JT superflow losse middendemper 3''?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

JT superflow losse middendemper 3''?

Bericht door Tho6 » di 18 jun, 2019 19:11

Hoi allen,

Hebben jullie ervaring met het door de APK krijgen van een 9-3 SS Aero (b207r) die voorzien is van een BSR downpipe? Ik heb vernomen dat de uitlaatwaarden niet meer voldoen aan de APK eisen. Is het noodzakelijk om voor elke APK een katalysatorwissel te doen, of zijn er andere manieren om toch APK waardig te zijn?

Update:
Heb sinds kort een JT Superflow met 1 enkele demper en vind het geluid erg lekker maar toch wel fors. Ik zie dat op o.a Maptun ook een set met middendemper verkrijgbaar is, weten jullie toevallig of deze los verkrijgbaar is?

Ik hoor graag van jullie!

Thomas

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: APK door met 3'' catback BSR

Bericht door reiernumans » di 18 jun, 2019 19:30

Moet gewoon door de APK komen met die katalysator, hooguit dat je 'm even warm moet rijden voor je hem aan de CO meter hangt..

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door BergenB » di 18 jun, 2019 19:49

Geen probleem, al twee keer er door met een 3” DP, samen met een custom RvS pijp van JM.

WillyG4ce
Geregistreerd lid

Bericht door WillyG4ce » di 18 jun, 2019 20:01

Geen problemen mee gehad. Wel gehoord dat cat bij 3 inch zijn werk pas goed doet (beter dan de standaard) wanneer hij op temperatuur is.
:O: 360 en dan weer :O:

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Tho6 » di 18 jun, 2019 20:44

Prima! Ga ik even kortsluiten met mijn garage, moet wel goed komen. Dank voor de respons!

Daarnaast het volgende: Heb sinds kort een JT Superflow met 1 enkele demper en vind het geluid erg lekker maar toch wel fors. Ik zie dat op o.a Maptun ook een set met middendemper verkrijgbaar is, weten jullie toevallig of deze los verkrijgbaar is?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: JT superflow losse middendemper 3''?

Bericht door reiernumans » di 18 jun, 2019 21:22

Zou je JT even moeten contacten (zijn net overgenomen door een ander bedrijf, dus wellicht dat het niet zo snel gaat. Maar heb daar geen eerstehands ervaring mee), weet overigens ook niet of die ene extra demper zo in een systeem met 1 demper te monteren is.

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Tho6 » di 18 jun, 2019 21:55

Heb inderdaad het nieuwe overkoepelende bedrijf geprobeerd te bereiken maar die reageren (nog) niet op mail. Op de foto van de 2 verschillende sets lijkt het verschil enkel een losse pijp ten opzichte van een demper van dezelfde grootte te zijn, maar of dit daadwerkelijk zo is?

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Tho6 » vr 05 jul, 2019 19:32

Ben er zojuist achter gekomen dat de lengte en diameter van aansluitbuis gelijk is aan de tussendemper van BSR die wel los te bestellen is. Volgende week monteren. Het gaat om deze middendemper voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. https://www.bsrtuning.nl/product/sport_flow_m4002051

Plaats reactie