B204 -> B206 in Ascona-B:
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Re: B204L* in Ascona-B:
Nu doen de eerste twee linkjes het wel.
Voor het idee: het ronde voor de BMW M3 was ochtends aan het begin een 3:10min
Die andere zit er eentje van 3:02 min achter de grijze Megane RS. Meeste ronden 3:03min.
De TD04HL-19t zorgt ervoor dat ik tussen 6.000-7.000rpm nog steeds ca.1,3 bar heb staan. Bij lagere toerentallen 1,5-1,6bar (boost cut op 1,7bar). Dat in combinatie met die CatCams maakt het een erg mooi elastische motor.
Voor het idee: het ronde voor de BMW M3 was ochtends aan het begin een 3:10min
Die andere zit er eentje van 3:02 min achter de grijze Megane RS. Meeste ronden 3:03min.
De TD04HL-19t zorgt ervoor dat ik tussen 6.000-7.000rpm nog steeds ca.1,3 bar heb staan. Bij lagere toerentallen 1,5-1,6bar (boost cut op 1,7bar). Dat in combinatie met die CatCams maakt het een erg mooi elastische motor.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Vraag me af waarom die gele Clio? even er voorbij ging, achter die porsches aan?
Om daarna keihard ingehaald te worden door oa jou?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Zeer gaaf om te zien! De herstel van die spin getuigt ook van aardige stuurmanskunsten... Je lijkt niet echt geschrokken te zien aan hoe je vervolgens weer wegrijdt. Geweldig ge-engineered deze auto! 
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
" beide stukjes film beginnen net wanneer de pace car de pit in rijdt en de run begint" Je rijdt dan nog in een soort optochtje en als het filmpje begint rijdt je net onder start-finish door en mag je dus gaan inhalen. Maar met zoveel auto's vlak achter elkaar nog net voor La Source inhalen.....ik wacht dan liever even tot het wat op gang komt.johnb52 schreef:Vraag me af waarom die gele Clio? even er voorbij ging, achter die porsches aan?
-
evo
- Donateur (2x)

Heerlijke filmpjes, en mijn complimenten voor je rijstijl!
Wat betreft je cams, heb je die nog "in-ge-dailed" of rijd je ze op stock wielen?
Volgende stap e85 conversie?
Wat betreft je cams, heb je die nog "in-ge-dailed" of rijd je ze op stock wielen?
Volgende stap e85 conversie?
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Ik gebruik de standaard nokkenas kettingwielen. Zover ik kon meten klopte de kleplift mooi in BDP (en toen dacht ik, dan kan er ook niets per ongeluk loslopen).
Volgende mod (nog in de uitbroedfase) is waarschijnlijk een B206 met Verdi 159mm drijfstangen en Wössner B205 zuigers..... en de oliepan direct onder de pomp; in eerste instantie als reserve motor.
Volgende mod (nog in de uitbroedfase) is waarschijnlijk een B206 met Verdi 159mm drijfstangen en Wössner B205 zuigers..... en de oliepan direct onder de pomp; in eerste instantie als reserve motor.
-
Spekkie99
- Geregistreerd lid
Je knalt lekker rond hoor tussen de grote jongens.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Je hebt een goede config te pakken; Topsnelheden snel genoeg om het "kart" spul (Lotus en co) voorbij te gaan. Gewicht laag genoeg om laat te kunnen remmen en snel bochtenwerk te kunnen doen, RS-Megane, M3, Golfje, Sirocco... bye bye!
-
ReinO
- Donateur (2x)

erg genieten hoor die filmpjes en mooi dat je auto het zo goed doet. dat Francorchamps ziet er ook wel top uit hoor!
groet
Rein
groet
Rein
-
turbopilot
- Donateur (7x)

die porsche trouwens ook, die gozer was hem dus compleet kwijt op 4:23Vyv schreef:Je hebt een goede config te pakken; Topsnelheden snel genoeg om het "kart" spul (Lotus en co) voorbij te gaan. Gewicht laag genoeg om laat te kunnen remmen en snel bochtenwerk te kunnen doen, RS-Megane, M3, Golfje, Sirocco... bye bye!
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
waarom pas je het subframe niet aan op de saab motor?
ik heb een subframe van een mercedes w108 fiks vermaakt om daar een modernere 5 cilinder diesel in te kunnen hangen
ik heb een subframe van een mercedes w108 fiks vermaakt om daar een modernere 5 cilinder diesel in te kunnen hangen
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is, maar logisch is het zeker niet bij een Ascona/Manta. De setup van de Saabmotor met de tandradoliepomp voorin is exact het zelfde als bij bijv. Manta-B 1.8 en daar zit de pan ook gewoon aan vliegwielzijde met een lange buis (omdat daar het meeste ruimte is / meest logisch is) en dat werkt prima. De Saab-oliepomp is alleen blijkbaar niet zo sterke 'zuiger', daarom kies ik er nu voor om het carter recht onder de pomp te maken. Misschien normaal gesproken wat minder logisch voor een Ascona/Manta, maar het kan ook en is voor de pompwerking in ieder geval ideaal (en ook bij het remmen waarbij nog steeds de grootste G-krachten optreden).tanisha schreef:waarom pas je het subframe niet aan op de saab motor?
Daar komt nog bij dat mijn Ascona kwa ophanging extreem zwaar belast wordt.....om dan de belangrijkste dwarsverbinding aan de voorkant door te halen (= ook laagste punt wat betreft bodemspeling) en daar helemaal omheen te breien met als enige reden om een standaard Saab carter te kunnen gebruiken.
Dadelijk zegt er nog iemand: Waarom neem je geen Saab carrosserie?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Meest voor de hand liggend; geen achterwielaandrijving.
laag gewicht, underdog uiterlijk (al gaat dat nu minder op met het 400 uiterlijk)
laag gewicht, underdog uiterlijk (al gaat dat nu minder op met het 400 uiterlijk)