voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » zo 26 jul, 2009 9:13
Hoi Dilemma,
het is het bestandje wat ik je gestuurd heb (vrijdag ofzo). We zijn nu op zoek naar de originele EC0RXDBC.48D bin omdat Maarten hoopt dat we dan de tabellen weer terug kunnen vinden.
Helaas ontbreekt bij ons het inzicht en de overweldigende kennis die jij hebt om op een andere manier die tabellen terug te halen uit die bin file.
Zo blijven wij dus maar aan prullen

-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » zo 26 jul, 2009 10:36
Maarten & Dilemma,
ik heb de originele Saab .bin gevonden die we zochten. Inmiddels heb ik de gegevens uit mijn software naar die bin gezet en
YATA! ik kan nu alle gegevens lezen.
Nu nog weten hoe ik die moet analyseren en waar ik op moet letten...
We komen er wel

, al valt het niet mee om op het gewenste nivo te komen!
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bericht
door Maarten » zo 26 jul, 2009 12:05
Hij komt net kijken en kan nu al gecodeerde ECU's lezen

. Snelle leerling!

-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » zo 26 jul, 2009 12:22
Briljante leraar!
Verkeerd beroep gekozen, vriend telraam?
Gr. GaIJeS
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bericht
door Maarten » zo 26 jul, 2009 12:31
Ted raket schreef:Vraagje, hoe zet je de knockcounters op nul?
Na het wissen van een foutcode met PCMSCAN staan de knockcounters weer terug op 0, ik neem aan dat andere OBD scanners eenzelfde resultaat geven.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » zo 26 jul, 2009 12:59
Maar dan moet je wel eerst een fout hebben om te wissen. Anders word dat grijze vlakkie geen knopje om (ongeduldig) op te klikkeklikkeklikke!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » ma 27 jul, 2009 11:43
En... een druk weekeindje gehad, nu moe maar voldaan aan het werk!
Zaterdag met Maarten om de tafel gezeten, beetje T7 suite doorgenomen. Nu snap ik de basis redelijk.
Zondag ochtend een beetje met Dilemma lopen brainstormen over mijn NM / PK waarden. Waarbij eerder genoemde wizz doctor voor me heeft uitgerekend dat de tabel in mijn ECU voor NM / PK niet klopt. Zonder nadelige gevolgen overigens (.bin file is van een gerespecteerd tuner). Jammer van de SID info, was leuk geweest.
Zondag middag bij vriend Werli op de koekjes met friet en koffie geweest en ondertussen Werli's ECU even "aangepast" naar sneller. Werli & Linda ook blij en gelukkig en ik weet ook dat ik het kunstej e voor T7 nu onder de knie heb (zonder dat er aan de ECU gesoldeerd hoeft te worden!). Bij T7 kan het waarschijnlijk zelfs met de ECU nog in de auto geschroeft door alleen even de stekker los te halen en mijn laptop er op te klikken.
Volgende stap is T5, waar helaas nog wel bij gesoldeerd moet worden.
Bedankt Werli en Kawa dat jullie het terugslagklepje hebben vervangen waar diverse garages voor achter de oren gekrabt hebben en me te dure niet werkende suggesties in de maag hebben gesplist. Mijn auto start nu in 0.8493 seconden ipv 3,217 seconen!
Nuttig al die info op de SID!
Gr. Gijs
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Bericht
door aZuL2001 » ma 27 jul, 2009 11:49
Vooral de melding van "Heb je nu echt niets beter te doen G-Ice?"
Maar chapeau voor je resultaten.
Ik doe het je niet na.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » ma 27 jul, 2009 11:53
haha, ja, leuke teksten is ook mogelijk op nutteloze functies. Ik zal vanavond even een filmpje schieten. Lache die SID.
Hij start de speciale SID functies nu ook op met "Nerd Alert!" al is die titel eigelijk niet voor mij weggelegd. Ik ben nog te veel een beginner. Dilemma, iets voor jou?

-
millerman
- Donateur (3x)

Bericht
door millerman » ma 27 jul, 2009 14:02
Ik vond het zaterdag mooi om even te mogen snuffelen aan het hoe en wat. Die gedetailleerdere training volg ik nadat ik een ECU op ebay heb gescoord! Heb er een op het oog, wordt een last minute bieding om weg te kapen tegen een mooi prijsje. Hoop ik

-
erwin van holten
- Geregistreerd lid
Bericht
door erwin van holten » ma 27 jul, 2009 16:47
die SID info lijkt me erg mooi. Kun je er bv ook je turbo druk mee aflezen?
Verder respect hoor jongens!!!

-
Maarten
- Lid van verdienste
Bericht
door Maarten » ma 27 jul, 2009 16:56
Je kan turbodruk aflezen. Nuttiger zijn de luchtmassa gerelateerde parameters. Dat is een betere indicatie voor vermogen dan turbodruk.
-
erwin van holten
- Geregistreerd lid
Bericht
door erwin van holten » ma 27 jul, 2009 17:10
Die luchtmassa gerelateerde items wat kun je daar op het moment dan mee? Of is het puur om te kijken of de configuratie goed functioneerd.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » ma 27 jul, 2009 18:35
-
erwin van holten
- Geregistreerd lid
Bericht
door erwin van holten » ma 27 jul, 2009 18:44
haha dat is wel gaaf zeg. Is dat gewoon een softwarematige aanpassing of moet je de laptop er wel aan laten?
Maar knap gedaan hoor!