T16S/Open air filter K&N/Accu location change/FOTO'S+FILMPJE
-
bob_z
- Geregistreerd lid
Re: T16S/Open air filter K&N/Accu location change/FOTO'S+FIL
Leuk filmpje. Geluid is goed! Wat voor uitlaat gaat het worden? Is een kat verplicht in België met die auto?
-
BartW
- Geregistreerd lid
3" DP + Simons ( no cat)
nee op de apk vragen ze of de wagen met of zonder kat.. en dan zeg ik ne juist nog zonder kat! En dan zeggen ze ok!
Die mannen weten niet veel van 900 classic.
nee op de apk vragen ze of de wagen met of zonder kat.. en dan zeg ik ne juist nog zonder kat! En dan zeggen ze ok!
Die mannen weten niet veel van 900 classic.
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Een kleine opmerking mbt. de plek van het filter, beter niet gaan rijden als er veel water op straat staat of tijdens een wolkbreuk. Zo,n filter op die plek word dan al snel een waterzuiger...
-
BartW
- Geregistreerd lid
uh.. waar moet ie dan staan? Kan die daar niet tegen denk je?
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
het filter kan er wel tegen je motor alleen niet, krijg je een zgn. waterslot in je cylinders en dat is niet echt de bedoeling. uiteraard kan je prima rijden met het filter zo. Maar pas wel op dat je niet achteloos door een diepe plas of tunnel waar water staat rijd. wij monteren de filters ook op die plek alleen dan met het filter omhoog gericht tegen de wielkuip aan ipv. naar de voor/onderkant.
Wat ik zeg is geen aanname ik heb echt een keer een Saab 9-5 gezien die met een erg laag gemonteerd open luchtfilter door een diepe plas gereden was waardoor de motor water in de cylinders kreeg met kromme drijfstangen tot gevolg
Wat ik zeg is geen aanname ik heb echt een keer een Saab 9-5 gezien die met een erg laag gemonteerd open luchtfilter door een diepe plas gereden was waardoor de motor water in de cylinders kreeg met kromme drijfstangen tot gevolg
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Waterinjectie deed het toch goed bij die 900 en vooral de 99 Turbo.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Kom je dan niet met de APC in de knel?93-SS-ARC schreef:het filter kan er wel tegen je motor alleen niet, krijg je een zgn. waterslot in je cylinders en dat is niet echt de bedoeling. uiteraard kan je prima rijden met het filter zo. Maar pas wel op dat je niet achteloos door een diepe plas of tunnel waar water staat rijd. wij monteren de filters ook op die plek alleen dan met het filter omhoog gericht tegen de wielkuip aan ipv. naar de voor/onderkant.
-
BartW
- Geregistreerd lid
Hij zit er onder! Van 10 tot 16 uur bezig geweest om de uitlaat passend te maken. Ik dank hier voor de expert Lennart van Saab Tech http://www.saabtech.nl/ en zijn Surinaamse lasser!

Filmpje! Pa doet even een test ritje....
http://youtu.be/P9qyWTuWJDU
http://youtu.be/GecvNAv7KlA
Filmpje! Pa doet even een test ritje....
http://youtu.be/P9qyWTuWJDU
http://youtu.be/GecvNAv7KlA
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Die setup staat ook bij mij op de planning!
Maare, het eindstuk hangt wel wat te ver naar links (Tegen de zijskirt aan) en een flink stuk inkorten is ook geen slecht idee.
Edit:
Je krijgt bij de Simons pijp een extra ophang haak welke je verder naar rechts kunt monteren aan de bout van de bumper (?) daarmee hangt het eindstuk netjes in het midden van de opening van de bumper.
Maare, het eindstuk hangt wel wat te ver naar links (Tegen de zijskirt aan) en een flink stuk inkorten is ook geen slecht idee.
