turbo acurator kapot ?????
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Ik heb mij gisteren eens de turbo bekeken.
Als je gas geeft, beweegt de arm van de acurator naar de turbo niet.
Nu heb ik de acurator eens los gemaakt. De arm kan ik dus indrukken. Echter de klep in de turbo, waar deze op vast zit beweegt voor geen mm.
Zal ik dan de hele turbo moeten demonteren?
Als je gas geeft, beweegt de arm van de acurator naar de turbo niet.
Nu heb ik de acurator eens los gemaakt. De arm kan ik dus indrukken. Echter de klep in de turbo, waar deze op vast zit beweegt voor geen mm.
Zal ik dan de hele turbo moeten demonteren?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: turbo acurator kapot ?????
Ja dat lijkt er wel op dat dit een probleempje is. Die klep is de wastegate die moet van dicht naar open kunnen en terug . Als ie vast zit dan moet dat weer los kunnen.
In welke positie zit de wastegate vast?
Vermoedelijk in de open positie want jij had toch last van te weinig vermogen dacht ik mij te herinneren.
In welke positie zit de wastegate vast?
Vermoedelijk in de open positie want jij had toch last van te weinig vermogen dacht ik mij te herinneren.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Zoek eens op "actuator" ipv acurator...
Dan krijg je dit resultaat bijvoorbeeld: viewtopic.php?f=22&t=8656&hilit=actuator&start=20
Dan krijg je dit resultaat bijvoorbeeld: viewtopic.php?f=22&t=8656&hilit=actuator&start=20
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Zal niet veel aangeven, minder dan basisdruk.
Als je een LPT (9-5 2.0t) hebt dan heb je niet eens een turbo meter.
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Deze blijft in het witte vlak; Als ik gas geef komt die tot op het einde.Sonab schreef:Wat doet je turbo meter dan als je rijdt?
Echter doet hij dit ook met losgekopelde stang
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Oh, wie zegt dat......Toevallig heb ik er wel eenVyv schreef:Zal niet veel aangeven, minder dan basisdruk.
Vorige week gemonteerd. Tellers eruit, deksel eraf, achterste printplaat eraf mijne erop terug geplaatst en zie daar een turbodruk meter.
Hij komt van een automaat 9.5 aero. en werkt perfect.
Ik moet hem echter nog eens eruit halen. Ik heb ondertussen een gekocht voor schakelbak. Dus zonder de nummers van de automaat erop.
Iemand interesse???????
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Zie topic dat ik al aangaf...
Wastegate is los en zit 180 graden gedraaid en vast. Downpipe loshalen, 3 moertjes en dan kan je diagnose stellen.
Wastegate is los en zit 180 graden gedraaid en vast. Downpipe loshalen, 3 moertjes en dan kan je diagnose stellen.
-
AR
- Donateur (2x)

Ik zou de turbo vooralsnog laten zitten, ff de downpipe loshalen. Vervolgens een busje WD40 aan de binnenkant van de wastegate klep leegspuiten. Wellicht dat na een nachtje inweken het zaakje weer netjes werkt. Je kan ook aan de buitenkant wat langs het asje wat de klep bedient spuiten. Of de arm van de wastegate zit verkeerd-om, als dat uberhaupt kan?
Nee heb je.....
Nee heb je.....
-
Robbert
- Donateur (6x)

In ieder geval hier niet want hij heeft de actuator arm los en dan beweegt de wategate niet:
rovermgfan schreef: Nu heb ik de acurator eens los gemaakt. De arm kan ik dus indrukken. Echter de klep in de turbo, waar deze op vast zit beweegt voor geen mm.
-
AR
- Donateur (2x)

Hebben we het dan over de arm van de actuator, of het haakse-armpje wat aan de klep zelf vast zit?
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
De stang can de acturator kan ik gewoon indrukken met enige weerstand. De arm, waar de stang op vast zit, deze beweegt niet. Toen ik de arm los maakte bewoog de klep een beetje.AR schreef:Hebben we het dan over de arm van de actuator, of het haakse-armpje wat aan de klep zelf vast zit?
Daarna echter niets meer. Geen beweging in te krijgen.
Ik wil de zaak ook niet gaan forceren.
-
AR
- Donateur (2x)

Ik zou hem inspuiten en over een paar uur nog eens proberen.
-
evo
- Donateur (2x)

Staat ie in de open of dicht stand vast? Soms als je ze tever open zet gaan ze vast zitten, danmoet je een beetje jutteren (geen kracht zetten) om ze weer los te krijgen. Het klepje "haakt" dan achter een gedeelte van het huis.
-
ivo 71
- In memoriam †
Denk open aangezien hij geen/nauwelijks turbodruk heeft.
Ivo
Ivo