Echt mooi om te zien hoe je dat doet. Dat bomenlaantje in het begin is wel eng of niet?
B204 -> B206 in Ascona-B:
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Goed gedaan man!
Echt mooi om te zien hoe je dat doet. Dat bomenlaantje in het begin is wel eng of niet?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Mooi filmpje! Gaat echt ziek hard zeg
Goede aanwijzingen van de navigator. Hoor/zie alleen wel veel 'twijfel' voor het classeren van bochten. Soms nemen jullie bochten flauwer dan 90' die als of L4 worden aangeduid of R2 bij een bocht van meer dan 90'. Afijn, je moet natuurlijk ook een beetje op elkaar ingespeeld raken en het kan soms moeilijk zijn op de schaal van de kaart.
Overigens, was dit een afgezet parcours oid? Want ik zie je behoorlijk hard langs opritten van huizen knallen enzo. Zie wel wat rood-wit lijntjes maar toch wel wat mogelijkheden om bijv. wandelaars tegen te komen lijkt me. Niet verwijtend bedoeld, maar wel nieuwsgierig. Als wij zo rijden tijdens de Saab rally's dan denk ik niet dat het gewaardeerd wordt..
Overigens props voor het nemen van de hairpins! Zitten echt een paar hele nette bij
Overigens, was dit een afgezet parcours oid? Want ik zie je behoorlijk hard langs opritten van huizen knallen enzo. Zie wel wat rood-wit lijntjes maar toch wel wat mogelijkheden om bijv. wandelaars tegen te komen lijkt me. Niet verwijtend bedoeld, maar wel nieuwsgierig. Als wij zo rijden tijdens de Saab rally's dan denk ik niet dat het gewaardeerd wordt..
Overigens props voor het nemen van de hairpins! Zitten echt een paar hele nette bij
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Dit was een officiële rally waar de KNAF over gaat. Helemaal afgezet (publiek ver weg), met 0-auto's etc.
Dus dan mag je hard langs inritten en mag je ervan uitgaan geen wandelaars of fietsers tegen te komen
Nee, want dan zou ik ook niet met af en toe 190+ over dit soort weggetjes rijden, echt niet.
Dus dan mag je hard langs inritten en mag je ervan uitgaan geen wandelaars of fietsers tegen te komen
Nee, want dan zou ik ook niet met af en toe 190+ over dit soort weggetjes rijden, echt niet.
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Nog eentje (met wat mindere beeldkwaliteit helaas):
https://www.youtube.com/watch?v=sDmFRuwSycU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=sDmFRuwSycU" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Nice, zelfde setup als in mijn 9-5, alleen dan de 2.3 ipv 2.0. Zal lang heel blijven! Mijn blokje heeft al dik 30k erop zitten. Waarvan 8k rond de 500 piepkuiken krachten.
Wat voor Assen heb je gescoord?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat voor Assen heb je gescoord?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
"6100202" de zelfde als in de andere 2 blokken. Bevallen erg goed.
-
evo
- Donateur (2x)

Oei wat is zo'n B206 toch mooi slank
Jep, maar op Trionic7 zijn zulke nokkenassen toch wel een flinke "pain in the a$$". Nog best veel routines die trippen over de vreemde drukken en pulsen...
Ik heb nu al een poos eigen 276Gr assen in mijn 2.0 liggen. Boven de 3 a 3.5k echt een genot! Niet echt voor een daily echter... Ik denk dat ik ze naar de trackday verhuis en binnenkort een setje 268Gr assen laat maken.
Jep, maar op Trionic7 zijn zulke nokkenassen toch wel een flinke "pain in the a$$". Nog best veel routines die trippen over de vreemde drukken en pulsen...
Ik heb nu al een poos eigen 276Gr assen in mijn 2.0 liggen. Boven de 3 a 3.5k echt een genot! Niet echt voor een daily echter... Ik denk dat ik ze naar de trackday verhuis en binnenkort een setje 268Gr assen laat maken.
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
De Ascona en de E30-m3 draaien beide op DTA S40 en ik moet zeggen dat beide motoren met deze nokkenassen zo ook prima zouden voldoen voor dagelijks gebruik. Draait heel mooi rustig. Je kunt er in deellast prima tussen 1500-2000rpm mee rijden. Vanaf 2500 is er al fiks koppel, maar ze gaan ook zonder tegensputteren naar 7500rpm.
Volgens mij zou je er bij wijze van spreken prima een caravan mee kunnen trekken (dan wel de trekhaak goed vastmaken
).
Ik zou niet weten waarom ik ooit minder scherpe nokkenassen zou willen, zelfs al was het mijn dagelijkse auto. Dat is ten minste mijn ervaring.
Volgens mij zou je er bij wijze van spreken prima een caravan mee kunnen trekken (dan wel de trekhaak goed vastmaken
Ik zou niet weten waarom ik ooit minder scherpe nokkenassen zou willen, zelfs al was het mijn dagelijkse auto. Dat is ten minste mijn ervaring.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Geweldig al dit motorvermogen, maar als ik met plezier de filmpjes bekijk vraag ik mij af of je niet beter het gehele achterterrein aan kunt pakken.
Gewoon, vanaf de bak ( een sneller schakelende klik klak bak) en een (instelbare) achterwielophanging van bijvoorbeeld een BMW eronder klussen.
Gewoon, vanaf de bak ( een sneller schakelende klik klak bak) en een (instelbare) achterwielophanging van bijvoorbeeld een BMW eronder klussen.
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Zover ben ik nog niet. Ik denk dat ik nog wel wat heb aan wat extra power (op het droge met het juiste brede rubber eronder).turbopilot schreef:Geweldig al dit motorvermogen, maar als ik met plezier de filmpjes bekijk vraag ik mij af of je niet beter het gehele achterterrein aan kunt pakken.
Ergens houdt het wat mij betreft ook op qua transformatie van mijn oudje; ik denk dat ik wel bij het starre achteras concept blijf.
Ik zit er eerder aan te denken om eens een BMW-E46 carrosserie te pakken en daar een Saab 'in te takelen'. Dan heb je in ieder geval een geweldig rijwielgedeelte en kan het gewicht van de motor lekker ver naar achteren i.v.m. een lange 6-cil in lijn
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Laatst een e46 op mijn brug gehad vindt het een lekkere auto om mee te rijden alleen de scheuren in de carrosserie bij de diff en subframe vielen me erg tegen voor een bimmer!
De e90 die ik ook op mijn brug heb gehad beviel me al een stuk beter!
De e90 die ik ook op mijn brug heb gehad beviel me al een stuk beter!
-
evo
- Donateur (2x)

