Forummers die nog tunen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
marijn dekker
Donateur
Donateur

Forummers die nog tunen

Bericht door marijn dekker » wo 30 mar, 2022 22:57

Goede avond

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een saab heb gehad, maar ik ben van plan om er maandag weer een te halen. Een 9-3 2.0 t uit 2002. T7 dus.
Zijn er nog forummers in de buurt van Roermond die de ecu kunnen flashen?
Er zit nu de standaart 150 pk op. Dat mag wel ietsjes meer worden.

Alvast bedankt.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Forummers die nog tunen

Bericht door evo » do 31 mar, 2022 8:56

Ligt er wellicht aan wat je "in de buurt" vindt.

Ik zit in Breda, en voorzie je T7 graag van passende en betrouwbare software. Waarbij ook BioPower software tot de mogelijkheden kan behoren (ik raad het af als de SAAB ook op lpg rijdt).

Welkom terug als SAAB rijder!

Groet!

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 12 jun, 2022 20:27

Is er een overzicht van de verschillende Saabtuners in Nederland en hun specs? Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen alleen de software upgraden en hoeveel mensen de hardware aanpassen en zoja, wat?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 13 jun, 2022 9:06

Ik raad juist wel biopower met LPG aan zolang je het bij e10 houd loop het super.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 13 jun, 2022 9:28

J.vandermeulen schreef:
zo 12 jun, 2022 20:27
Is er een overzicht van de verschillende Saabtuners in Nederland en hun specs? Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen alleen de software upgraden en hoeveel mensen de hardware aanpassen en zoja, wat?
Als je gaat tunen eerst je hardware op orde. Remmen, chassis en turbo, vacuumleidingen etc Dat is wat ik doe. Dan pas meer powerrr

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » ma 13 jun, 2022 13:00

Ik had voor ca 1.5 jaar een 900ng Cabrio, stage 3 getuned. (3 inch downpipe, Hirsch 2.75 inch uitlaat, Spec Stage 3+ koppelingsplaat was nodig, omdat hij hem door de standaard 240mm koppeling heen trok.) verder had hij Koni dempers, Eibach veren en een Viggen Interieur. Is mis die auto nog steeds. :( (Mja,.. was naar Duitsland verhuisd.. en dat waren nu dingen die je daar niet door de TÜV zou krijgen helaas.)

Verder ben ik nu bezig met een Saab 9000 CSE. was een 170pk ecopower (lpt) motor. Omgebouwd naar de T7 apc klep, en dus een apc klep toegevoegd. Nu is het een stage 1 fpt.
Maar, de ombouw naar de TD-04 turbo met (Hopelijk/vermoedelijk een Abbott racing) bijpassende chip ligt al klaar om er binnenkort in te gaan.
Samen met een setje instelbare Koni dempers, Aero veren. Een veerpootbrug voor heeft die al gekregen.
Eeen aantal PU onderstelrubbers zitten er ook al in. (En heeft net TÜV tot 2024 gekregen, dus kan sowieso weer 2 jaar doorknutselen. :D

Plaats reactie