tuningsdag 2.2Tid APEC en HIRSCH witte rook zie p22
-
Juice
- Geregistreerd lid
-
turboflix
- Donateur

ONZIN....hangt ervan af wat de 'omschrijving' is...Juice schreef:btw vrij is natuurlijk niet mogelijk. De btw op wagens (en onderdelen ed) kan je maar recupereren (in dit geval) voor 50%.
Algemeen: als je met een Nederlands bedrijf een factuur vraagt met vermelding van btw nummer van klant en van leverancier wordt er zonder btw gerekend (uitgaande van intracommunitaire levering)..
Mocht de btw alsnog op de factuur terechtkomen dan kan je gewoon bij de belastingdienst terugkrijgen (maar kan langer duren bij buitenlandse btw)..
-
Juice
- Geregistreerd lid
helemaal geen onzin:
1. de btw in Belgie voor wagens is recupereerbaar volgens een co2 schaal. Onze wagens vallen in de meest ongunstige categorie: 50%. Met de beschrijving kan je gaan foefelen maar dan moet je er echt iets van maken dat geen auto-onderdeel is of iets te maken heeft met auto onderhoud.
2. Voor de nederlanders: Je kan alleen gebruik maken van de regeling betreffende de intracommunautaire leveringen indien er een intracommunautaire levering is: dus indien een bedrijf uit land A in land B levert. Dit is hier niet het geval. Je kan de btw wel recupereren via de belastingsdienst. Achterpoortje is dat je op de factuur laat zetten dat de montage bij jou thuis gebeurd is (dus dat je het ding hebt laten opsturen).
1. de btw in Belgie voor wagens is recupereerbaar volgens een co2 schaal. Onze wagens vallen in de meest ongunstige categorie: 50%. Met de beschrijving kan je gaan foefelen maar dan moet je er echt iets van maken dat geen auto-onderdeel is of iets te maken heeft met auto onderhoud.
2. Voor de nederlanders: Je kan alleen gebruik maken van de regeling betreffende de intracommunautaire leveringen indien er een intracommunautaire levering is: dus indien een bedrijf uit land A in land B levert. Dit is hier niet het geval. Je kan de btw wel recupereren via de belastingsdienst. Achterpoortje is dat je op de factuur laat zetten dat de montage bij jou thuis gebeurd is (dus dat je het ding hebt laten opsturen).
-
turboflix
- Donateur

Juice schreef:helemaal geen onzin:
Ik weet hoe t werkt: heb 8 jaar in Belgie gewoond en foefelen doen ze daar best vaak...
maar ...formeel heb je gelijk..
in NL:
"Achterpoortje is dat je op de factuur laat zetten dat de montage bij jou thuis gebeurd is ."....
precies...maar zelfs dat hoef je niet eens op de factuur te laten zetten...pas als de bel dienst er ooit om zou vragen ..(kans is minimaal) .dan pas hoef jij of leverancier te bevestigen dat er ter plekke (althans in NL) dus iets is 'geleverd'..
Als maar beide btw-nummers op de fact staan kan er ervolgens BTW-0-tarief gerekend worden..
maar : eerlijk is eerlijk: t kan omslachtig zijn en omschrijving moet enigzins passen bij bedrijf...
anyway: ik wilde alleen maar een 'tip' geven dat het dus wel kan...(en zelf ook vaak gedaan heb...)
-
Juice
- Geregistreerd lid
Ik zou voor de zekerheid maar even uitgaan van het 50%tarief. Valt het nadien mee dan kan er verder geregel worden.
anyway: praktisch:
Per wagen is 1,5 a 2 uur nodig (het is immers maatwerk en er wordt op de vermogensbank gecontroleerd). Ze apprecieren het zeker indien de klant meekijkt.
Ik ga op het einde van de week een doodle-tje sturen naar de deelnemers om een zaterdag te prikken. Het zou leuk zijn indien er nog een paar deelnemers zijn dan hebben we een meso-meet.
anyway: praktisch:
Per wagen is 1,5 a 2 uur nodig (het is immers maatwerk en er wordt op de vermogensbank gecontroleerd). Ze apprecieren het zeker indien de klant meekijkt.
Ik ga op het einde van de week een doodle-tje sturen naar de deelnemers om een zaterdag te prikken. Het zou leuk zijn indien er nog een paar deelnemers zijn dan hebben we een meso-meet.
-
Juice
- Geregistreerd lid
We zijn met voldoende deelnemers. Natuurlijk zijn bijkomende deelnemers welkom.
Via deze link
http://doodle.com/u9pau37qwif3wsxm
kan je je voorkeur voor een datum doorgeven.
Via deze link
http://doodle.com/u9pau37qwif3wsxm
kan je je voorkeur voor een datum doorgeven.
-
Dessel
- Geregistreerd lid
-
Onno van Noort
- Geregistreerd lid
-
Juice
- Geregistreerd lid
-
Champers
- Geregistreerd lid
-
Champers
- Geregistreerd lid
Ben wel tamelijk kerjeus naar de specifieke werking van deze box.
Weet er iemand of de turbodruk van onze 2.2's electronisch geregeld wordt of enkel via de variabele geometrie ?
(Dit is oa een verschil met de 9-3 115PK, deze heeft een fixed turbo met wastegate, dit terzijde).
Als de turbodruk electronisch geregeld wordt vraag ik me af of deze box daar ook in tussenkomt of enkel extra fuel (pressure) geeft.
Weet er iemand of de turbodruk van onze 2.2's electronisch geregeld wordt of enkel via de variabele geometrie ?
(Dit is oa een verschil met de 9-3 115PK, deze heeft een fixed turbo met wastegate, dit terzijde).
Als de turbodruk electronisch geregeld wordt vraag ik me af of deze box daar ook in tussenkomt of enkel extra fuel (pressure) geeft.
-
Juice
- Geregistreerd lid