Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor reiernumans » ma 17 jul, 2017 11:54

Trekhaak is totaal geen probleem. Ik hoor wisselende verhalen over Koni dempers, zou zelf voor Bilstein gaan. de B8 demper is ontwikkeld in samenwerking met Eibach verlagingsveren, dus in theorie is dat de ideale setup.

Bijna alle merken verlagen iets van 30mm, Aero ligt 10mm lager dan stock maar ik denk niet dat je dat verschil ziet of voelt met een auto die wellicht wat versleten veren heeft. De keuze is heel persoonlijk vrees ik, en als je iets zoekt zou ik gewoon een advertentie plaatsen ipv hier iets te roepen (niet iedereen leest hier mee)..

Als je voor nieuw wil gaan kun je ook deze set bekijken. Super betaalbaar volgens mij!
Het Gehoorapparaat; Cameo Beige 900 GLs
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
Avatar gebruiker
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
 
Berichten: 4075
Geregistreerd: vr 09 nov, 2012 0:25
Woonplaats: Amstelveen/De Bilt

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Dieters1980 » di 18 jul, 2017 10:07

Probeer eens te kijken naar een leuke set als http://www.apexwebshop.nl/350-2000.html ... gLrIfD_BwE of https://www.amazon.de/Eibach-E10-78-003 ... 000+eibach.
Veren moet je niet tweedehands kopen.

Ik heb zelf die Eibach pro set onder mijn auto met affabriek schokdempers.
Dat rijdt super.

Kost wel even werk om er onder te krijgen.
Je gaat merken dat andere rubbers ook vervangen moeten worden wanneer je er mee gaat rijden.
Dieters1980
Geregistreerd lid
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 10 apr, 2017 23:36

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Fubar » di 18 jul, 2017 12:27

En dat loopt niet aan? Welke rubbers moet ik dan nog vervangen? En schokdempers origineel is dat wel mogelijk met mijn LPG installatie?
Fubar
Geregistreerd lid
 
Berichten: 26
Geregistreerd: zo 30 apr, 2017 19:57

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor reiernumans » di 18 jul, 2017 14:15

Originele schokdempers heb je nu ook toch? ;-)
Het Gehoorapparaat; Cameo Beige 900 GLs
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
Avatar gebruiker
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
 
Berichten: 4075
Geregistreerd: vr 09 nov, 2012 0:25
Woonplaats: Amstelveen/De Bilt

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Fubar » di 18 jul, 2017 14:36

yes! Maar geen verlagingsveren.. Vroeg me af of dat ging schuren over de grond dan ;)

Sommigen zeggen aparte schokdempers, sommigen vinden van niet...
Fubar
Geregistreerd lid
 
Berichten: 26
Geregistreerd: zo 30 apr, 2017 19:57

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor parma » di 18 jul, 2017 14:43

Voor 2cm zou je de originele schokdempers kunnen houden.

Wil je het echter goed ... doe het dan ook goed
parma
Geregistreerd lid
 
Berichten: 344
Geregistreerd: ma 13 sep, 2010 20:49

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Fubar » di 18 jul, 2017 15:22

maar zijn er risicos met aanlopen als ik alleen veren bestel? Bijv h&R"? Of moet het eibach pro zijn?
Fubar
Geregistreerd lid
 
Berichten: 26
Geregistreerd: zo 30 apr, 2017 19:57

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor reiernumans » di 18 jul, 2017 23:24

Dempers doen niks voor de hoogte, al kan ik me voorstellen dat je met originele dempers en lagere, stuggere veren wat 'stuiterig' rijgedrag hebt, en daardoor misschien eerder een drempeltje kust met de voorbumper. Mijn advies zou zijn, als je het geld kan missen; vervang ze voor een set die ontwikkeld is voor verlaging (zoals Bilstein B8) of in ieder geval voor een nieuwe set van een degelijk merk. Dat soort geintjes lopen echter al snel in de kosten, vandaar ook dat ik die kit van PFS voorstelde. Alles nieuw, maar wel met budget in mind.
Het Gehoorapparaat; Cameo Beige 900 GLs
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
Avatar gebruiker
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
 
