uitlaat (spaghetti) spruitstuk

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » vr 11 jul, 2008 0:30

Eerst de turbo ECU monteren inderdaad en dan eens kijken/rijden of ie zo goed rijdt. Dan pas verder gaan..

Als je verder gaat zal je die rode APC box snel weer in de kast gooien, mij viel die in ieder geval (een paar tiende) bar tegen.

Bakzeil
Geregistreerd lid

Bericht door Bakzeil » vr 11 jul, 2008 1:40

misschien wel...
ik heb al een stage 1 besteld.
als ik de ECU (-570) getest heb en hij is goed dan kan Sander beginnen.

kan eigenlijk niet wachten...
zeker nu de nieuwe IC er al op zit.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 11 jul, 2008 21:07

De broer van een collega van me is RVS-lasboer. Ik zal eens vragen of hij dit soort dingen doet en welke orde van grootte de prijs zal liggen. Maar dat duurt nog wel een paar weken want hij is op vakantie.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 11 jul, 2008 21:19

is wel leuk om te maken zoiets alleen waarom moet het van rvs?

het maken zelf lijkt me nog wel te doen, op saabcentral hebben ze een stuk of 20 van die grondplaten laten maken die tegen de kop gemonteerd worden. zo'n grondplaat is denk ik het meeste werk en als je er daar een stuk of 10 van laat maken is het nog wel te doen.

Tiggen is het volgende probleem, heb een lasapp met elektrode en een mig toestel maar een tig is ooit nog eens een wens.

na alles vastgelast te hebben is het raadzaam om het spulletje te laten "ontlaten" om eventuele spanningen weg te werken.

lasbochten zoals op de foto zijn niet zo duur trouwens.

heb het ooit eens mogen doen voor een kawa 1100 waar we een turbo op gebouwd hadden, ook een gekronkel van je welste. wat ze ook wel eens doen is met verschillende diameters werken om de uitlaatgaswegen gelijk te maken.

Bakzeil
Geregistreerd lid

Bericht door Bakzeil » za 12 jul, 2008 0:04

als we nu een lijst maken met mensen die evt. geïnteresseerd zijn kunnen we misschien bestellen en een mooie prijs maken (hangt en beetje van de aantallen af)
volgens mij is Thom ook geïnteresseerd, ik zeker...
wie meer ?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 12 jul, 2008 0:35

:offtopic:
baszwolle schreef: heb het ooit eens mogen doen voor een kawa 1100 waar we een turbo op gebouwd hadden, ook een gekronkel van je welste. wat ze ook wel eens doen is met verschillende diameters werken om de uitlaatgaswegen gelijk te maken.
Ja ducati bijvoorbeeld. Ik heb een kawa 1100b1 gehad, de eerste met injectie, wat een draak....totdat ik 'm had laten opboren en er carburateurs van een z1000j op had gezet. Heb je foto's van dat apparaat?

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » za 12 jul, 2008 9:20

ik ben wel geinteresseerd in meerdere stuks, minstens 3. Waar wil je de aanvraag doen?

En trouwens, ik ben ergens een groepbestelling tegengekomen van dergelijke spruitstukken. Toen bleek het volgende:

- de levering werd enorm vertraagd omdat het laswerk lastiger bleek dan verwacht. Dit lijkt peanuts maar als jij maanden langer moet wachten kan dat consequenties hebben.
- de coating van het spruitstuk liet na enkele 100en kms los
- de passing was niet optimaal, waardoor diverse mensen een tussenstukje moetsen plaatsen of hun turbo iets moesten verplaatsen. Niet iedereen had de kunde dit op te lossen.

De algemene reactie was dat mensen de deal ongedaan wilden maken, maar dat was niet meer mogelijk. Dus als we ergens bestellen moeten we wel enig vertrouwen hebben dat die persoon het ook echt goed kan.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 15 jul, 2008 15:47

zooo...ff wat gelast net.

Afbeelding

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 15 jul, 2008 15:58

baszwolle schreef:zooo...ff wat gelast net.
Nietus, zou je willuh!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 15 jul, 2008 16:11

Sander schreef:
baszwolle schreef:zooo...ff wat gelast net.
Nietus, zou je willuh!

hahah...ja mooi he...kwam het tegen op saabcentral

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=115018

ik zocht een plaatje van een 9000 2.3 turbo INLAATSPUITSTUK op een 900 blok en kwam deze tegen

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 15 jul, 2008 21:21

baszwolle schreef:... een gekronkel van je welste...
Ja, het is nogal een puzzle want je moet nog wel bij alle naden kunnen komen om ze dicht te lassen, dat valt niet mee als er al andere pijpen in de weg zitten.

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » do 24 jul, 2008 13:33

www.speedparts.se

kijk hier maar is bij uitlaat ...

daar kan je alles kopen om zelf een spagetie te lassen ....

ga bij producten , dan tuning, dan uitlaten , en dan

Rör / flänsar för tillverkning av grenrör

en daar kan je zo een grondplaat enz kopen ...

mijn broer gaat voor zijn 900 ook proberen een een spagettie te lassen ...

maar of het een echte wordt en gewoon een spruitstuk ... dat weet hij nog niet ...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 24 jul, 2008 14:01

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_a ... gren.shtml

hmmm... grondplaat, bochten en een T25-flens... wat een feest moet dat zijn!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 24 jul, 2008 15:30

alle respect voor de lasser op die foto die ik plaatste maar volgens mij zijn de pijpjes niet allemaal even lang, de eerste cil is al korter dan de tweede als ik dat zo bekijk.

SYW
Geregistreerd lid

Bericht door SYW » do 24 jul, 2008 18:24

Das toch het idee van van een spaghetti uitlaat, dat de pijpen even lang zijn? Verder nog andere punten waar je rekening mee moet houden als je zo'n ding maakt?

Plaats reactie