IntSaab 2012 België, Spa

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
Champers
Geregistreerd lid

Re: IntSaab 2012 België, Spa

Bericht door Champers » wo 08 aug, 2012 17:16

Gouden grill ? Kannek niet zien van hier...
Die spoiler, velgen en tinted ruiten vind ik nog wel OK.
Stuur aan de verkeerde kant is wel major turnoff. Allemaal fixbaar natuurlijk, maar vast niet goedkoop.
En zoiets road legal krijgen hier is vast ook niet makkelijk.

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » wo 08 aug, 2012 19:01

Vergulden grilletje zit er echt op, heb ook een foto gemaakt op Intsaab, maar staan nog op de camera.
Auto heeft lang op Carandclassic.co.uk te koop gestaan voor £6.000.

Dat roadlegal krijgen is geen probleem, de auto heeft nml. al een engels kenteken. Zal alleen een kwestie van koplampen wisselen zijn.

Champers
Geregistreerd lid

Bericht door Champers » wo 08 aug, 2012 21:12

België verlangt bij inschrijven immers graag zoiets als een "gelijkvormigheidsattest" waarin staat dat je wagen voldoet aan een bladzijde vol met cijfers, maten & gewichten, afgetekend door de fabrikant. Kan bij zo een customized limo-Saab wel tricky worden.

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » do 09 aug, 2012 17:18

Ja, duidelijk. Zo snel mogelijk een andere grille erin...

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 09 aug, 2012 19:24

Inderdaad, heb ook liever een "silver edition" 8)

svarta pilen
Geregistreerd lid

Bericht door svarta pilen » do 09 aug, 2012 19:43

Spa bood een mooie entourage voor het internationale Saabtreffen. Ook ik heb er aardig wat fotoś gemaakt. Voor mij was 'Spa' het begin van mijn vakantie. Inmiddels ben ik in Noorwegen om mij morgenavond te registreren voor het volgende Saabtreffen: van de Noorse Saab Turbo club. Een uitnodiging daarvoor stond Saabberichten nr. 2 (en als ik mij goed herinner ook op dit forum, maar ik kan het niet meer terugvinden). Wat mij nu al opvalt: er rijden hier vooral Volvo's, Mercedessen, Toyota's en nauwelijks Saabs rond. De meeste auto's zijn nieuw, ik zie weinig oudere auto's rondrijden. Dat zijn dan ook Saabs. Toch kon ik ze vandaag op één hand tellen: een 9-3 vijfdeurs en een oudere 9-5 station. Gevraagd naar de reden waarom de Noren nauwelijks Saab rijden kon een Noor, die ik daarnaar vroeg, niet veel meer opperen dat Noren niet zo veel met Saab op hebben en/of dat deze auto's destijds duur waren. Het gaat de Noren nu echter duidelijk erg goed, helaas is Saab niet meer nieuw te koop...

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 10 aug, 2012 10:28

Tenfour schreef:@speektuning, ik kan de feestboek foto's helaas niet bekijken :(
euh.. ik heb de foto's dacht ik openbaar? Ik zal eens even kijken of ik ze dit weekend hier kan plaatsen..

OW
Geregistreerd lid

Bericht door OW » za 11 aug, 2012 13:56

svarta pilen schreef:Spa bood een mooie entourage voor het internationale Saabtreffen. Ook ik heb er aardig wat fotoś gemaakt. Voor mij was 'Spa' het begin van mijn vakantie. Inmiddels ben ik in Noorwegen om mij morgenavond te registreren voor het volgende Saabtreffen: van de Noorse Saab Turbo club. Een uitnodiging daarvoor stond Saabberichten nr. 2 (en als ik mij goed herinner ook op dit forum, maar ik kan het niet meer terugvinden). Wat mij nu al opvalt: er rijden hier vooral Volvo's, Mercedessen, Toyota's en nauwelijks Saabs rond. De meeste auto's zijn nieuw, ik zie weinig oudere auto's rondrijden. Dat zijn dan ook Saabs. Toch kon ik ze vandaag op één hand tellen: een 9-3 vijfdeurs en een oudere 9-5 station. Gevraagd naar de reden waarom de Noren nauwelijks Saab rijden kon een Noor, die ik daarnaar vroeg, niet veel meer opperen dat Noren niet zo veel met Saab op hebben en/of dat deze auto's destijds duur waren. Het gaat de Noren nu echter duidelijk erg goed, helaas is Saab niet meer nieuw te koop...
Ik ben erg benieuwd met wat voor mooie platen en verhalen jij voor Saabberichten nr 3 thuiskomt. Het is per definitie leuk dat er ook wat in Noorwegen wonende Nederlanders aanwezig zijn die ongetwijfeld stof tot spreken hebben, maar ik heb van die meeting in het verleden wel eens erg mooie foto's met dito Saabs gezien. Er rijden in ieder geval nog een aantal erg fraaie Saabs rond in Noorwegen, maar die zijn wellicht meer op meetings te zien dan op de doordeweekse dag. Veel plezier daar!

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » ma 13 aug, 2012 20:51

Waar zou je de uitslag van de Beautycontest kunnen vinden? Er stonden een hoop pareltjes tussen waar ik een serieus waardeoordeel over gegeven heb.
Helaas voor ons duurde de uitslag te lang tijdens het diner en heb ik net dat deel gemist.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 14 aug, 2012 14:10

Ik kan je er 2 zeker geven... en dan die zwarte 96 met zijn bordaux rode stoffe kap had ook gewonnen geloof ik...

96: zwart met rood stoffen dakje.
99 iemand uit GB ofwel NR 122 ofwel 194 die zwarte van topgear was het niet...
900 classic: BartW :P 900GT NR:230
Special: SABO van Carsten Hepp en Ursela uit Insbrück NR: 2

grts
BartW

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 14 aug, 2012 15:56

De categorie 9000 is gewonnen door een Fransman met een rode 9000 aero, hij zat bij mij aan tafel maar ben z'n naam vergeten

Wat mij betreft had Stef van Dongen moeten winnen met zijn aquamarijn blauwe 900T 1980, veruit de mooiste 900 op de meeting al was ie niet 100% origineel (dat had trouwens niemand door, dus blijkbaar ben ik echt een mierenn****r) dus een paar puntjes aftrek ;) Er waren heel veel mooie 900's, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit al vind ik de GT van Bart nog zo mooi (een van de weinige mooie GT's, want schuifdak :)) !

Toont maar weer dat blijkbaar weinigen een vroege, pure, échte 900 kunnen waarderen (behalve omdat ze belastingvrij zijn ;))

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » di 14 aug, 2012 16:33

Ahh leuk op die rode 9000 en zwarte 96 heb ik gestemd. Er stonden uiteindelijk niet zo heel veel 9000`s om uit te kiezen.
Originaliteit was geen issue bij deze verkiezing (anders had ik mijzelf ook nog kansen toegedicht :D ), het was een beautycontest waar je dus alle kanten mee uit kunt. En wat tenslotte ook wel leuker is.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 15 aug, 2012 10:05

Ik heb nog hele mooie foto's gemaakt van die rode 9000.

De 5 deurs lux met bodykit vond ik de mooiste 900 classic aanwezig.

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » wo 15 aug, 2012 10:09

Ja die delux was heel mooi! Heeft iets die 2 kleuren en dat mooie interieur !

Plaats reactie