Berichten: 4075
Geregistreerd: vr 09 nov, 2012 0:25
Woonplaats: Amstelveen/De Bilt

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Fubar » di 18 jul, 2017 23:29

Dat leek me zeker niet verkeerd! Moet ik veren met tuv keuring kopen? Of ervaring met de set die je me aangeeft?
Fubar
Geregistreerd lid
 
Berichten: 26
Geregistreerd: zo 30 apr, 2017 19:57

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor ReinO » wo 19 jul, 2017 6:30

die keuring is niet nodig, en 4.cm verlaging kan. maar 3 geeft wat meer ruimte op drempels.
Die PFS set is wel erg scherp geprijsd, zijn er ervaringen met deze set? alleen verlagen zonder stugger te worden lijkt me ook niet de bedoeling.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04.18T.
http://s1232.photobucket.com/albums/ff379/ReinR/
9-5 estate Aero, MY01.
Avatar gebruiker
ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 11728
Geregistreerd: di 03 mei, 2011 6:07
Woonplaats: Lelystad

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Dieters1980 » wo 19 jul, 2017 9:41

Fubar schreef:En dat loopt niet aan? Welke rubbers moet ik dan nog vervangen? En schokdempers origineel is dat wel mogelijk met mijn LPG installatie?


Nee hoor, ik heb zelfs ook LPG!
Dieters1980
Geregistreerd lid
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 10 apr, 2017 23:36

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Dieters1980 » wo 19 jul, 2017 9:41

parma schreef:Voor 2cm zou je de originele schokdempers kunnen houden.

Wil je het echter goed ... doe het dan ook goed


Tot 3 cm zelfs.
Dieters1980
Geregistreerd lid
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 10 apr, 2017 23:36

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Dieters1980 » wo 19 jul, 2017 9:43

reiernumans schreef:Dempers doen niks voor de hoogte, al kan ik me voorstellen dat je met originele dempers en lagere, stuggere veren wat 'stuiterig' rijgedrag hebt, en daardoor misschien eerder een drempeltje kust met de voorbumper. Mijn advies zou zijn, als je het geld kan missen; vervang ze voor een set die ontwikkeld is voor verlaging (zoals Bilstein B8) of in ieder geval voor een nieuwe set van een degelijk merk. Dat soort geintjes lopen echter al snel in de kosten, vandaar ook dat ik die kit van PFS voorstelde. Alles nieuw, maar wel met budget in mind.


Das wel een super setje trouwens
Al zou ik dan wel voor de H&R veren kiezen.
Dieters1980
Geregistreerd lid
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 10 apr, 2017 23:36

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor Dieters1980 » wo 19 jul, 2017 9:44

ReinO schreef:die keuring is niet nodig, en 4.cm verlaging kan. maar 3 geeft wat meer ruimte op drempels.
Die PFS set is wel erg scherp geprijsd, zijn er ervaringen met deze set? alleen verlagen zonder stugger te worden lijkt me ook niet de bedoeling.


Ja dus met die H&R veren (TUV gekeurde veren dus).
Dieters1980
Geregistreerd lid
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 10 apr, 2017 23:36

Re: Verlagen Saab 9-3 uit 2000. Lpg non turbo

Berichtdoor reiernumans » wo 19 jul, 2017 9:47

Waarom niet de Lesjofors? Wordt in de 900 classic wereld ook veel gebruikt (Kilen) met succes.
Het Gehoorapparaat; Cameo Beige 900 GLs
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
Avatar gebruiker
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
 
Berichten: 4075
Geregistreerd: vr 09 nov, 2012 0:25
Woonplaats: Amstelveen/De Bilt

VorigeVolgende

Keer terug naar Turbo & Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten