APC van T5 naar T7. de cc moet het wel doen!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: APC van T5 naar T7. de cc moet het wel doen!
Viggen is trionic 7.
Trionic 7 heeft een vacuum pomp die zover ik weet geen elektra er aan heeft hangen...
Trionic 7 heeft een vacuum pomp die zover ik weet geen elektra er aan heeft hangen...
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Wat heeft in gods naam die vacuum pomp uberhaud met het niet werken van de cc te maken??
Als de vacuum pomp niet werkt zou dat niks uit moeten maken met het gedeelte t5 9-3 en daar een t7 apc klep in te hangen.
En de vacuum pomp die niels op zijn t5 9-3 heeft bijv. Zit bij een 9-3 t7 weer op de nokkenas:)
Door de buis van een 9-3 t5 kan hij daar niet op gemaakt worden:)
Als de vacuum pomp niet werkt zou dat niks uit moeten maken met het gedeelte t5 9-3 en daar een t7 apc klep in te hangen.
En de vacuum pomp die niels op zijn t5 9-3 heeft bijv. Zit bij een 9-3 t7 weer op de nokkenas:)
Door de buis van een 9-3 t5 kan hij daar niet op gemaakt worden:)
-
ReinO
- Donateur (2x)

we proberen al een tijdje om het probleem van niels zijn auto op te lossen en dat gaat erg moeizaam
dus de meest onlogische opties houden we ook maar open.
wist jij dat een defecte cc kon zorgen voor turbo terug naar basisdruk?
zo komen er wel meer aparte dingen voorbij: het zal maar een defecte vacuümpomp zijn... .die zorgt
voor verminderde turbodruk via de ecu
dus de meest onlogische opties houden we ook maar open.
wist jij dat een defecte cc kon zorgen voor turbo terug naar basisdruk?
zo komen er wel meer aparte dingen voorbij: het zal maar een defecte vacuümpomp zijn... .die zorgt
voor verminderde turbodruk via de ecu
-
Niels83
- Donateur (3x)

Erm, Maikel; we proberen niet de T7 APC aan de praat te krijgen, we proberen zoals Rein al zei de turbodruk terug te krijgen. Één van de oplossingen (symptomen) was de T7 APC installeren.
Een kapotte vacuümpomp zou er als motorstoring voor kunnen zorgen dat de cc niet meer werkt, als veiligheidsmaatregel (de cc kan je namelijk uitschakelen met de rem), en de cc is in gevallen (zoals bij Rein) reden geweest waardoor je turbo weer naar basisdruk teruggaat. Wij houden dus alle opties open.
Ik heb overigens de stekker van de T5 APC er tussen gesoldeerd. Ik kan nu dus van T5 naar T7 APC switchen ieder moment, heb dus ook een APC met T7 aanpassing en zonder T7 aanpassing in de auto liggen
Ik denk dat ik eerst maar eens de storingen laat uitlezen.
Een kapotte vacuümpomp zou er als motorstoring voor kunnen zorgen dat de cc niet meer werkt, als veiligheidsmaatregel (de cc kan je namelijk uitschakelen met de rem), en de cc is in gevallen (zoals bij Rein) reden geweest waardoor je turbo weer naar basisdruk teruggaat. Wij houden dus alle opties open.
Ik heb overigens de stekker van de T5 APC er tussen gesoldeerd. Ik kan nu dus van T5 naar T7 APC switchen ieder moment, heb dus ook een APC met T7 aanpassing en zonder T7 aanpassing in de auto liggen
Ik denk dat ik eerst maar eens de storingen laat uitlezen.
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Okay:)
Uhm dat laatste zou ik dan ook even doen weet je wat je kan en of moet gaan vervangen of controleren:)
Uhm dat laatste zou ik dan ook even doen weet je wat je kan en of moet gaan vervangen of controleren:)
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik heb die stekker ook laten hangen van t5 apc.
goed idee om die ook weer te installeren: misschien hadden mijn drukproblemen alleen maar te maken met die brakke cc.
beetje
goed idee om die ook weer te installeren: misschien hadden mijn drukproblemen alleen maar te maken met die brakke cc.
beetje
-
Niels83
- Donateur (3x)

