Mijn huidige 9-5 en mijn vorige 9-5 hadden daar geen last van, niet in originele staat en ook niet in ge-modded staat. Misschien is er iets anders aan de hand?Tubefreak schreef:... Een kenmerk wat andere 9-5 rijders met standaard config ook merken....
T7 ECU Tuning
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: T7 ECU Tuning
-
0240613
- Geregistreerd lid
T7 ECU Tuning
Standaard geen last, nu wel. Ik ga vanav even rommelen als ik tijd heb
-
AR
- Donateur (2x)

Alle vacuum slangen goed? Aansluiting luchtinlaatbuis op Gasklephuis dicht? En als je de auto op gelijke snelheid houdt, blijft hij dan wel stabiel?
Gr Arco
Gr Arco
-
Tubefreak
- Donateur

Mijn ervaring is met een handbak, die van jullie met een automaat? Wellicht zit daar het verschil. Op saabcentral had men er nl ook last van.
-
millerman
- Donateur (3x)

Bij mijn vorige 9-5 2.3t met automaat zowel stock als met Maptun stage 1 geen last van. Bij mijn huidige 2.3T met automaat, geen last van met stock/Aero stock/ Aero stage 1 en Aero stage 3. Ik heb het alleen gehad toen ik met de pedal request map geen spelen i.c.m. de S-knop van de automaat.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Hoeveel helpt die S knop dan nog als hij is aangepast? (bij mij door Gijs, 260pk 396Nm)
Heb t gevoel dat ie niks extra's toevoegt, maar als iemand t kan verwerken, geaag!
Heb t gevoel dat ie niks extra's toevoegt, maar als iemand t kan verwerken, geaag!
-
millerman
- Donateur (3x)

Niks. Die S-knop vermenigvuldigt het respons op het gaspedaal. Als je volgas gaat, voegt die S-knop dus niks toe. Sterker nog, je kunt moeilijker doseren. Ik gebruik hem nooit.
-
Tubefreak
- Donateur

Mmmmhhhh en ik maar denken dat het normaal was. Ook met nieuwe dumpvalve is het probleem hetzelfde. Silicone is allemaal al vervangen, maar daar zit slangetje naar cruise vast niet tussen. Misschien die toch eens checken. Maar gek geoegis het dus alleen bij lage toeren dat hij gas bij geeft en loslaat, bij 120 kmh is hij gewoon stabiel.
Toch denk ik niet dat vacuum het probleem is, snelheidssensor denk ik eerder aan. Eens kijken of de Haynes hier nog wat info over heeft. Iemand een link beschikbaar naar de info die T7 biedt op het gebied van cruise control?
Toch denk ik niet dat vacuum het probleem is, snelheidssensor denk ik eerder aan. Eens kijken of de Haynes hier nog wat info over heeft. Iemand een link beschikbaar naar de info die T7 biedt op het gebied van cruise control?
-
U-Poll
- Donateur (8x)

T7 ECU Tuning
@Sport-knop
Vertel dat maar eens aan mijn zoon...
Het wil nog wel eens voorkomen dat ik tijdens het rijden plots 'sport' onder de 'D' zie verschijnen. Huh? Issie soms stuk?? Als ik dan naast me kijk, kijkt mijn zoon stoïcijns naar buiten...
Het wil nog wel eens voorkomen dat ik tijdens het rijden plots 'sport' onder de 'D' zie verschijnen. Huh? Issie soms stuk?? Als ik dan naast me kijk, kijkt mijn zoon stoïcijns naar buiten...
-
Tubefreak
- Donateur

Ik ben er achter wat het is! Na wat zoekwerk op saabcentral blijkt het gewoon een licht vervuilde throttle body te zijn. Keer goed schoonmaken is het devies. Eens kijken wanneer ik daar aan toe kom. 
-
0240613
- Geregistreerd lid
T7 ECU Tuning
Ik heb de pedal request map van de originele Bin als tuning package geïmporteerd op mijn aangepaste Bin. Hopelijk lost dit het probleem op. Ook vind ik dat de auto nu erg straf reageert op gas geven. Op zich niet erg maar ik kan me wel voorstellen dat de cruise control moeite heeft om de snelheid constant te houden als een klein beetje gas extra zorgt voor een grote vermogenstoename. Ik ga er dan wel vanuit dat de cruise control de pedal request map gebruikt. Is dat ook zo?
-
millerman
- Donateur (3x)

Heb je de 'fast throttle response' of 'super fast throttle response' aanstaan? Je kunt proberen of het scheelt als je deze uitschakelt.
-
0240613
- Geregistreerd lid
T7 ECU Tuning
Nee, deze staan uit. Op zich wel een idee om deze even aan te zetten en dan te kijken welke maps gewijzigd zijn tov de originele Bin. Dan kan ik daarna de desbetreffende map zelf verder aanpassen. Klinkt dit logisch? Misschien is tijd voor een t7 bbq in de tuin bij mij!
-
millerman
- Donateur (3x)

Voor BBQ's is het altijd tijd! Als je dan de juiste mensen uitnodigt, komt T7s vanzelf wel