navigatie routes cabrio en samen rijden

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
Lavali
Donateur
Donateur

Re: navigatie routes cabrio en samen rijden

Bericht door Lavali » do 16 jul, 2020 19:12

kasteeltje schreef:
DV93 schreef:Ik zou het èrg leuk vinden om aan te sluiten wanneer ergens een Saab Cabrio rit plaatsvindt!
Héél erg leuk zelfs!
:O:
Ja! Wij ookAfbeelding
Zoals eerder gemeld, er is een hele gezellige no nonsense Facebook groep voor Saab cabriorijders die jaarlijks een tourrit organiseert.

26 en 27 september 2020 is de jaarlijkse Saab cabrio Facebook groep meeting met tourrit.
Dit jaar is het vanuit Meppel
Vorig jaar hebben we de elfstedentocht gereden met bijna 90 Saab Cabrio’s uit binnen en buitenland.

Als Saab cabrio rijder is dit een must ( voor mij dat toch Afbeelding)
SCN regio zuid Holland organiseert ook ieder jaar een kleinschalige meeting met een rondrit.

kasteeltje
Geregistreerd lid

Bericht door kasteeltje » do 16 jul, 2020 19:32

Ja!! Leuk, en vanaf Diever is het super dichtbij. Heb alleen geen Facebook

Lavali
Donateur
Donateur

Bericht door Lavali » do 16 jul, 2020 23:03

Voordat ik mijn Saab kocht had ik ook geen Facebook, en nu ben ik redelijk actief, en dat is hoofdzakelijk Saab gerelateerd.
En binnen de groep ben ik zeker niet de enige, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Is zeker moeite waard

Dolphin Grey
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Dolphin Grey » ma 20 jul, 2020 21:48

Als je niet op facebook zit, kun je dan wel meerijden? En zo ja, hoe meld je je dan aan?

Lavali
Donateur
Donateur

Bericht door Lavali » ma 20 jul, 2020 21:52

Als jij je gegevens doorstuurt naar mij zal ik met de organisatie contact opnemen, en het voorleggen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 20 jul, 2020 22:12

HanU schreef:
zo 07 jun, 2020 17:00
Ik gebruik een Garmin in combinatie met een Michelin toeristisch landenboek. Hierin staan de mooie wegen aangegeven met een groene streep. Heb dit gebruikt voor een vakantie naar Noord Spanje via eerst Oost en daarna West Frankrijk. Bij Garmin hoort Basecamp. Hierop kun je dan vrij eenvoudig je route plotten. Voordeel vind ik dat je ook kunt zien hoelang in km en uren een rit duurt. Dit om ook onderweg genoeg tijd te hebben voor bezienswaardigheden. Ben op die rit geen enkele keer verkeerd gereden (behoudens afgesloten passen in de Auvergne en de Pyreneeën).

Dat plotten is leuk omdat je daarnaast met Google earth kunt kijken op streetview hoe een weg er uit ziet. Zorgt er ook voor dat je niet met je Aero over een dirt road door een rivier moet waden omdat de brug nooit is aangelegd :D

Levert dus in mijn geval ook veel voorpret op.
Precies, voor de motor heb ik een TomTom Rider gekocht, waar je net als bij de Kurviger app de grilligheid van een route kan aangeven (zowel qua bochten als hoogteverschil). Deze gebruiken we ook voor de cabrio en als je je eens verveeld, kan je best wat voorpret hebben aan het vooraf inplannen van een beeldige route. Verder kan je de route opslaan en synchroniseren tussen online account, mobiele TomTom app en fysiek TomTom apparaat.

Plaats reactie