B204 -> B206 in Ascona-B:

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor RacesconaB204L » wo 19 apr, 2017 23:24

Nog een stukje met eigen camera gefilmd (arme intermediate banden op een wat opdrogende baan :? )

https://www.youtube.com/watch?v=rs9BN5tnGqc
RacesconaB204L
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: di 30 okt, 2012 22:48

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor vdM » wo 19 apr, 2017 23:28

[]

haha ja die hadden wel wat geleden idd.. je hoorde het rubber gewoon tegen die schermen aan vliegen.
vdM
Geregistreerd lid
 
Berichten: 29
Geregistreerd: ma 14 jan, 2013 23:43

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor RacesconaB204L » za 17 jun, 2017 23:18

De nieuwe motor bleek toch wat te sterk voor de Toyota W57 versnellingsbak; ik was er al wel een beetje bang voor. Zo'n 410-420Nm ging net goed, maar 500 is teveel.
2e Pinksterdag op Spa Francorchamps gingen de tanden eraf...

http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=7

http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=1

Bij 7:58 ging het mis (duidelijk hoorbaar):
https://m.youtube.com/watch?v=lmFCHrccpw8
RacesconaB204L
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: di 30 okt, 2012 22:48

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor RacesconaB204L » za 17 jun, 2017 23:43

Nu moet er een R154 versnellingsbak achter van een Toyota Supra 3.0 Turbo. Die moet het wel hebben kunnen, maar is wel ook wel ietsje groter en zwaarder:

http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=4

http://s218.photobucket.com/user/ophuis ... ml?filters[user]=56644593&filters[recent]=1&sort=1&o=6

Wel even weer wat werk:
- Andere aandrijfas maken
- Adapterplaat tussen koppelingshuis en bak maken
- Tunnel groter maken (zodat de bak erin past)
Laatst bijgewerkt door RacesconaB204L op za 17 jun, 2017 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.
RacesconaB204L
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: di 30 okt, 2012 22:48

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor tanisha » za 17 jun, 2017 23:44

Ik zou voor een Volvo m90 bak gaan.
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Avatar gebruiker
tanisha
Geregistreerd lid
 
Berichten: 12369
Geregistreerd: ma 19 maart, 2007 3:06
Woonplaats: lemmer friesland

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor RacesconaB204L » za 17 jun, 2017 23:49

Heeft zo'n bak een afneembaar koppelingshuis dan en uit welk model komt die M90?
RacesconaB204L
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: di 30 okt, 2012 22:48

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor RacesconaB204L » za 17 jun, 2017 23:53

Ik wilde ook een bak met een 0,8-0,85 overbrenging in de hoogste versnelling, anders had ik er wel een BMW 530D bak achter gezet, maar die is 1:1 en dan zou het dif te kort zijn
RacesconaB204L
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: di 30 okt, 2012 22:48

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor jgvdv » za 17 jun, 2017 23:59

ja Volvo 960 en of 940
Saab 99 GL

Wil je je auto getuned hebben PM me dan, misschien kan ik je helpen.
Ook de-tunen , SAI uitprogrammeren etc. mogelijk.
jgvdv
Donateur 2014
Donateur 2014
 
Berichten: 921
Geregistreerd: do 10 nov, 2011 17:16
Woonplaats: Waskemeer

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor tanisha » zo 18 jun, 2017 0:54

Geen flauw idee wat die Volvo bak in overbrenging doet maar ik weet wel dat dat zo'n beetje de enige standaard bak is die echt grof vermogen naar de achterwielen kan overbrengen.
Kijk anders eerst maar wat ze in Zweden met achterwiel aangedreven Volvo's uithalen en hoe veel koppel ze op die m90 bakken loslaten :wink:
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Avatar gebruiker
tanisha
Geregistreerd lid
 
Berichten: 12369
Geregistreerd: ma 19 maart, 2007 3:06
Woonplaats: lemmer friesland

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor Sapphire » zo 18 jun, 2017 2:19

Zijn idd sterke bakken, vooral de M90 type 2 als ik het goed heb. Ik had zo'n bak liggen voor mijn 9000 RWD project maar mijn broertje had de bak van zijn 240 turbo kapot en heb die bak toen aan hem gegeven. Kunnen volgens mij jouw vermogen goed handlen. Kan alleen even zoeken zijn, maar echt gek duur zijn ze niet.

De versie uit de 940 heeft een 0,81:1 overbrenging in de 5 (4=1:1 zoals bij BMW)

https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission
9000, what else?
Sapphire
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017
 
Berichten: 28124
Geregistreerd: vr 29 dec, 2006 1:16

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor giuliettaevo » zo 18 jun, 2017 20:31

tanisha schreef:Ik zou voor een Volvo m90 bak gaan.

Zeer zeker niet... Vriend van mij drift met een Volvo 950 ( met 5 cilinder) en die bakken zijn zwak. 3e versnelling moet je aan de as vastlassen oid om hem heel te houden en dat lukt met 300 pk al niet meer.
Burn some rubber!
giuliettaevo
Geregistreerd lid
 
Berichten: 302
Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 22:13
Woonplaats: Cuijk

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor giuliettaevo » zo 18 jun, 2017 20:36

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325

Snel schakelen moet je vermijden... Vooral naar de derde versnelling.

Misschien leuk voor een straatauto met veel vermogen dat niet vaak gebruikt wordt. Vriend met zijn driftauto heeft er minimaal al 3 of 4 gesloopt. En dat was met iets van 300 pk. Ging er standaard 1 mee als reserve..
Burn some rubber!
giuliettaevo
Geregistreerd lid
 
Berichten: 302
Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 22:13
Woonplaats: Cuijk

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor tanisha » ma 19 jun, 2017 11:45

Ik kom zeer regelmatig bij Volvo jongens over de vloer daar zweren ze bij de m90 bakken en bij één enkeling lopen de vermogens ook hoog op maar inderdaad toegegeven alleen voor legaal dagelijks gebruik.

Maar als de m90 het niet gaat houden ben ik heel bang dat je in de heel veel duurdere opties uit gaat komen!
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Avatar gebruiker
tanisha
Geregistreerd lid
 
Berichten: 12369
Geregistreerd: ma 19 maart, 2007 3:06
Woonplaats: lemmer friesland

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor RacesconaB204L » ma 19 jun, 2017 20:15

Nou ja, ik had toch al een Aisin R154 Toyota 3.0 turbo bak gekocht en daar kan ik nog steeds achter staan. Zou in ieder geval goed moeten gaan tot 600Nm (en volgens sommige berichten nog wel verder). Daarnaast heeft deze bak een afneembaar koppelingshuis met een mooi lange prise-as, zodat er ruimte is voor een adapterplaat tussen deze bak en een Opel Manta 1,8s koppelingshuis. De ratios zijn ook mooier dan die van de Volvo (1e en 2e versnelling zijn veel langer; geen kruip-1e).
Huidige koppelingsplaat past ook.
RacesconaB204L
Geregistreerd lid
 
Berichten: 350
Geregistreerd: di 30 okt, 2012 22:48

Re: B204 -> B206 in Ascona-B:

Berichtdoor turbopilot » ma 19 jun, 2017 21:21

En vermoedelijk schakeld deze ook preciezer (Japanners kennende) :D
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.
Avatar gebruiker
turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017
 
Berichten: 11738
Geregistreerd: za 07 aug, 2010 23:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Turbo & Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten