 het niet gaat houden ben ik heel bang dat je in de heel veel duurdere opties uit gaat komen!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Nou ja, ik had toch al een Aisin R154 Toyota 3.0 turbo bak gekocht en daar kan ik nog steeds achter staan. Zou in ieder geval goed moeten gaan tot 600Nm (en volgens sommige berichten nog wel verder). Daarnaast heeft deze bak een afneembaar koppelingshuis met een mooi lange prise-as, zodat er ruimte is voor een adapterplaat tussen deze bak en een Opel Manta 1,8s koppelingshuis. De ratios zijn ook mooier dan die van de Volvo (1e en 2e versnelling zijn veel langer; geen kruip-1e).
Huidige koppelingsplaat past ook.
Huidige koppelingsplaat past ook.
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
En vermoedelijk schakeld deze ook preciezer (Japanners kennende)
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee