luchtfilter voor de keuring eruithalen, co altijd goed
mvg Dimi
Tuning in België: kan het nog?
-
ZaVo
- Geregistreerd lid
Neen,ben na Hechtel geweest..AeroDynamic schreef:Ben je dan in Alken gekeurd geweest, Zavo?
Ik wist niet dat er SF-leden zo dichtbij woonden. Ik ben zelf van Kermt bij Hasselt.![]()
Als ik het goed begrijp was het probleem dus enkel de uitstoot. Maar dan zit ik met de vraag: "Uit welk jaar is je 9000?"
Als hij pré-94 is, dan kan ik begrijpen dat je met zoveel wegkomt. Ik betwijfel of ik met mijn 2001 9-5 Aero ook zoveel geluk zou hebben.
Als hij van later is, is dat leuk om te horen. Dan wil ik al wel eens een gokje wagen en keuringbingo spelen.
Uitstoot en voorlampen laten bijregelen..
Mijne 9000 is van bwj 96, en ne katalysator is dus verplicht.
K zou zeggen,probeer het met uw 9-5..
Ne herkeuring kost ma 9 euro ofzo,dus
@Werli tyah da zou ne optie geweest zijn,maar heb er nie aan gedacht..
@Scaniaman wat heeft ne luchtfilter eigenlijk met co2 te maken?
Uitlaatgassen komen bij mijn auto bij mijn weten nog altijd door men uitlaat
Dus ne luchtfilter kan zo'n co2 nie regelen,ne katalysator wel..
-
scaniaman
- Geregistreerd lid
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Misschien een late reactie op dit topic, maar hopelijk help ik iemand er mee!
In België mag eigenlijk vrij veel op het gebied van Tuning, zeker op het gebied van carrosserie tuning. Daar staan jullie misschien van te kijken
, maar toch is het zo. Er is enkel 1 voorwaarde laat de wagen tuning keuren en dan rij je legaal, voor specifieke stukken als motor, uitlaat enz... neem voor dat je iets koopt/monteerd contact op met een KM-keuringstation (West-Vlaanderen), hoe groter het station hoe beter de uitleg van wat je mag – niet mag en zorg dat je goed gedocumenteerd bent. KM kan je zeker in de grote centra een goede uitleg geven of het al dan niet mag gemonteerd worden, bv je vraagd raad aan KM Oostende en keurt de wagen in Ichtegem, want dat is kleiner en dus lakser. Zo laat ik het me toch vertellen door Johnny en soms eens Marina, er rijdt hier een Punto rond die voor naar het schijnt 55,000€ is verbouwd en waar dat je amper nog herkent dat het een Punto is, gekeurd!
Er is hier geopperd van steekproeven, dat zijn gewoon controles van de politie en als je er een agent treft die er een beetje verstand van heeft, ben je “klein pierke” als je geen tuningkeuring kan voorleggen.
Wat echt niet mag zijn geblindeerde zijruiten vooraan en de voorruit, voor “lambo-doors” is er een onderzoek gaande om evt LSD toe te laten, maar reken er maar niet op. En zoals reeds gezegd moeten alle onderdelen voorzien zijn van een E/Eu goedkeuring, stukken met een amerikaanse goedkeuring vallen door de mand. En waar begint de tuning, bij een nieuwe wagen met trekhaak, keuren, een spoilertje om je achterkant beter te zien, keuren, uitgebreide stereo later inbouwen, keuren, het gaat hier wel over die types di de hele kofferbak vullen. Eigenlijk komt het hier op neer, alles wat nadien wordt ingebouwd en niet op de typegoedkeuring staat vermeld, keuren.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, een ervaringsdescundige
In België mag eigenlijk vrij veel op het gebied van Tuning, zeker op het gebied van carrosserie tuning. Daar staan jullie misschien van te kijken
Er is hier geopperd van steekproeven, dat zijn gewoon controles van de politie en als je er een agent treft die er een beetje verstand van heeft, ben je “klein pierke” als je geen tuningkeuring kan voorleggen.
Wat echt niet mag zijn geblindeerde zijruiten vooraan en de voorruit, voor “lambo-doors” is er een onderzoek gaande om evt LSD toe te laten, maar reken er maar niet op. En zoals reeds gezegd moeten alle onderdelen voorzien zijn van een E/Eu goedkeuring, stukken met een amerikaanse goedkeuring vallen door de mand. En waar begint de tuning, bij een nieuwe wagen met trekhaak, keuren, een spoilertje om je achterkant beter te zien, keuren, uitgebreide stereo later inbouwen, keuren, het gaat hier wel over die types di de hele kofferbak vullen. Eigenlijk komt het hier op neer, alles wat nadien wordt ingebouwd en niet op de typegoedkeuring staat vermeld, keuren.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, een ervaringsdescundige