Turbo revisie kit
-
maikel_tiel
- Geregistreerd lid
Re: Turbo revisie kit
Ik hoop dat het gaat lukken en dan niet voro 100Km.
Ik weet namelijk dat een revisie bedrijf die turbo's ook balanceert met tig duizend toeren op een speciale bank.
Je praat over micrometers, dat zie je niet met aftekenen.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar aan de andere kant ben ik blij dat jij het wel doet.
Wie weet komt het niet zo nauw als de revisiebedrijven het doen voorkomen..
Ik weet namelijk dat een revisie bedrijf die turbo's ook balanceert met tig duizend toeren op een speciale bank.
Je praat over micrometers, dat zie je niet met aftekenen.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar aan de andere kant ben ik blij dat jij het wel doet.
Wie weet komt het niet zo nauw als de revisiebedrijven het doen voorkomen..
-
Tool
- Geregistreerd lid
Ik vraag me af of die revisie bedrijven ze misschien ook alleen willen balanceren, als je zelf het revisiewerk doet en hun het balanceerwerk zou het misschien toch een aantrekkelijk kostenplaatje zijn.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Dat heb ik masterturbo in Groningen gevraagd en het antwoord was nee. En dat begrijp ik ook wel; je wilt niet een beroerd gereviseerde turbo op je dure balanceerbank hebben en achteraf een welles/nietes-discussie over het mislukken van het balanceren of het slopen van de bank iod.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik zag dat er weer iemand terug van vakantie was...
Ik ben benieuwd of het binnenkort weer BBQ weer gaat worden
Ik ben benieuwd of het binnenkort weer BBQ weer gaat worden
-
jcpompe
- Geregistreerd lid
Ik weet wel een bedrijf waar ze je turbo (lees: asje met turbine en compressor wiel) kunnen balanceren:
Schenck BalanceerCentrum in Den Bosch.
http://www.schenck-rotec.nl/balancing-service/index.php
Ook voor nokkenassen en balanceerassen. Zijn doen voornamelijk turbinewielen van bv sheepsturbo's maar ook dus automotive toepassingen voor particulieren. Nadat ik mijn turbo zelf gereviseerd heb (met zo'n taiwanees setje), heb ik bij dit bedrijf het asje met de twee wielen gebalanceerd, koste uiteindelijk 90 euro.
Turbo loopt perfect, alweer 5000 km naar volle tevredenheid.
Jan
Schenck BalanceerCentrum in Den Bosch.
http://www.schenck-rotec.nl/balancing-service/index.php
Ook voor nokkenassen en balanceerassen. Zijn doen voornamelijk turbinewielen van bv sheepsturbo's maar ook dus automotive toepassingen voor particulieren. Nadat ik mijn turbo zelf gereviseerd heb (met zo'n taiwanees setje), heb ik bij dit bedrijf het asje met de twee wielen gebalanceerd, koste uiteindelijk 90 euro.
Turbo loopt perfect, alweer 5000 km naar volle tevredenheid.
Jan
-
Tool
- Geregistreerd lid
Ik voel een balanceer-meeting aankomenjcpompe schreef:Nadat ik mijn turbo zelf gereviseerd heb (met zo'n taiwanees setje), heb ik bij dit bedrijf het asje met de twee wielen gebalanceerd, koste uiteindelijk 90 euro.
-
bertoskamp
- Geregistreerd lid
hé vyv,
wanneer gaat het nu gebeuren??? half saab rijdend nederland en belgie kijkt uit naar je resultaat!
en velen hebben zo'n halfgare turbo ter revisie liggen en hopen dat het je lukt , kunnen wij ook...
ben benieuwd!!
bert
wanneer gaat het nu gebeuren??? half saab rijdend nederland en belgie kijkt uit naar je resultaat!
en velen hebben zo'n halfgare turbo ter revisie liggen en hopen dat het je lukt , kunnen wij ook...
ben benieuwd!!
bert
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Weet je wat het is... ik ben niet zo op m'n gemak als er 10 man op m'n vingers staan te kijken. Het is meer een projectje dat ik in m'n eentje wil doen op 't gemakske. En daar mijn huidige turbo die op de auto zit nog helemaal gezond lijkt is er bij mij geen haast bij. Plus we gaan dan ook niet direct weten of de revisie succesvol is wat ik ga niet even turbo's swappen om te kijken of tie het doet.
M'n garage is momenteel ook een puinzooi (beetje te veel verzameld de laatste jaren), daar kan ik ook geen toeschouwers in kwijt, is eigenlijk een project op zich
Misschien maar gewoon maar snel een BBQ doen zonder revisie setje inbouw?
