Probleem met Bypass-Valve

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Wilsh
Geregistreerd lid

Probleem met Bypass-Valve

Bericht door Wilsh » vr 07 nov, 2008 12:27

Beste lui,

Onlangs heb ik via speektuning een Forge Splitr (http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... =FMDVSPLTR)
in mijn saab 9-3 uit 2001 gemonteerd. (Ja een T7 motor)

Na het monteren van de valve, die het overigens perfect doet (leuk geluid!), heb ik last van problemen bij het rijden op lage toeren en het draaien in stationair.

Namelijk als ik bijvoorbeeld hard af moet remmen en dus de koppeling intrap tijdens het remmen, dan schieten soms de toeren onder de 800 en begint de motor vreselijk te pruttelen en tegen te stribbelen. Vaak slaat de beveiliging? erop en "herstart" de motor direct weer.

Als ik op lage toeren rijd (bijvoorbeeld in een parkeergarage) en ik rem, dan wil de motor nog wel eens helemaal afslaan, terwijl ik de koppeling wel volledig inhoud natuurlijk.

Ik denk dat het te maken heeft met de onlangs gemonteerde bypass valve (wat ik overigens heb laten doen door speektuning, dus niet zelf!).
Er zitten geen lekken, ook heb ik nieuwe (siliconen) vacuumslangen, dus die kunnen het ook niet zijn.

Misschien stationaire toeren maar eens opnieuw afstellen, als het er al mee te maken heeft ?

Iemand suggesties ?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: Probleem met Bypass-Valve

Bericht door SpeekTuning » vr 07 nov, 2008 13:07

misschien heb je gewoon ergens een vacuumlek... vacuumslangen zijn nl. niet door mij gemonteerd :D

Wilsh
Geregistreerd lid

Re: Probleem met Bypass-Valve

Bericht door Wilsh » vr 07 nov, 2008 13:12

Ja ik heb het al gecontroleerd, maar ik weet zeker dat de slangen goed zitten. Ik zal het nog voor een derde keer nakijken.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 07 nov, 2008 13:14

Als je de oude vertrouwde plastic Bosch even opnieuw monteert weet je of je de Forge als oorzaak kan uitsluiten.

Wilsh
Geregistreerd lid

Bericht door Wilsh » vr 07 nov, 2008 13:15

Heb ik al geprobeerd, probleem blijft. Dus moet aan, of de kabels, of softwarematig liggen.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 07 nov, 2008 13:28

Zou een 9-3 ook een probleem kunnen hebben met het gasklephuis zoals bij de 9-5?
Daar lijkt het een beetje op....
Maar als je zegt HARD remmen lijkt dat toch meer aan vacuüm te liggen.
Bij mij gaf dat overigens een CEL ( alweer 2,5 jaar geleden); bleek een lekje in de rembooster te zitten!

Plaats reactie