BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Bezemwagen
Geregistreerd lid

Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

Bericht door Bezemwagen » wo 08 dec, 2010 21:34

De rekening van de vorige keer dat je zonder betalen bent weggereden :O: :mrgreen:

Zou dat foutief vullen door de chauffeur van de tankwagen ook kunnen met diesel vs euro...

Doet me denken aan mijn zwager die stoer zijn Honda CBR stond af te tanken met V Powerrr.
Diesel :roll:

Toen ik na een kwartier was uitgelachen en weer een schone broek aan had, werd het best vervelend. Waar laat je die troep dan.. Uiteindelijk bij een Pool in zijn busje, was er erg blij mee.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 11 dec, 2010 13:19

G-ice schreef: Vandaag een mailtje gehad dat "er iets per post naar mij verstuurd is".
Spannend!
De post is vandaag geweest, en ik moet zeggen, heel netjes opgelost van Tamoil! :mrgreen:

Afbeelding

jeroenp
Geregistreerd lid

Bericht door jeroenp » za 11 dec, 2010 22:13

fotoshop? of echt 10 van die dingen :wow:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 11 dec, 2010 22:23

It's tha real shit 8)

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 12 dec, 2010 9:51

volgens mij zijn die bonnen
zwijggeld

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » zo 12 dec, 2010 12:56

Dat zou mooi zijn, bied perspectieven voor anderen die ook een "ethanol startpremie" willen krijgen :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 12 dec, 2010 19:08

Netjes van Tamoil! En het is goedkoper voor ze om jou rijkelijk te compenseren dan alle mogelijke compensaties van anderen die nog zouden komen.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 12 dec, 2010 23:29

werli schreef:volgens mij zijn die bonnen
zwijggeld
Nou, daar zijn ze dan nu mooi te laat mee :-P+

a85
Geregistreerd lid

Bericht door a85 » di 14 dec, 2010 18:01

ha, wat een verhaal :D
En toch een manier gevonden om E85 voordelig te maken ;)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 28 dec, 2010 12:51

Ik heb nu een tijdje op pure E85 gereden en moet eerlijk zeggen dat het me met standaard 9-5 biopower software uit 2006 in de winter helemaal niet bevalt. Bij 3000 toeren krijg ik bij even trappen een flinke hik, naar! Nu rijd ik weer op normale Ultimate en de Saabrio heeft hier beduidend meer plezier in.

Ik denk dat E85 en winter geen vriendjes zijn, of ik moet misschien eens wat aandacht besteden aan het remappen van brandstof en ontstekking voor E85 in de winter. In de zomer reed E85 beduidend lekkerder.

Ow, en... misschien toch maar eens voorzichtig gaan kijken of ik niet TCS in de 9-3 kan bouwen, zodat ik ook de nieuwere biopower software kan gebruiken. :mrgreen:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 28 dec, 2010 15:23

hmmm... laatst nog op 70% ethanol gezeten (ook met de vrieskouw, lekker alcohol happen bij 't krabben :wow: ) maar geen negatieve rijeigenschappen opgemerkt... Ik had verwacht dat ie wat moeilijker aan zou slaan maar ook dat bleek niet 't geval te zijn.

Ik rij overigens "nog steeds" een licht aangepaste rev8 van PIB. is volgens mij een 2005 of 2006 in de basis...

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 15 feb, 2011 22:37

Inmiddels zijn de bonnen voor E85 op ;-(+ Bedankt Tamoil, voor de test liters! :mrgreen:

Ik rijd nu geruime tijd op diverse percentages E85 / euro 95 en euro 98, en ik moet zeggen, het rijd heerlijk!

Het vermogen komt veel soepeler vrij, de motor loopt enorm rustig, en het mooiste:
Samen met de vacuum modificatie en met de "super fast throttle responce" (Thankx Mr. D en Mackan) rijd de auto zonder horten of stoten als een slak zonder koppeling in stationair over drempels! Dat heb ik mijn Saab nog nooit voor elkaar laten krijgen! Dat is al dat gepriechel ruimschoots waard geweest!

Ik rijd nu vaak op ongeveer 40% Ethanol, een prima balans tussen afstand en soeplesse, een blijvertje!
Uiteraard rijdt ie ook prima op 85% Ethanol, of 100% Euro.

Gr IJS

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 19 feb, 2011 5:46

Door de invoering van E10 in Duitsland is daar weer een hele discussie aan de gang, algemeen advies van de techneuten, zo min mogelijk Bio-Ethanol varianten tanken.
Het is niet de vraag of het kan volgens de autoproducent, maar een kwestie dat het gewoon rotzooi is :-P+

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 19 feb, 2011 13:49

Er zijn allemaal excuses bedacht om 't rijden op ethanol af te remmen/niet te promoten. Door de overheid, multinationals, milieuorganisaties, etc. Allemaal met agenda's en met nog meer lobby...

Feit is gewoon dat alle enigszins recente SAAB's hardware-wise prima geschikt zijn om op E85 te rijden. De redenen waarom je E85 zou gaan rijden verschillen wellicht per persoon.

De ene doet 't voor 't mileu, de ander voor z'n portemonnaie en weer een ander voor 't hoge octaangetal van E85. Wellicht dat er ook bij zijn die 't gewoon lekker vinden ruiken? :roll: Maar, ik dwaal af....

Ik ben in iedergeval erg positief over de SAAB BioPowers en kan dit alleen maar aanraden... Mijn 9-5 heb ik al naar BioPower "geconverteerd", hiermee kan ik dus op benizine als ook op E85 rijden (en in elke willekeurige verhouding). Met mijn 9-3 ben ik wat anders van plan, het is de bedoeling deze puur op E85 en op LPG te laten draaien... Doordat E85 en LPG qua octaangetal vrij dicht bij elkaar liggen hoop ik hier zaken verder op te kunnen optimaliseren.

@Gijs, waarom tank je niet altijd (indien mogelijk) E85? Is volgens mij zelfs de meest prijsgunstige oplossing... of bedoel je dat niet met afstand?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 19 feb, 2011 14:30

Een volle tank kost me 25% minder, ik rijd er ook ongeveer 20% minder ver mee.
Ik heb een hekel aan in de kou met dat ding in m'n handen staan, dus die 2 dagen later tanken zijn een prima reden om te mengen ;)

Plaats reactie