M'n garage is momenteel ook een puinzooi (beetje te veel verzameld de laatste jaren), daar kan ik ook geen toeschouwers in kwijt, is eigenlijk een project op zich
Misschien maar gewoon maar snel een BBQ doen zonder revisie setje inbouw?
-
bertoskamp
- Geregistreerd lid
ook een goed idee de bbq!
dan blazen we de kooltjes wel roodheet, wie weet wat voor verhalen dan nog loskomen.
in elk geval, take it easy. het is alleen een overijverige nieuwsgierigheid waar ik ook best buiten kan..
geluk,bert
dan blazen we de kooltjes wel roodheet, wie weet wat voor verhalen dan nog loskomen.
in elk geval, take it easy. het is alleen een overijverige nieuwsgierigheid waar ik ook best buiten kan..
geluk,bert
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Torsten
- Donateur (2x)

Ik heb het topic zijdelings gevolgd en inmiddels een een TE05-12B gereviseerd. Ook met behulp van een kitje van JAWarehouse en de genoemde manual.
Eigenlijk was het reviseren zelf erg makkelijk. De manual was `spot on´ondanks dat het een andere mitsu turbo betrof. Ik heb het geheel wel in drie stadia gedaan. Eerst de turbo van de auto af. Houd er rekening mee dat er een tapeind kan breken. Bij mij brak het kleine tapeind waarmee de uitlaatelleboog aan de turbo zit. Voor de rest gingen de uitlaatbouten, na een dag laten weken in kruipolie, vrij makkelijk los. Bij een olie-watergekoelde turbo kun je beter eerst je koelvloeistof aftappen, de turbo zit relatief laag. Olieleidingen leveren geen probleem qua rommel.
Eerst de turbo goed schoongemaakt en daarna de revisie zelf. Gelukkig bleken de schoepen niet beschadigd. Zoals gezegd is de manual goed maar mocht er interesse zijn ik heb ook foto´s genomen. Markeringen op het compressorwiel en de as heb ik overigens met een kraspen gedaan. Zorg dat je beschikking hebt over een goede circlip tang om het compressorhuis te verwijderen. Ik had een tengtools combinatie circlip tang maar de bekken daarvan zijn te fragiel. Ik heb daarvoor een andere, passende, gekocht.
Uiteindelijke resultaat weet ik nog niet. Deze revisie is nl onderdeel van mijn GT project.
Eigenlijk was het reviseren zelf erg makkelijk. De manual was `spot on´ondanks dat het een andere mitsu turbo betrof. Ik heb het geheel wel in drie stadia gedaan. Eerst de turbo van de auto af. Houd er rekening mee dat er een tapeind kan breken. Bij mij brak het kleine tapeind waarmee de uitlaatelleboog aan de turbo zit. Voor de rest gingen de uitlaatbouten, na een dag laten weken in kruipolie, vrij makkelijk los. Bij een olie-watergekoelde turbo kun je beter eerst je koelvloeistof aftappen, de turbo zit relatief laag. Olieleidingen leveren geen probleem qua rommel.
Eerst de turbo goed schoongemaakt en daarna de revisie zelf. Gelukkig bleken de schoepen niet beschadigd. Zoals gezegd is de manual goed maar mocht er interesse zijn ik heb ook foto´s genomen. Markeringen op het compressorwiel en de as heb ik overigens met een kraspen gedaan. Zorg dat je beschikking hebt over een goede circlip tang om het compressorhuis te verwijderen. Ik had een tengtools combinatie circlip tang maar de bekken daarvan zijn te fragiel. Ik heb daarvoor een andere, passende, gekocht.
Uiteindelijke resultaat weet ik nog niet. Deze revisie is nl onderdeel van mijn GT project.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bij mij zijn er 2 afgebrokenTorsten schreef:... Houd er rekening mee dat er een tapeind kan breken. Bij mij brak het kleine tapeind waarmee de uitlaatelleboog aan de turbo zit. ...
Ga je 'm snel terug monteren?
-
Torsten
- Donateur (2x)

[]Kleine kans. Uitlaatspruitstuk en koppakking zijn ook gone. Ben nu bezig met een 2.1 kop en inlaatspruit. die moeten dus eerst. Ben aan het kleppen slijpen en aan't inlezen qua poorten. Alles gaat wel langzaam ivm. kleine kinderen en werk. Mijn garage is een enorme zooi, he waar heb ik dat eerder gelezen. In september is de garage hobbel hopelijk genomen en dan gaat de GT naar binnen. Plan omvat verder blok eruit, alle vloeistoffen vervangen, andere veren en dempers, andere uitlaat, serieus ontroesten, remmen, hemel, wollen stukken uit de bekleding vervangen...nou ja veel werk zegmaar.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Als mijn spruitstuk eraf is wil ik al die rommel vervangen door helicoils, dan ben ik voorgoed verlost van afgebroken zooi denk ik.