BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
KoninK
Geregistreerd lid

Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

Bericht door KoninK » vr 18 mar, 2022 11:22

jelger schreef:
vr 18 mar, 2022 11:10
Afbeelding
4177 liter, das nog eens brandstof hamsteren, 4 kuub op de aanhanger en de achterbank vol met jerrycans?
wel netjes op de 10.000 gestopt, is ook zo zuur als je er dan net met 21 cent voorbij schiet...

jor[D]1
Geregistreerd lid

Bericht door jor[D]1 » zo 05 jun, 2022 11:27

Met de huidige bezineprijs wordt het bijna interessant om naar Frankrijk te rijden alleen om E85 te tanken.

https://www.prix-carburants.gouv.fr/
Kost nu tussen de 0,75 en 0,85€ per liter. Ongeveer 1,50€ of meer verschil.

Ga nu toch eens serieus proberen of door middel van T7 suite mijn 9-3 E85 te laten lusten, gewoon omdat het kan. Auto rijdt toch voornamelijk plezier ritjes en dat wordt toch duur. Plezier ritjes naar een goedkope Franse E85 pomp klinken een stuk beter. Volle tank voor een derde van de prijs. En met beetje geluk zit er nog voor 200km brandstof in bij thuiskomst.
Zijn er hier nog 9-3OG die biopower lusten?
In ieder geval op termijn een andere brandstofpomp erin, of in elk geval eentje klaar hebben liggen lijkt me wel handig.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 05 jun, 2022 11:39

Zeker. Alles van mij rijd op e85, of dan wel een mengsel ervan met benzine.
Qua brandstofsysteem schiet stock al gauw tekort, als je gaat tunen. Maar ook met stock hardware is er prima veel lol te beleven op e85.
Is zat ervaring over te vinden, hier en zeker op trionic tuning. En ik help je er ook graag mee.

jor[D]1
Geregistreerd lid

Bericht door jor[D]1 » wo 15 jun, 2022 16:49

Nou vorige week eens andere software ingeladen.
Goed excuus om eens lekker te toeren in Belgie en noord-Frankrijk, zonder dat het duur wordt.

Eerste pomp een half tankje E85 gedaan, zodat ik het eventueel weer kon aanlengen met euro 98.
Maar gelukkig reed de auto net zo goed op de ethanol als benzine.
Dus voor de Belgische grens maar flink afgetankt op ethanol, tanken is nog nooit zo leuk geweest.

Afbeelding

Toename aan verbruik viel me erg mee. Heb gemeten met de sid over ongeveer een uurtje non-stop cruiscontroll rijden.
Cruise controll bij 100km/h, bij gewone E10: 7,6ltr/100km. Bij E85: 7,9ltr/100km.

daniel 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door daniel 9-3 » wo 15 jun, 2022 20:33

Kan je de volgende keer niet een aanhanger erachteraan hangen met e85??

Denk dat er genoeg animo is om jou daar van af te helpen [emoji56][emoji23]

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 15 jun, 2022 22:05

Ik rijd met de caab zelfs ruim 1 op 11 bij gemengd gebruik (stad & autosnelweg). Bij goed meten over 90 liter kwam ik zelfs op 1:11.5. Dat bevatte toen gemeng, incl SAAB meeting in de Moezel, met toerrit en wat stukjes autobahn met 200+. Moet ik wel wat truukjes voor uithalen, ik kan em oa handmatig extreem verarmen.

Mijn 9-5 (zonder truukjes) doet gemengd 1 op 9.

Enige jammere is dat ik zo om moet rijden....

Plaats reactie