Edit:
Je krijgt bij de Simons pijp een extra ophang haak welke je verder naar rechts kunt monteren aan de bout van de bumper (?) daarmee hangt het eindstuk netjes in het midden van de opening van de bumper.
-
BartW
- Geregistreerd lid
Laten we zeggen toch zeker 5 uur (1uurtje middag pauze)
Ondertussen is er al een stuk afgezaagd en moeten we nog een andere spanklamp zoeken voor de demper (nu is hij zo gepositioneerd dat ie nergens raakt, maar staat hij te veel naar links door die te grote klamp) .. zodat het eindstuk meer in het midden kan komen te zitten.
Ik in elk geval zeeeeeer te vreden! Vooral het toenemende kopel in de lage toeren! (uiteraard samen met de openluchtfilter)
MAAR nu zit ik met een uil onder mijn saab (de blow off valve die lekt) Ik heb er al een van de 9-5 ondergezet omdat die een koperen plaatje heeft (t.o.v een originele van de 900,dat is een kunststoffen plaatje) en dus beter afsluit. Maar nog altijd hoor ik het...
Iemand een voorstel? nog een andere BOV? ik zou graag die uil het zwijgen opleggen
grts
BartW
Ondertussen is er al een stuk afgezaagd en moeten we nog een andere spanklamp zoeken voor de demper (nu is hij zo gepositioneerd dat ie nergens raakt, maar staat hij te veel naar links door die te grote klamp) .. zodat het eindstuk meer in het midden kan komen te zitten.
Ik in elk geval zeeeeeer te vreden! Vooral het toenemende kopel in de lage toeren! (uiteraard samen met de openluchtfilter)
MAAR nu zit ik met een uil onder mijn saab (de blow off valve die lekt) Ik heb er al een van de 9-5 ondergezet omdat die een koperen plaatje heeft (t.o.v een originele van de 900,dat is een kunststoffen plaatje) en dus beter afsluit. Maar nog altijd hoor ik het...
Iemand een voorstel? nog een andere BOV? ik zou graag die uil het zwijgen opleggen
grts
BartW
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Bekijk even goed waar de valve zijn vacuum en druk vandaan haalt vermoedelijk word deze gedeelt met een aansluiting waar drukverlies optreed de BOV hoort voor een goede werking op het spruitstuk te zitten en niet op het gasklephuis. controleer ook of het kogelklepje van de carter ventilatie wel dicht is. Iets zorgt ervoor dat er drukverschil is tussen de druk i/d slang naar de klep en de druk aan de andere zijde van het membraam van de BOV. Dit alles uiteraard als de klep niet lek is.
-
BartW
- Geregistreerd lid
Ik heb de klep getest : En ok geen lek.
Carterventilatie eenrichtingsklepje: En ok (blijft niet openstaan)
Heb ook nieuwe rubbers voorin het inlaatspruitstuk gestoken, omdat deze niet meer zo goed afsloten.
En nog altijd de uil die ik hoor tijdens het accelereren.. iemand nog een idee? Misschien is het de veer van de BOV die wat luidruchtig is...
grts
Carterventilatie eenrichtingsklepje: En ok (blijft niet openstaan)
Heb ook nieuwe rubbers voorin het inlaatspruitstuk gestoken, omdat deze niet meer zo goed afsloten.
En nog altijd de uil die ik hoor tijdens het accelereren.. iemand nog een idee? Misschien is het de veer van de BOV die wat luidruchtig is...
grts
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Lopen wel meer slangen naar de drukwachter-fuelcut die kunnen ook vreemde geluiden maken of zelfs bij koolstofpot links voor of de vacuumpot voor kachelbediening rechts voor.......kijk daar maar eens naar.
-
jarno93
- Geregistreerd lid
check de pakking tussen uit laat en turbo. kan daar zitten. dus losmaken goed positioneren en aandraaien. ik heb mijn 84'er ook verkocht met een soort gelijk geluid en de huidige eigenaar heeft hem iets losgedraaid, beter gepositioneerd en klaar was het.