T16S/Open air filter K&N/Accu location change/FOTO'S+FILMPJE

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
BartW
Geregistreerd lid

Re: T16S/Open air filter K&N/Accu location change/FOTO'S+FIL

Bericht door BartW » zo 20 mei, 2012 11:48

joachiem schreef:Lopen wel meer slangen naar de drukwachter-fuelcut die kunnen ook vreemde geluiden maken of zelfs bij koolstofpot links voor of de vacuumpot voor kachelbediening rechts voor.......kijk daar maar eens naar.
Drukwachter en fuelcut leidingen zitten er goed op..

Ik heb de koolstofpot links voor weggehaald omdat mijn openluchtfilter daar nu zit. De leidingen heb ik afgestopt met 2 boutjes die ik er heb ingedraaid. (deze zijn zeker lek dicht)

De vacuumpot voor de kachelbediening heb ik ook getest door een griptang op het leidingetje dat van het spruitstuk naar de pot loopt toe te nijpen, en dan gaan rijden. (nog steeds de uil die ik hoor, dus pot is goed.)

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » zo 20 mei, 2012 11:51

jarno93 schreef:check de pakking tussen uit laat en turbo. kan daar zitten. dus losmaken goed positioneren en aandraaien. ik heb mijn 84'er ook verkocht met een soort gelijk geluid en de huidige eigenaar heeft hem iets losgedraaid, beter gepositioneerd en klaar was het.
Dat zou me toch zeeeer straf lijken, vermits ik daar niet ben aangekomen tijden de modificaties. En voor de mod had hij het niet... :-S+

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » zo 20 mei, 2012 14:26

ok. bij mij was het de gouden greep. ik heb lang gezocht.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 20 mei, 2012 19:24

BartW schreef:
joachiem schreef:Lopen wel meer slangen naar de drukwachter-fuelcut die kunnen ook vreemde geluiden maken of zelfs bij koolstofpot links voor of de vacuumpot voor kachelbediening rechts voor.......kijk daar maar eens naar.
Drukwachter en fuelcut leidingen zitten er goed op..

Ik heb de koolstofpot links voor weggehaald omdat mijn openluchtfilter daar nu zit. De leidingen heb ik afgestopt met 2 boutjes die ik er heb ingedraaid. (deze zijn zeker lek dicht)

De vacuumpot voor de kachelbediening heb ik ook getest door een griptang op het leidingetje dat van het spruitstuk naar de pot loopt toe te nijpen, en dan gaan rijden. (nog steeds de uil die ik hoor, dus pot is goed.)
komt het niet ergens van achter bij de benzinepomp/tank weg?die koolstof pot zou ik niet snel weg laten...onderdeel van het injectie(lucas)systeem....zonder gaan ze iddel een stuk armer lopen en das niet goed.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 22 mei, 2012 13:37

Denk je dat dit zoveel verschil uitmaakt?
Ik merk daar niet veel van hoor van dat arm lopen... mijn bougies zien er ook goed uit...

grts
BartW

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » di 22 mei, 2012 18:00

[]heb het in de praktijk allemaal gezien en ge test en zonder die stekker gaat hij stationair gewoon van 14.7(lambda 1) naar afr,s 16....gebeurd dus wel iets iddel.bij gas geven blijft alles normaal dus bougies zien er dan ook niet licht uit en het is maar minimaal natuurlijk.

Je zegt dat de slangen allemaal goed zijn maar een drukwachter-fuelcut-vacuumpot-turbodrukmeter kunnen onder hoge druk van 1bar echt gaan lekken....dit blaas je niet door die slangetjes met de mond.testen met een fietspomp en turbometer er tussen kun je wel doen:1 weg klepje er tussen en dan de td meter en aansluiten op de slang die naar je apc-onderdeeltjes gaan.
pompen naar 1bar op de meter dan moet hij de druk vast houden...simpel te testen dus en dit kun je met alles doen,dus ook je vacuumpot/bypasvalve want die kan ook aan de kant van de vacuumslang lekken door de turbodruk die er op komt en voor geluiden zorgen.
Reden: quote verwijderd

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 22 mei, 2012 19:12

[]Ik heb de test's uitgevoerd met een handpompje en ben tot 1 bar gegaan..

*TD meter in dash als extra meter houden hun druk.
*vacuumpot tang opgezet (mee gaan rijden) nog steeds de uil
*eenrichtingsventieltje van het kleppendeksel naar inlaatspruitstuk is ook ok (getest met handpompje)
*BOV ook getest met handpompje en ok

grts
bartw
Reden: quote verwijderd

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » di 22 mei, 2012 21:32

Bart, de oehoe is echt de bypass klep.

verwissel hem eens en kijk dan wat ie doet.

ziet er goed uit!

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 22 mei, 2012 22:08

[]Mja dan moet ik nog maar eens een andere BOV monteren...
Reden: Quote verwijderd

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 19 jun, 2012 11:30

Heb een Nieuwe BOV geplaatst en nog steeds die uil die ik hoor als ik rond de -0.2 bar kom.

Dus kan het de BOV niet zijn, toch? Ik heb een openluchtfilter, kan het daar mee te maken hebben?

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » do 21 jun, 2012 16:02

word de uil wel door een lucht probleem veroorzaakt? een aanlopend top lager in het vliegwiel klinkt ook ongeveer zo... :roll:

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » vr 22 jun, 2012 19:53

:shock: hmm ik denk dat het toch met lucht te maken heeft want ik kan het precies reproduceren als ik mijn turbo druk hou op -0.2 bar...

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 23 jun, 2012 11:31

Als iemand anders onder de kap kan luisteren wanneer jij dat doet dan kom je er snel genoeg achter waar het vandaan komt. ;)

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » za 23 jun, 2012 13:04

hmm ja idd, rollebank meeting iemand?? :D

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 23 jun, 2012 21:21

21e Juli bij Tovami. ;)

Maar de lijst is al vol geloof ik. :P