Brandstofdruk verhogen op een t8 heb ik nooit gedaan, wel heb ik eens iemand een extra injector zien monteren, of de koudstart injector in laten schakelen bij een bepaalde druk of toerental.900 t8 schreef:Ja ok maar als ik me waste gate afstel gaat me bassis druk ook omhoog toch?![]()
Ik heb ook op 900earo.com gezeten en daar heb je een mod voor je apc. Dat je wel je bassis druk houd (ja iets meer 0.5bar) maar wel door kan pieken naar 1.5 bar maar er moet meer benzine bij en dat is het probleemhoe krijg ik dan meer benzine.
![]()
Brandstofdruk![]()
![]()
![]()
Maar welke brandstofdruk regelaar moet ik dan hebben![]()
Moet ik ook een brandstof pomp hebben met meer opbrengst![]()
of moet ik andere injectoren met meer opbrengst hebben ik weet het niet.![]()
Ik kan wel sleutelen ik trek dat hele blok zo uit elkaar easy .![]()
Maar tunen is echt een vak apart(ik ben nog maar 24. Deze auto en zijn brandstofsysteem was er al toen ik nog moest leren knikkeren.
)
K-Jetronic is echt voor mijn tijd.
Ik heb binnen kort een 8v kop.Laat ik helemaal reviseren en me inlaad en uitlaad kanalen behandelen.( die ga ik zelf doen)
En jongens laten we eerlijk zijn brandstof lucht verhouding is echt meestelijk belangrijk. Tenzij je een achter tuin vol hebt met t8 blokken
Kan iemand mij vertellen wat te doen![]()
![]()
![]()
![]()
Tunen is inderdaad een vak apart, daar heb je zeerzeker gelijk in. Leeftijd speelt hier echter geen rol denk ik. Zelf ben ik nog maar 26 hoor!
Die K-jetronic is ook van voor mijn tijd. HEb er uiteraard wel eentje gereden, en heb er nu eentje als erbij, maar het echte tunen hiermee heb ik nooit gedaan. Op zich zijn er genoeg mogelijkheden om een 8 klepper te tunen, maar de meeste mensen zullen er sneller voor kiezen om een 16v in te bouwen. Bij een 16v kom je al aan bij meer electronica en zelfs in de buurt van echte kenvelden
Pas je wel op met de dremel?
groeten Sander
ps air/fuel ratio......weet iemand van jullie wat ideaal is voor het meeste koppel??? niet 1:14,7