Jep, Ik weet dat je een aftermarket EFI systeem draat. Gezien mijn gebruik en de mogelijkheden houdt ik het bij Trionic7.RacesconaB204L schreef:De Ascona en de E30-m3 draaien beide op DTA S40 en ik moet zeggen dat beide motoren met deze nokkenassen zo ook prima zouden voldoen voor dagelijks gebruik. Draait heel mooi rustig. Je kunt er in deellast prima tussen 1500-2000rpm mee rijden. Vanaf 2500 is er al fiks koppel, maar ze gaan ook zonder tegensputteren naar 7500rpm.
Volgens mij zou je er bij wijze van spreken prima een caravan mee kunnen trekken (dan wel de trekhaak goed vastmaken).
Wat betreft toeren, in dat opzicht heb ik redelijk dezelfde ervaring. Heerlijk geluid als je de gasklep onder de 2000 rpm open zet. Ik kan 'em ook prima met mijn vrouw meegeven. Pedaal response is zo gemapt dat je van de andere karakteristiek onderin zo min mogelijk merkt (wij rijden meerdere SAAB's en ik houd ervan om bij "dagelijks" gebruik de verschillen minimaal te houden).
Vanaf de 2500 begint mijn 19T ook al redelijk op stoom te komen, met dit weer/temp is tractie eigenlijk altijd het probleem. Extra bijkomstigheid bij mij is de AUT4
Wat me wel nog tegenstaat, is rond de 2000rpm (net boven de 80 in zijn 4). Dan wil ie wel eens wat onregelmatig lopen. Waarschijnlijk net een drukgolf die rot timed. Maarja, dan heb ik tenminste nog wat te mappen...
Mag ik vragen wat voor "injector end angles" je gebruikt, door de toeren en belasting heen? Ik heb de mijne al een heel end gefinetuned, maar wil nog aan de 4 gas meeting om te kijken of ik het netter kan krijgen.
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Wat betreft: "Mag ik vragen wat voor "injector end angles" je gebruikt, door de toeren en belasting heen?" ben ik even overvraagd
Kun je toelichten wat je hiermee bedoeld?
Kun je toelichten wat je hiermee bedoeld?
-
evo
- Donateur (2x)

Met "injector end angles" bedoel ik de hoek (krukas) waarbij de injector wordt gesloten. De injector end angle mede bepaald dus het moment waarop er brandstof ingespoten wordt. Onder low loads draagt dit erg bij aan rustige loop/ mooie verbranding. Onder vermogen is het beperkt belangrijk.
In mijn geval, een daily waarbij de kleptiming best flink veranderde door de 276Gr assen, is het wenselijk dit aan te passen tov van "standaard". De loop onder low loads wordt er een stuk rustiger door, en de verbranding efficiënter.
In veel EFI systemen word met injector end angles gewerkt. Wellicht gebruikt jouw systeem iets anders, dit kan. Heb ik me niet in verdiept.
In mijn geval, een daily waarbij de kleptiming best flink veranderde door de 276Gr assen, is het wenselijk dit aan te passen tov van "standaard". De loop onder low loads wordt er een stuk rustiger door, en de verbranding efficiënter.
In veel EFI systemen word met injector end angles gewerkt. Wellicht gebruikt jouw systeem iets anders, dit kan. Heb ik me niet in verdiept.