T7 ECU Tuning
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Vind je? Tot nu toe hebben alleen Maarten en ik een ECU geflashed en mij is het nog steeds niet gelukt om via CANUSB te flashen. Maar het is wel een mooi topic geworden met veel info, links en afbeeldingen. Het zal de drempel wel wegnemen voor personen om zelf te gaan modden in de toekomst.Dilemma schreef:Gaat hard hier
Ik heb gisteren voor mezelf nog een 2e ECU aangepast voor de BDM interface. Ben er nu wel handig ingeworden
Twee ECU's werkt net wat makkelijker, kan je gewoon rondrijden met de ene terwijl je de andere voorbereidt en je kan altijd terugvallen op de vorige mocht er iets niet lekker geflashed zijn.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
canusb
Heey Vyv, niet gelukt om met canusb te flashen? Ik begreep van Dilemma dat deze weg riskanter maar ook eenvoudiger is dan via de BDM. Waar liep jij tegenaan en welke can usb heb jij gebruikt? Ik sta/stond op het punt een canusb op te scharrelen omdat ik ook dacht dat de bdm duurder is (hoewel een ecu die niet meer bereikbaar is na fout flashen uiteindelijk wsch. nog veel meer centjes kost).
En Maarten, jou was het via can usb toch wel gelukt meen ik?
En Maarten, jou was het via can usb toch wel gelukt meen ik?
-
a85
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

De BDM interface is de goedkoopste oplossing; dat ding kost iets van 15 euro inc verzendkosten. Het is alleen meer werk qua solderen op het "moederbord" van de ECU. Het solderen lukt me nu in 20 minuten.
Ik heb de Lawicel CANUSB (http://www.canusb.com/), die koste iets van 120 Euro inc verzending. Maar toen stond de Euro net heel sterk. Als het werkt en dat doet het bij iedereen behalve bij mij
dan is dit de makkelijkste en snelste oplossing. ECU hoeft niet open en geen soldeer praktijken nodig.
De twee ECU's die ik geblokkeerd heb via CANUSB heb ik beide kunnen wissen en herprogrammeren via BDM.
Het mooiste is natuurlijk dat je de ECU in de auto kan laten zitten en via het CAN de ECU kan flashen. Maar zo ver ben ik nog niet....
Ik heb de Lawicel CANUSB (http://www.canusb.com/), die koste iets van 120 Euro inc verzending. Maar toen stond de Euro net heel sterk. Als het werkt en dat doet het bij iedereen behalve bij mij
De twee ECU's die ik geblokkeerd heb via CANUSB heb ik beide kunnen wissen en herprogrammeren via BDM.
Het mooiste is natuurlijk dat je de ECU in de auto kan laten zitten en via het CAN de ECU kan flashen. Maar zo ver ben ik nog niet....
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
canusb
Heey Vyv, ik blijf nog even doorvragen if you don't mind. Ik zag dat canusb van lawicel ook in nederland (lelystad) een dealer had, waarom koos je voor verzending vanuit US? Dollarkoers? Ook had ik zo'n beetje gegokt dat je samen met Maarten bezig was geweest maar ik geloof dat Maarten een werkende 185pk via canusb aan de praat heeft gekregen? Tot slot: heb jij gewerkt met een modded bin of ben je zelf met waarden aan de klooi gegaan (als ik je video mag geloven, het laatste?)
Thanks in advance
Thanks in advance
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
De ppc wordt aangesloten op de obd aansluiting. Dat lijkt mij gemakkelijker. Moet je alleen een verloop maken van obd naar canusb.Vyv schreef:Met de CAN-USB interface kan het ook. Je moet alleen een punt vinden in de auto waar je op de CANBUS kan inprikken. Achter de SID is zo'n plek bijvoorbeeld en bij de CD wisselaar. Maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik problemen heb met flashen via de CAN-USB interface.