Saab 9-5 3 inch downpipe op Saab 9-3

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.

Re: Saab 9-5 3 inch downpipe op Saab 9-3

Berichtdoor paso » do 11 jan, 2018 22:32

ReinO schreef:destijds heb ik me wat ingelezen en toen kwam ik 3 kwaliteiten rvs tegen.
Alledrie met een eigen keurmerk en verschillende graden van roestvrij.
Jelmer Maarschalk gebruikte toen het beste rvs / meest roestvrije rvs en dat was te zien aan de nummers en kenmerken op zijn materialen.

Een forummer die handelde in chinese dp s -lekker goedkoop- had de wat minder roestvrije versie en ja die hadden na een jaar al de 1e roest te pakken.
Maar ieder zijn keus natuurlijk en misschien hebben de chinezen nu ook dat 1e klas rvs?

Belangrijk bij RVS behandelen, zeker de goedkopere 304 is zorgen dat hij niet in contact komt met ijzer.
Ga je eraan slijpen moet je nieuwe slijpschijven gebruiken
Saab 9-5 2.0 SE estate bj 2000 403500km
Porsche 944 type 1 te restaureren
Renault Avantime 2.2 Dci privilege te restau.....
Honda Jazz 1.4 DSI 2004
Honda Transalp Xl600V 1987
paso
Geregistreerd lid
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 30 jun, 2017 23:12

Re: Saab 9-5 3 inch downpipe op Saab 9-3

Berichtdoor ReinO » do 11 jan, 2018 23:18

Die mindere kwaliteit roest overal. Maar goed minder snel dan staal.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04.18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
Avatar gebruiker
ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 12204
Geregistreerd: di 03 mei, 2011 6:07
Woonplaats: Lelystad

Re: Saab 9-5 3 inch downpipe op Saab 9-3

Berichtdoor Rik Tuin » do 11 jan, 2018 23:27

Onderstaand komt van de website van EPS te Hoogezand;

'RVS, is hier maar één soort van?
Nee, RVS is er in erg veel uitvoeringen, die lang niet allemaal geschikt zijn om er een uitlaat van te maken. Het meest gebruikt zijn de soorten met de aanduiding 304 en 409. Dit 409 is, ondanks dat het een soort RVS is, wel magnetisch. Het materiaal is lekker buigzaam en kan goed tegen de hoge uitlaattemperaturen. 409 gaat wél oppervlakteroest vertonen, maar gaat ontzettend lang mee. 304 blijft wel mooi, maar is wat harder en vraagt een zorgvuldige bewerking.'

De door mij bestelde downpipe is van 304 RVS. We gaan het zien en beleven.
Saab 9-3 Aero Cabrio, bj. 2001
Volvo S80 2.5T, bj. 2004
BMW R850R, bj. 1995

Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Avatar gebruiker
Rik Tuin
Donateur 2015 + 2018
Donateur 2015 + 2018
 
Berichten: 977
Geregistreerd: za 17 jan, 2009 23:16
Woonplaats: Grijpskerk

Vorige

Keer terug naar Turbo & Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten