voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » za 04 mar, 2006 11:55
Wie weet het serie nummer van De Mitsubishi TE05 12B, het nummer staat op het plaatje die op de turbo zit.
Ik kan het nummer bij mij echt niet zien en zou ik toch eerst de turbo moeten uitbouwen voor ik het nummer heb om de turbo lagers en keeringen voor de revisie te bestellen

.
Bvd, Bennie
-
John.K
- Geregistreerd lid
Bericht
door John.K » za 04 mar, 2006 12:15
Is spiegel/zaklapmp niet mogelijk?
Nummer weet ik (nog) niet.
Suc6
John
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » za 04 mar, 2006 12:52
Gevonden!
Bedankt Tijn!
Gr, bennie
-
Koert
- Donateur (2x)

Bericht
door Koert » za 04 mar, 2006 15:24
Zijn de Garett en Mitsu voor de T16 eigenlijk plug-and-play onderling uitwisselbaar? Passen turbo olieretour en aanvoer en waterslangen 1 op 1?
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Bericht
door joachiem » za 04 mar, 2006 16:31
volgens mij wel?is niets anders aan de maaten van vlens uitlaatspruitstuk etc.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » wo 08 mar, 2006 13:54
Koert schreef:Zijn de Garett en Mitsu voor de T16 eigenlijk plug-and-play onderling uitwisselbaar? Passen turbo olieretour en aanvoer en waterslangen 1 op 1?
Sowieso een andere spruitstukflens en waarschijnlijk passen olie en waterleidingen er niet zonder aanpassingen op.
HEb je inmiddels je auto al weer rijdend? .....en zo ja....met welke turbolader?
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Bericht
door joachiem » wo 08 mar, 2006 19:48
mmmmm?dacht dat het elbow stukje het zelfde was bij de 16v turbo,s?
-
karel koekjes
- Geregistreerd lid
Bericht
door karel koekjes » di 14 mar, 2006 19:48
Volgens mij is het wastegate huis anders.Bij complete turbo wissel moet dit geen problemen geven.Hebben beide een bochtstuk.De garrets willen nog wel eens bij de waste gate scheuren met als gevolg drukverlies.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » di 14 mar, 2006 20:05
speektuning schreef:Koert schreef:Zijn de Garett en Mitsu voor de T16 eigenlijk plug-and-play onderling uitwisselbaar? Passen turbo olieretour en aanvoer en waterslangen 1 op 1?
Sowieso een andere spruitstukflens en waarschijnlijk passen olie en waterleidingen er niet zonder aanpassingen op.
HEb je inmiddels je auto al weer rijdend? .....en zo ja....met welke turbolader?

Nu ben ik toch een beetje in de war

.
Ik dacht altijd dat alle T16 spruitstukken van de 900 hetzelfde waren. Wat is zoal het verschil dan?
Intussen rijd de auto weer met een andere olietoevoerbuis en enkel op 0.3 bar basisboost omdat wanneer je boven de 0.5 bar komt de turbo erg begint te suizen.
Ik krijg binnenkort een TE05 van een 900 die ik tijdelijk monteer en dan wordt de kapotte gereviseerd met kogellagers en een 16G schoepenwiel erin.
Gr, Bennie
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » di 14 mar, 2006 22:29
bennie schreef:speektuning schreef:Koert schreef:Zijn de Garett en Mitsu voor de T16 eigenlijk plug-and-play onderling uitwisselbaar? Passen turbo olieretour en aanvoer en waterslangen 1 op 1?

Nu ben ik toch een beetje in de war

.
Ik dacht altijd dat alle T16 spruitstukken van de 900 hetzelfde waren. Wat is zoal het verschil dan?
Intussen rijd de auto weer met een andere olietoevoerbuis en enkel op 0.3 bar basisboost omdat wanneer je boven de 0.5 bar komt de turbo erg begint te suizen.
Ik krijg binnenkort een TE05 van een 900 die ik tijdelijk monteer en dan wordt de kapotte gereviseerd met kogellagers en een 16G schoepenwiel erin.
Gr, Bennie
Sorry Bennie! Ik zie dat ik het zelf verkeerd gelezen heb. Met de Mitsubishi dacht ik dat jij de 16t bedoelde die ook op sommige Volvo's zit. Jij bedoelde echter t(urbo)16 ......

-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » do 16 mar, 2006 20:08
Zijn er Nederlandse LPT,s met een Garrett turbo geleverd? (volgensmij niet toch!?)
Ik kreeg vandaag te horen dat er geen mitsu turbo,s op LPT,s zitten en er dus Garrett op mijn 900 zou zitten. (van een persoon die het toch zou moeten weten)
De deal waarvan ik dacht dat het om een Mitsu ging en bleekt een Garrett te zijn die van een 900s afkomstig zou moeten zijn gaat dus niet door.
Ik ga deze bestellen (watergekoelde uitvoering) als het past!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gename=ADM
Gr, Bennie
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Bericht
door MISTY » do 16 mar, 2006 21:24
Wel aan de prijs he?

-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » do 16 mar, 2006 22:13
MISTY schreef:Wel aan de prijs he?

Vind het nog wel meevallen.
Ik krijg een watergekoelde voor $650. (540 euro)
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » do 16 mar, 2006 22:49
bennie schreef:MISTY schreef:Wel aan de prijs he?

Vind het nog wel meevallen.
Ik krijg een watergekoelde voor $650. (540 euro)
Mooie turbo

, super Bennie!
Nu nog een "front mount" intercooler en grotere injectoren ....... gaan met die banaan!

-
BartW
- Geregistreerd lid
Bericht
door BartW » ma 16 jun, 2008 16:55
Heb een TE05 12B en turbo druk is nu 1 Bar
Tot hoever kan ik gaan voor ie te warm wordt ?
greets