vraagje tunen 9-3 (1999) T5 van lpt naar fpt
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Re: vraagje tunen 9-3 (1999) T5 van lpt naar fpt
Voor die T25 hoef je echt niet bang te zijn hoor. Ding gaat tot de 265 PK. Voor een T5 onderblok ook niet, brengt je over de 500pk
. enige beperkende factor is dan de lpi, maar voor wat betreft je turbo zit je heel safe hoor.
-
9000-95
- Donateur

Het waarom van de T7 klep conversie is dat een t7 klepje veel betrouwbaarder en ook nog eens stukken goedkoper is. Een originele T5 klep kost je richting de 300 euro en gaat geheid vroeg of laat stuk, de constructie is bagger. Imitatie T5 kleppen zijn goedkoper in aanschaf maar geven nog veel meer ellende, ik heb liever een gebruikte originele dan een imitatie. Een T7 klep daarentegen kost je origineel 3 of 4 tientjes en gaat eigenlijk nooit stuk. Maar dit vereist naast software- ook hardware aanpassingen in de ecu, beetje soldeerwerk dus.
Met vialle lpi zou ik je aanraden niet verder te gaan dan 185 pk. In de praktijk is 200pk toch wat teveel op de grens voor een standaard vialle setup, zeker als het spul niet allemaal spik en span en nieuw meer is. Je wilt niet riskeren dat het op één of meer cilinders arm gaat lopen bij vollast hoog in de toeren
Begin maar eens met de Trionic 5 documentatie door te lezen
Met vialle lpi zou ik je aanraden niet verder te gaan dan 185 pk. In de praktijk is 200pk toch wat teveel op de grens voor een standaard vialle setup, zeker als het spul niet allemaal spik en span en nieuw meer is. Je wilt niet riskeren dat het op één of meer cilinders arm gaat lopen bij vollast hoog in de toeren
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
De reden dat ze naar T7 kleppen gaan is omdat ze de boost veel stabieler kunnen regelen, niet zo zeer dat ze zwakker zijn ofzo..
-
9000-95
- Donateur

een vlamnieuwe originele T5 klep regelt ook prima hoor, zeker tot een stage 1 boost. Het punt is alleen dat T5 kleppen die niet meer nieuw zijn al vrij snel lek gaan vertonen en daar is inderdaad niet tegenop te regelen.
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Er is een keer een gaat geeweest die nieuwe had getest als ik me niet vergis daar zat al verschil im....
-
Pjjm9-3T
- Geregistreerd lid
Waar koop je dat voor 3-4 tientjes?9000-95 schreef:Het waarom van de T7 klep conversie is dat een t7 klepje veel betrouwbaarder en ook nog eens stukken goedkoper is. Een originele T5 klep kost je richting de 300 euro en gaat geheid vroeg of laat stuk, de constructie is bagger. Imitatie T5 kleppen zijn goedkoper in aanschaf maar geven nog veel meer ellende, ik heb liever een gebruikte originele dan een imitatie. Een T7 klep daarentegen kost je origineel 3 of 4 tientjes en gaat eigenlijk nooit stuk. Maar dit vereist naast software- ook hardware aanpassingen in de ecu, beetje soldeerwerk dus.
Met vialle lpi zou ik je aanraden niet verder te gaan dan 185 pk. In de praktijk is 200pk toch wat teveel op de grens voor een standaard vialle setup, zeker als het spul niet allemaal spik en span en nieuw meer is. Je wilt niet riskeren dat het op één of meer cilinders arm gaat lopen bij vollast hoog in de toeren![]()
-
9000-95
- Donateur

-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Is dat dat ding met 4 aansluitingen en een stekker aansluiting? Heb ik denk ik nog wel liggen van een T7.....
Sorry dat is weer een andere vacuüm geval was even in de war......
Sorry dat is weer een andere vacuüm geval was even in de war......
-
xsp1x
- Donateur (4x)

ik heb nog wel een T7 klepje in de aanbieding dan kan je via G-ice het bijhorende spul laten leveren en ook de ecu aanpassen , dan rijd ie als een trein , ik rij trouwens ook op LPi met de oude turbo tot 265 pk
R
R