Nou, dealer in de wijk heeft haar geprobeerd uit te lezen, maar 0 foutmeldingen. Dus zij weten ook niet wat er aan de hand is. Dus dat schiet voor geen meter op...
Dus ik weet het niet meer en de dealer weet het niet meer...
Ze zeggen dat er waarschijnlijk wel ergens een fout zit, omdat de cruise control niet meer werkt, dat wordt dan uit veiligheid uitgegooid door de computer
Drama dit, gewoon drama...
Dus ik weet het niet meer en de dealer weet het niet meer...
Ze zeggen dat er waarschijnlijk wel ergens een fout zit, omdat de cruise control niet meer werkt, dat wordt dan uit veiligheid uitgegooid door de computer
Drama dit, gewoon drama...
-
inactief
- Geregistreerd lid
Heb je een stekker in je voortuigbus gesoldeerd voor T5 suite?
Is die verbinding nog goed?
Is die verbinding nog goed?
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik weet niet wat gijs bedoelt maar hopelijk levert dat iets op.
dit is toch onvoorstelbaar ondertussen.
kunnen we wel gaan suggereren dat het in de kabelboom zit: dat schiet ook niet op. maar die zekeringen er allemaal uit van
de vacupomp en cc. je zult ze ondertussen allemaal wel hebben gecheckt.
dit is toch onvoorstelbaar ondertussen.
kunnen we wel gaan suggereren dat het in de kabelboom zit: dat schiet ook niet op. maar die zekeringen er allemaal uit van
de vacupomp en cc. je zult ze ondertussen allemaal wel hebben gecheckt.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Ik heb in ieder geval niet gesoldeert in de voortgangbuis, dus dat zal het niet zijn, maar thanks voor het mee blijven denken G-Ice. Ik heb inderdaad de zekeringen allemaal al gecheckt, die zijn weer oké. Alleen de vacuumpomp (4) en APC (13) waren stuk.
Maar gelukkig is er dan nog deze site: http://www.thesaabsite.com/93old/FAQs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vond ik dit (wat volgens mij precies mijn probleem beschrijft):
Maar gelukkig is er dan nog deze site: http://www.thesaabsite.com/93old/FAQs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vond ik dit (wat volgens mij precies mijn probleem beschrijft):
Weet iemand alleen over welke "vacuum controlled switch" die bij de pomp (rode kap) is? Want als ik die eens vervang is het mogelijk opgelost.Cruise Control Failures
There are several common cruise control failures on Saabs. The pedal switch failures are the most common problem. What generally occurs is that the pedal switches become mis-adjusted or the ears get broken off the switches causing a no contact condition.
Another common problem is that the cruise vacuum hose leading from the vacuum pump under the false bulkhead begins to crack where the vacuum fitting is located at the firewall.
Another Issue: On turbo models, there is a vacuum controlled switch, located near the pump (red cap) that cuts the signal to the APC solenoid valve when the cruise control is on (switch opens). If the switch is faulty (I broke mine on rough road), it can keep turbo boost at the "basic" level even if the cruise is turned off. The APC boost gauge will only go half-way into the yellow region, and performance will suffer. Either replace the vacuum controlled switch or pull the pigtail connector below the switch and short the ends of the yellow/white wire going to the APC solenoid valve and
proper turbo boost should return. Be aware that if this second fix is employed, your turbo is not limited in boost when in cruise control.
A Faulty wheel speed sensor (WSS) will also disable the cruise control due to it's ability to monitor vehicle speed. In addition, faulty WSS will also disable ABS function, traction control (TCS) and the speedo; all relying on the signal from the WSS
-
ReinO
- Donateur (2x)

kijk aan: in elk geval de moeite waard om te onderzoeken. alles is welkom natuurlijk.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Oké, voor zover ik het begrijp wil ik dus slang 36 uit onderste afbeelding even uitwisselen met die van een andere 9-3? Want daar zit denk ik de klep tussen waarover gesproken wordt in de quote hierboven, of niet?
Footbrake system, Master cylinder, vacuum brake booster:

Footbrake system, Master cylinder, vacuum brake booster:

-
inactief
- Geregistreerd lid
Dit is trionic 7 vrees ik, nr 28 is de vacuum pomp die op de nokkenas van de uitlaatkleppen zit.
-
AlexJ
- Donateur

Ja met een t7 apc ben je nog niet t7 Niels 
-
Niels83
- Donateur (3x)

Maak jij maar flauwe grappen Alex...
En thanks voor de nuttige bijdrage G-Ice 
Ik heb dan een ander plaatje gevonden, ik denk dat het onderdeel 23 is. Dit onderdeel heet "Vacuum valve: 1999 Saab 9-3. Stock Code 55562854; 91-79-011; 91-89-002". En in de quote zeiden ze "there is a vacuum controlled switch, located near the pump (red cap) that cuts the signal to the APC solenoid valve". Dus misschien moet ik die maar eens uitwisselen?

Ik heb dan een ander plaatje gevonden, ik denk dat het onderdeel 23 is. Dit onderdeel heet "Vacuum valve: 1999 Saab 9-3. Stock Code 55562854; 91-79-011; 91-89-002". En in de quote zeiden ze "there is a vacuum controlled switch, located near the pump (red cap) that cuts the signal to the APC solenoid valve". Dus misschien moet ik die maar eens uitwisselen?