Het is gelukt: zelf van zwarte een rode APC maken
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Re: Het is gelukt: zelf van zwarte een rode APC maken
Waarom zou je een hoger gebruik hebben als gevolg?
Indien je de turbo niet gebruikt, krijg je toch ook geen hoger brandstofgebruik?
Met een APC verander je niets aan de inspuiting en/of ontsteking, maar alleen de opbouw en de druk van de turbolader.
groeten Sander
Indien je de turbo niet gebruikt, krijg je toch ook geen hoger brandstofgebruik?
Met een APC verander je niets aan de inspuiting en/of ontsteking, maar alleen de opbouw en de druk van de turbolader.
groeten Sander
-
John
- Geregistreerd lid
Yep, helemaal gelijkspeektuning schreef:Indien je de turbo niet gebruikt, krijg je toch ook geen hoger brandstofgebruik?
-
Injectie
- Moderator
Nu ik zelf een classic turbo heb vind ik dit alles een stuk interessanter.
Echter in het artikel van John zoals staat in de saabberichten. Wordt een link genoemd naar. http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm Dat er voor een 8v turbo een M-type apc was.
Echter de verwijzing naar die site is verwijderd. Kan iemand mij vertellen of die m-type APC veel verschilt van de red-box APC. Of dat ik in mijn '86-er 8V Turbo (APC in de wielkast) ook gewoon een "rooie" APC kan maken?
Echter in het artikel van John zoals staat in de saabberichten. Wordt een link genoemd naar. http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm Dat er voor een 8v turbo een M-type apc was.
Echter de verwijzing naar die site is verwijderd. Kan iemand mij vertellen of die m-type APC veel verschilt van de red-box APC. Of dat ik in mijn '86-er 8V Turbo (APC in de wielkast) ook gewoon een "rooie" APC kan maken?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik heb het met mijn Red Arrow ook gedaan met succes kan ik zeggen.
Het enige waar je voor moet oppassen is de fuel cut.
Ik kan hem in 4 of 5 van 2500 tot 5000 bij het rood houden dat is iets wat hij eerst niet deed dus.
Het enige waar je voor moet oppassen is de fuel cut.
Ik kan hem in 4 of 5 van 2500 tot 5000 bij het rood houden dat is iets wat hij eerst niet deed dus.
-
Injectie
- Moderator
Tis gelukt. Echter haal de mijne net het rode gebied. Met een potmeter vol open gedraait. IK denk dat er bij mij eerst een nieuwe wastegate opmoet. daar de mijne waarschijnlijk slap is geworden en de klep te makkelijk open gaat.
PS wie weet hoe ik adresgegevens kan achterhalen aan de hand van een kenteken. Kwam een erg leuk ingedeelde punto tegen tijdens de proefrit

PS wie weet hoe ik adresgegevens kan achterhalen aan de hand van een kenteken. Kwam een erg leuk ingedeelde punto tegen tijdens de proefrit
-
Bruut
- Geregistreerd lid
dat kan je gewoon bij de RDW opvragen. Kost wel iets.
-
John
- Geregistreerd lid
Hoi Desmond,
Kwam je de Punto ook nog tegen op de terugweg??
Toen heb je de dames vast weer zoek gereden
Opgepast forumleden: als je in de provincie Gelderland blauwe bandenrook tegenkomt, is het vast van Desmond
Tip: neem aandelen van een bandenfabrikant!!
Groet, John
Kwam je de Punto ook nog tegen op de terugweg??
Toen heb je de dames vast weer zoek gereden
Opgepast forumleden: als je in de provincie Gelderland blauwe bandenrook tegenkomt, is het vast van Desmond
Tip: neem aandelen van een bandenfabrikant!!
Groet, John
-
Injectie
- Moderator
Nee helaas niet. Maar ik miste op wonderbaarlijke manier wel afslag Epe waardoor ik iets verder moest rijden om thuis te komen. 
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Wat ook weer niet erg is in een 900 classic en dan spreek ik uit eigen ervaring!!
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Tja wat je zegt.........Sta te popelen om weer in een classic plaats te nemen. Woensdag gaan we em ophalen...mijn 16v turbootje.

-
joachiem
- Geregistreerd lid
kun je die weerstanden ook bij een electro zaak kopen zoals conrad? 
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ja!!joachiem schreef:kun je die weerstanden ook bij een electro zaak kopen zoals conrad?
maar dan wel in grote hoeveelheden!!
-
bennie
- Geregistreerd lid
ik heb eens gehoor dat je in een lpt een apc kan bouwen klopt dit? en is het moeilijk om in te bouwen? meteen een rode als het kan 
-
Niels
- Geregistreerd lid
Hoe bevallen de modificaties na een tijdje in gebruik te hebben gehad? Geen nadelige lange termijn effecten?
Nu ik er eindelijk achter ben waar mijn apc zit heb ik ook wel oren naar zo'n upgrade
Het artikel in de SB heb ik helaas niet (heb er nog maar 2 nl.
) maar ik vroeg me af of iemand het misschien wil inscannen en online kan zetten of mij een kopietje kan sturen.
Nu ik er eindelijk achter ben waar mijn apc zit heb ik ook wel oren naar zo'n upgrade
Het artikel in de SB heb ik helaas niet (heb er nog maar 2 nl.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik heb er geen nadelige gevolgen van kunnen vinden.
Buiten het feit dat je toch stiekem het extra vermogen wel veel aanspreekt!!
Om veilig voorbij een Subaru o.i.d. te komen
Buiten het feit dat je toch stiekem het extra vermogen wel veel aanspreekt!!
Om veilig voorbij een Subaru o.i.d. te komen