tuningsdag 2.2Tid APEC en HIRSCH witte rook zie p22
-
Juice
- Geregistreerd lid
Re: tuningsdag 2.2Tid APEC en HIRSCH witte rook zie p22
Champers: het zal of mee doen met de rest zijn a 715 of de volle pot betalen vrees ik. Anders moet je eens bij een hirsch rijder naar de reactie vragen.
Ik zou zeker bij Hirsch er blind op durven vertrouwen dat het een significant verschil is.
Ik zou zeker bij Hirsch er blind op durven vertrouwen dat het een significant verschil is.
-
Juice
- Geregistreerd lid
@ Champers:
Op de site van Hirsch gevonden:
Op de site van Hirsch gevonden:
FREE 10 DAY TRIAL
Many Saab drivers wish to try our products before purchasing. But the local dealership might not always have a suitably equipped vehicle at hand. Therefore, Hirsch Performance have now arranged a solution that allows your Saab dealership to install a time-limited trial software performance upgrade in your own car - free of charge. Should you decide to purchase the upgrade, then this is easily done, and otherwise the software can just as easily be removed again within the 10 day trial period.
For more details, please contact your local Saab dealership.
-
Sverige uppe!
- Geregistreerd lid
Als zuinige Hollander ga ik natuurlijk zeggen: phoe phoe 715 euro is een meer dan stevige prijs.... 
-
Juice
- Geregistreerd lid
Sverigge uppe: dus jouw voorkeur is APEC?
-
Sverige uppe!
- Geregistreerd lid
Ik ben er nog niet helamaal uit.... Ik vind het vanuit zakelijk perspectief ( Saab is uit 2001, heeft nu 386000 op de teller) een te grote investering, maar technisch en emotioneel..... is Hirsch natuurlijk de beste optie.
-
Juice
- Geregistreerd lid
zakelijk vind ik Hirsch net de betere deal...
-
Juice
- Geregistreerd lid
Ik laat het hier nog een paar dagen staan en dan beslis ik alvast.
Nog even op een rijtje zetten:
4 opties voor tuning van de 2.2 hybride diesel
1. powerbox: we zijn het er allemaal over eens dat dit niet de goede manier is om meer paardjes voor onze saab te spannen
2. Chiptuning APEC: ongeveer 140-150 pk (afhankelijk van de wagen) kost 550,- of 450,- indien met minstens 3
3. Chiptuning HIRSCH: bij saabdealer: 145pk. komt van 1300, nu aan 715,- indien met minstens 3.
4. Chiptuning ATM: 142 pk. 500,- indien met minstens 3.
Reeds genoteerde voorkeuren
1. niemand
2.
3. Juice, Dessel
4.
Nog even op een rijtje zetten:
4 opties voor tuning van de 2.2 hybride diesel
1. powerbox: we zijn het er allemaal over eens dat dit niet de goede manier is om meer paardjes voor onze saab te spannen
2. Chiptuning APEC: ongeveer 140-150 pk (afhankelijk van de wagen) kost 550,- of 450,- indien met minstens 3
3. Chiptuning HIRSCH: bij saabdealer: 145pk. komt van 1300, nu aan 715,- indien met minstens 3.
4. Chiptuning ATM: 142 pk. 500,- indien met minstens 3.
Reeds genoteerde voorkeuren
1. niemand
2.
3. Juice, Dessel
4.
-
Sverige uppe!
- Geregistreerd lid
Hoeveel bedenktijd heb ik nog? De druk wordt wel opgevoerd zo..... 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Is toch mogelijk ook interessant voor mensen met het eerste type 9.3 Sport Sedan 2.2 Tid diesel.
Overigens snap ik niet dat Hirsch voor deze Opel-diesels niet een nog scherpere aanbieding kan doen, die vallen toch niet meer onder de garantie, dus het is gewoon een kwestie van een technische motorcontrole, opspelen en klaar is kees. Het is ook logisch dat iemand met aardig wat kilometers op de teller er mogelijk iets minder lang van kan profiteren, dus de mogen ze wel wat meer te gemoed komen.
Overigens snap ik niet dat Hirsch voor deze Opel-diesels niet een nog scherpere aanbieding kan doen, die vallen toch niet meer onder de garantie, dus het is gewoon een kwestie van een technische motorcontrole, opspelen en klaar is kees. Het is ook logisch dat iemand met aardig wat kilometers op de teller er mogelijk iets minder lang van kan profiteren, dus de mogen ze wel wat meer te gemoed komen.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Sverige uppe! schreef:Hoeveel bedenktijd heb ik nog? De druk wordt wel opgevoerd zo.....
Dat is niet de bedoeling, hoor. Denk er gerust over na, iedereen is welkom
-
Juice
- Geregistreerd lid
dat heb ik niet nagevraagd maar volgens mij is er voor deze wagen een veel breder (en goedkoper) aanbod op de markt. Maar als er een 115pk rijder is met interesse dan wil gerust de gesprekken daarover openen met Hirsch.carlsson schreef:Is toch mogelijk ook interessant voor mensen met het eerste type 9.3 Sport Sedan 2.2 Tid diesel.
-
Juice
- Geregistreerd lid
Weinig enthousiasme precies...
-
Hans850
- Geregistreerd lid
Heb mijn Saab 9-5 2.2 TiD pas net 2 dagen en al 2 keer stil gestaan. Dus deze tuning komt voor mij iets te vroeg. En eerlijk gezegd: ik heb het verhaal van Onno gelezen en ik zou me helemaal niet verbazen als die van mij ook al getuned is. Tot 80 km/uur is er weinig te merken maar vanaf 80-150 km/uur gaat hij aan 1 stuk door en ik vraag me af of een standaard 120pk dat lukt bij een auto van een goede 1600 KG.
-
Champers
- Geregistreerd lid
@Juice: zou wel willen, maar op korte termijn heb ik de nodige financiële middelen echt niet beschikbaar.
@Hans850: wel, dat vraag ik mij dus ook af, of mijn blok al geen firmware update gekregen heeft. Daarom dat ik die 10 dagen trial ook wel overweeg.
Meer regelmatig dan uitzondering tegenwoordig zit ik op trage veldwegjes (vb: de E40 tussen Bertem en Sterrebeek) vanaf 70 per uur al in 5de versnelling te sloffen.
Eens het verkeer loskomt is het gewoon het gaspedaal naar beneden. Je voelt dan dat de paardjes even staan te bokken, maar een seconde later is m'n stalen ros uit de startblokken en dan is er compleet geen houden meer aan.
Op de website van Hirsch kan je de koppel/PK/toeren curve bekijken van dit blok voor & na tuning en ik moet zeggen dat dit 2.2 blok behoorlijk fijn afgesteld is, zelfs zonder tuning.
Vanaf 1500 rpm (lager gaat de grafiek niet) al 90% van z'n maximum koppel beschikbaar en dat heeft 'ie nog steeds op 3500 rpm.
In 5de versnelling komt dat overeen met een bereik van 70 tot 165km/u.
De PK's zijn dan nog steeds lekker aan het stijgen wat voor een heel soepele overgang zorgt tussen gewoonweg hard doortrekken en highspeed cruising.
Aan 3900rpm (een kleine 180 per uur) beginnen de PK's ook af te nemen en is het feestje ver gedaan, maar tot dan heb je wel zeer relaxed kunnen cruisen.
Ofwel is dit blok zo vlot, ofwel heeft 'ie al nieuwe software. Als dit standaard prestaties zijn ga ik op zoek naar tijd om Hirsch te testrijden en dan kijken of ik de prijs kan verantwoorden met de kilometerstand. Beide zijn immers nogal hoog...
@Hans850: wel, dat vraag ik mij dus ook af, of mijn blok al geen firmware update gekregen heeft. Daarom dat ik die 10 dagen trial ook wel overweeg.
Meer regelmatig dan uitzondering tegenwoordig zit ik op trage veldwegjes (vb: de E40 tussen Bertem en Sterrebeek) vanaf 70 per uur al in 5de versnelling te sloffen.
Eens het verkeer loskomt is het gewoon het gaspedaal naar beneden. Je voelt dan dat de paardjes even staan te bokken, maar een seconde later is m'n stalen ros uit de startblokken en dan is er compleet geen houden meer aan.
Op de website van Hirsch kan je de koppel/PK/toeren curve bekijken van dit blok voor & na tuning en ik moet zeggen dat dit 2.2 blok behoorlijk fijn afgesteld is, zelfs zonder tuning.
Vanaf 1500 rpm (lager gaat de grafiek niet) al 90% van z'n maximum koppel beschikbaar en dat heeft 'ie nog steeds op 3500 rpm.
In 5de versnelling komt dat overeen met een bereik van 70 tot 165km/u.
De PK's zijn dan nog steeds lekker aan het stijgen wat voor een heel soepele overgang zorgt tussen gewoonweg hard doortrekken en highspeed cruising.
Aan 3900rpm (een kleine 180 per uur) beginnen de PK's ook af te nemen en is het feestje ver gedaan, maar tot dan heb je wel zeer relaxed kunnen cruisen.
Ofwel is dit blok zo vlot, ofwel heeft 'ie al nieuwe software. Als dit standaard prestaties zijn ga ik op zoek naar tijd om Hirsch te testrijden en dan kijken of ik de prijs kan verantwoorden met de kilometerstand. Beide zijn immers nogal hoog...
-
Juice
- Geregistreerd lid
Dat kan perfect standaard zijn.Hans850 schreef:Heb mijn Saab 9-5 2.2 TiD pas net 2 dagen en al 2 keer stil gestaan. Dus deze tuning komt voor mij iets te vroeg. En eerlijk gezegd: ik heb het verhaal van Onno gelezen en ik zou me helemaal niet verbazen als die van mij ook al getuned is. Tot 80 km/uur is er weinig te merken maar vanaf 80-150 km/uur gaat hij aan 1 stuk door en ik vraag me af of een standaard 120pk dat lukt bij een auto van een goede 1600 KG.