Historic Saab Experience 2011, 2012 & 2013
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: Historic Saab Experience 2011 & 2012
Mensen wat ik heb genoten van deze foto's en filmpjes.
Dit is waar het om gaat bij SAAB's.
Heerlijk.
Dit is waar het om gaat bij SAAB's.
Heerlijk.
-
Dax
- Geregistreerd lid
+1
Zwaar genieten dit!
Ik lees nergens iets over de kosten van zo'n verwendag, lees ik ergens overheen?
Zwaar genieten dit!
Ik lees nergens iets over de kosten van zo'n verwendag, lees ik ergens overheen?
-
wulf
- Geregistreerd lid
Zou ook een leuke dag zijn om met echte, nieuwere Saabs te doen in plaats van die ouwe slopers. 
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
Hulde aan de mannen die hun Saab gebruiken waar die voor gemaakt is 
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Iets meer eerbied voor mijn '58 93B, waarmee toch een tweede plaats behaald werd in de slalomFrank Wulfers schreef: in plaats van die ouwe slopers.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Haha, geweldig. Zo'n turbo X is dan toch wel een bak gewicht..
-
sonett003
- Geregistreerd lid
[]
Dat is nou net de crux! Krap 800 kg, smalle bandjes, een ietwat opgevoerd blokje, een beetje lef en voor de rest het betere gooi en smijtwerk
Je legt het dan vrijwel alleen maar af tegen de opgevoerde V4's en Sonett II en III, het meeste modernere spul is (veel)te zwaar, staat op te dikke banden en de "doorsnee" bestuurder is te benauwd cq te zuinig op zijn Saab.
Bovendien grijpt bij de meest moderne Saab's de electronica vaak in op een manier die je nu net niet wilt hebben.
Voor de rest is het slalommen op een natte gladde baan een kwestie van oefenen, voertuigbeheersing, doseren en een portie geluk
Dat is nou net de crux! Krap 800 kg, smalle bandjes, een ietwat opgevoerd blokje, een beetje lef en voor de rest het betere gooi en smijtwerk
Je legt het dan vrijwel alleen maar af tegen de opgevoerde V4's en Sonett II en III, het meeste modernere spul is (veel)te zwaar, staat op te dikke banden en de "doorsnee" bestuurder is te benauwd cq te zuinig op zijn Saab.
Voor de rest is het slalommen op een natte gladde baan een kwestie van oefenen, voertuigbeheersing, doseren en een portie geluk
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Bedankt voor de reacties! Intussen 30 extra foto's bewerkt en in mijn fotoalbum geplaatst: http://s518.photobucket.com/albums/u343 ... ience2012/
Een selectie:

Een selectie:

-
op
- Donateur (4x)

Geweldig!
Wat is een scandinavian flick?
Olaf
Wat is een scandinavian flick?
Olaf
-
turbopilot
- Donateur (7x)

geweldig dit, jammer dat ik het gemist heb. lijkt mij gaaf om een keer mee te doen
hier lijkt het me veiliger (voor de saab) dan in valkenswaard
welke datum staat voor volgend jaar gepland?
hier lijkt het me veiliger (voor de saab) dan in valkenswaard
welke datum staat voor volgend jaar gepland?
-
millerman
- Donateur (3x)

http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick" onclick="window.open(this.href);return false;op schreef: Wat is een scandinavian flick?
-
Dax
- Geregistreerd lid
Maar over de kosten blijft men zich in stilzwijgen hullen
Zou het soms een goed bewaard geheim blijven zodat hier niet teveel aanmeldingen voor komen?
Zou het soms een goed bewaard geheim blijven zodat hier niet teveel aanmeldingen voor komen?
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Zie ik dit topic nu pas:(
Volgend jaar lijkt het me leuk om mee te doen. Zie dat wat modernere Saabs ook welkom zijn?
Volgende keer ook weer in lelystad? Lekker dichtbij;)
Volgend jaar lijkt het me leuk om mee te doen. Zie dat wat modernere Saabs ook welkom zijn?
Volgende keer ook weer in lelystad? Lekker dichtbij;)
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Re: Historic Saab Experience 2011, 2012 & 19-10-2013
Gister bekend gemaakt, inmiddels al 10 aanmeldingen. Indien geïnteresseerd, reageer dan snel! Dit kan middels PB naar mij.Rik schreef:
Beste allemaal,
Het is even stil geweest rond de Historic Saab Experience. Hoofd reden hiervoor is onze deelname aan de MM, waardoor de focus even alleen daarop lag.
Ik heb inmiddels weer contact gehad met de heren Maaskant van Prodrive om te kijken of we in oktober (zaterdag 19 oktober), een dagje lekker kunnen losgaan op het circuit in Lelystad.
De bedoeling is, evenals vorig jaar, om ‘s ochtends een aantal trainingen af te werken die de rijvaardigheid verbetert en ‘s middags het geleerde in praktijk te brengen.
Het exacte programma wordt jullie op korte termijn toegestuurd.
Voorafgaand hieraan, zou ik graag vast jullie belangstelling willen polsen voor deelname.
Het is de bedoeling dat we uitsluitend rijden met historische Saabs van 1980 of ouder (92, 93, 95, 96, 99 en Sonett).
Je hoeft geen speciaal geprepareerde auto te hebben om deel te kunnen nemen. We rijden uitsluitend op verharde wegen (asfalt en beton)!
Ik zal proberen om de prijs wederom op Euro 200 per persoon te houden. Ik ga er dan vanuit (net als vorig jaar) dat er minimaal 15 deelnemers zijn.
Hebben jullie in je kennissenkring andere Saab enthousiasten die mee willen doen, laat het me dan weten, want er is plaats voor max. 20 deelnemers.
Net als vorig jaar, kun je met 2 chauffeurs/coureurs met 1 auto de training volgen. Er is tijd voldoende om iedereen uitgebreid te laten rijden.
Graag zou ik van allen een reactie willen ontvangen of je wel of niet bent geïnteresseerd. Stuur dus in ieder geval even een berichtje.
Het wordt weer een mooie dag!!!
Met vriendelijke groet,
Rik
Mvrgr,
Roger
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Historic Saab Experience 2011, 2012 & 19-10-2013
Lijkt mij gaaf om dit ook eens te ervaren, heb mij dan ook maar aangemeld,
hopelijk kom ik door de ballotagecommissie
hopelijk kom ik door de ballotagecommissie