T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 31 jul, 2009 10:16

Missfires heb ik ook als ik van 't gas af ga, en alleen dan. Dit is niet zo erg.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 31 jul, 2009 13:26

Net ff onze automatiseerder een laptop afgetroggeld met alles er op en eraan. Aan de buitenkant te zien eigelijk wat aan de nieuwe kant, maarja ik klaag niet... Mijn eerste windows ding, wie had dat ooit gedacht!

Vanavond ff kijken of ie aan wil. :?

Vyv, dat van die misfires dacht ik al, maar het blijft er vervelend uit zien!

Guus Westra
Geregistreerd lid

Bericht door Guus Westra » vr 31 jul, 2009 22:24

Onlangs (bij Elferink) een 9-5 my 2002 met defecte motor gekocht en de motor, een b205e, vervangen.
Lezend in dit forum en daarna het forum van het ECUproject wat spullen en software bij elkaar gezocht, oude laptop met win98, een bdm interface en een reserve ecuen t7-stekker, weer bij Elferink, en software, Dilemma bedankt, t7-suite en het BD-32 programma met de script-files voor t7.
Met de handleidingen en eerdere ervaringen van alle forumleden is het echt een fluitje van een cent.
orginele saab 185 hp bin met t7suite voorzien van de juiste immo-code en het chassisnumber, opslaan in bd-32 map als .s19 file.
Daarna met BD-32 de reserve ecu preppen, evt dumpen, flashen.
Andere auto gekregen, wat een verschil.
Trouwens ook heel leuk om te doen.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 31 jul, 2009 22:45

Ik ben aan het speuren naar een fijne ECU aanbieding op eBay, jammer dat die verkopers van auto-onderdelen niet al te snel reageren. Heeft er iemand intussen nog een oude laptop liggen waar zaken als de WIS, PCMScan en T7 op kunnen draaien? Eisen zijn dus deze programma's aan kunnen, USB en maximaal een paar tientjes.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 03 aug, 2009 19:54

Inmiddels heb ik ook een BDM interface binnen voor de T5 ecu probeersels. Nu nog ergens een T5 ecu vinden om mijn soldeer kunsten op te kunnen bot4en!

Ik heb van Kawa de ultieme soldeer tip gekregen, dus dat ga ik eens even proberen als ik die T5 ecu binnen heb!

Gr.IJnS

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 12 aug, 2009 22:41

Maarten schreef:Of je de temperatuur van de automaat nu via In.T_TCMOil of via Actual.IN_TCMOil naar boven probeert te halen, het resultaat blijft een constante -40 op het display.
Zojuist met de 5-bak automaat van Millerman zitten spelen: bij de modernere automaten (>2002) werkt de versnellingsbaktemperatuur wél, bij een 4-bak (<2002) niet.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 12 aug, 2009 23:01

Net met Maarten mijn Maptun ECU voorzien van SID customization, waarvoor dank! :applause:
Na een stukje rijden bleken de meeste waarden wel redelijk te kloppen, alleen koppel en pk zijn te laag. Ik ga me weer verder verdiepen in ieder geval! Weer een fijn excuus om te rijden :O:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 12 aug, 2009 23:37

pas maar op dat je nix raakt onderweg als je heel de tijd naar je SID zit te turen... ik ken er al meer die een afwijkende lijn gereden hebben omdat die SID best interessant was :wink:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 12 aug, 2009 23:47

Gelukkig zat Maarten naast me, anders was ik al bijna tegen een muurtje opgereden :lol:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 13 aug, 2009 19:17

Vandaag nog eens zitten kijken naar de pk en nm waardes. Pk komt rond de 185 en nm rond de 280. Dat lijkt wel verdacht dicht tegen de originele waardes aan te liggen, terwijl de auto toch echt wel voorzien is van Maptun Stage 1.

Gijs: bij jouw Maptun software klopte deze waarden ook niet toch? Lagen deze toevallig ook in de buurt van de originele waarden?

Kan iemand me verder vertellen hoe ik die 6 waardes die tegelijk in beeld staan kan wijzigen?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 13 aug, 2009 19:33

Bij mij lag het er ongeveer 70PK en 70 NM naast.
Niet helemaal joppie dus.

6 waardes tegelijk in beeld?
Grmblh?! Ik krijg maar 2 waardes tegelijk, heb jij een ander SID?
Veranderen van de volgorde moet in de ECU, retourtje Maarten dus!
Of, ... bedoel je iets anders?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 13 aug, 2009 19:42

Neen ik bedoel die zaken die je ziet als je tijdens het rijden de + en - knop tegelijkertijd indrukt. Wirwar van getalletjes. Als je dan nog eens + of - ingedrukt houdt, zie je welke parameters het zijn.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 13 aug, 2009 20:45

millerman schreef:Wirwar van getalletjes. Als je dan nog eens + of - ingedrukt houdt, zie je welke parameters het zijn.
Afbeelding

Zo, beter goed gejat dan slecht verzonnen!
Bij mij staan al die getalletjes met bijbehorende uitleg op de zelfde regel :?

Zie filmpje ergens hiervoor, is dat bij jou anders dan?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 13 aug, 2009 21:20

Is een standaard feature! Op het moment dat je die 2 regels met parameters ziet, hou je + en - tegelijk in. Je krijgt dan zoiets:
Afbeelding
Als je dan + of - ingedrukt houdt, zie je de parameters achter de getallen:
Afbeelding

Die parameters wil ik graag wijzigen, scheelt bladeren door het menu tijdens het rijden :O:
Met dank aan diegene van wie deze foto's afkomen (geen idee).

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 13 aug, 2009 21:29

Ik zeg... terug naar Maarten om de tabel te laten herschikken!
Bij mij is +- tegelijk omschrijving met erachter getalletjes.

Dit is ook wel handig, wat moet je doen om dit zo weergegeven te krijgen?
3x om je as draaien en met je hielen klikken?

Plaats reactie