vloeken in de kerk

1985-1987
Plaats reactie
citroofreak
Geregistreerd lid
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 sep, 2015 9:51
Regio: NL - Provincie Drenthe

vloeken in de kerk

Bericht door citroofreak » do 17 sep, 2015 10:19

Een gast die helemaal leip is van Citroën op een Saabforum.... Is dat vloeken in de kerk?

Goedemorgen, ik ben Michiel. Ik ben eind 85 geboren in de mooiste provincie van Nederland, Drenthe. Als sinds ik weet wat een auto is, ben ik gek van het merk Citroën. M'n moeder reed een eend. Dan ben je besmet heh?! De afgelopen 11 jaar zijn er bij mij dan ook zeer veel de revue gepasseerd. Meerdere XM's, AXen, BXen, CXen, Xantia's, een Visa en andere merken heb ik onder mn hoede gehad. Momenteel ben ik in het bezit van een eend (restauratie-object), een ZX 1.9i Volcane (nog ff de kop vervangen), een Peugeot 406 (van m'n vrouw) een Peugeot 405 (dagelijks apparaat) en een Volvo 240 diesel estate (vakantiebarrel, en staat te wachten op de dakarrally).

Wat moet zo'n mafkees nou op een Saabforum? Nou, ik zie een overeenkomst tussen onze twee merken. Het eigenzinnige.... En juist dat trekt mij ook bij Saab. Ik was laatst een beetje op marktplaats aan het struinen. Tot mijn oog viel op een 90. Jeutje, wat een enorm gave auto is dat! Er begon iets te kriebelen.

Ik heb mijn 405 aangeschaft omdat ik tijdelijk "iets" op vier wielen nodig was. Ik moet nog even de tijd vinden om m'n ZX klaar te maken en daarna kon "iets" de deur weer uit. Max 500 euro was het budget. Ik kwam een 405 uit het eerste bouwjaar (1989) tegen, die er op de foto's aardig uit zag. Bij aankomst bleek de auto nog veel beter dan verwacht. Vroege 405's worden ook al liefhebbers auto's, en voor de helft van de waarde van de auto kon ik hem dus niet laten staan.

Zijn er hier mensen die ik blij kan maken met deze nette leeuw? Want ik wil hem ruilen voor een 90. Volgens mij ga ik veel meer lol beleven aan zo'n Saab. Het is wat impulsief, maar zo ben ik altijd al geweest met auto's. Wie niet waagt, die niet wint toch?

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 3073
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: vloeken in de kerk

Bericht door martinphili » do 17 sep, 2015 10:25

Nou.... je speelt wel gevaarlijk spel hoor, met een Citroen hier in de kerk ;)
Maar toch van hartstikke welkom. Ik zou zeggen: probeer eens een ritje in een Saab, dan gaat het nog véél meer kriebelen.
Kijk voor een 90 eens op http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De auteurs van die site hangen hier ook rond trouwens.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

Gebruikersavatar
Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3256
Lid geworden op: do 16 jun, 2011 11:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: vloeken in de kerk

Bericht door Niels83 » do 17 sep, 2015 13:53

Als ik een ongenuanceerd advies mag geven, doe die afzichtelijk lelijke staalgeworden belichaming van seksloosheid in de vorm van de ZX de deur uit. Daar wordt niemand gelukkig van. Ik dacht even dat je met de 405 het over de 404 had, dat is mijn beperkte kennis van Peugeot, dus ik werd even enthousiast. Dat zakte in elkaar bij de foto's van Google van de 405. Dus... Ruil de 405 in voor het juiste getal: 404 of 504, dat zijn een prachtbakken, daar wordt je wel gelukkig van. En we kunnen er eerlijk over zijn, zo'n ZX is niet meer betrouwbaar dan een 404 ;) Een 404/504 en 90 voor de deur, dat dwingt respect af :lol:

Gaaf hoor, zo'n 404, lekker over de Fransje B-weggetjes rollen met je meisje in een mooie jurk naast je, niets om je voor te schamen! Is die rood? Want dan heb je helemaal wat leuks!
Jetzt:
Saab 900 Turbo 16 Special T5.5 280pk
Zoekt: Leuke 9³ 2008+ Caab of Turbo-X

Es war einmal:
SAAB 9³ Aero Troll 2.0R Caab 56-LR-XG
Saab 900 classic Scarabee LPT FG-JZ-10
Saab 900 classic Zwart LPT 39-NT-VG
9³ SE Maptun stg5 1999 80-XL-TZ
Saab 9000
Harley Davidson FXSB Softail Breakout

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1844
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Re: vloeken in de kerk

Bericht door sb90 » do 17 sep, 2015 15:00

Jup! Ik en Etienne hangen hier ook rond (Etienne, kom er maar in! :lol: )

Welkom op het saabforum, en uiteraard is iedereen hier welkom, ook niet-Saabrijders!
Ik sluit me aan bij een vorige opmerking: Probeer eens een Saab, en je wil nooit meer wat anders. Wil je toch uiteindelijk wat anders? Dan kom je altijd weer terug bij Saab :wink:

Een 90 is een goede keuze, ik spreek uit ervaring. Etienne overigens ook. Hij en ik zijn eigenaar van http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false; waar allerhande informatie over dit model te vinden is.

Etienne kan je vast veel meer vertellen, hij leest meestal dagelijks mee op het forum.

Groeten!

Niels
Beheerder van Saab-90.nl.
Saab 90 LPG 1984 397.000km
Saab 9-3SS LPG 2002 458.000+km
Saab 9-5 station 200pk LPG 438.000km
Saab 9-3SS 2003 252.000+ km
Saab 900 EMS 1982 195.000km

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: vloeken in de kerk

Bericht door esalet » do 17 sep, 2015 16:12

citroofreak schreef: Tot mijn oog viel op een 90. Jeutje, wat een enorm gave auto is dat! Er begon iets te kriebelen.
Ik ken je nog niet maar je bent nú al een man naar mijn hart!

Grappig: momenteel rijdt er ook een dame in een prachtige witte 90 terwijl haar DS een restauratie ondergaat. Blijkbaar is die link nog niet zo gek, het komt in ieder geval vaker voor.

Wat moet ik zeggen, waar te beginnen? Struin rond in de 90 sectie van dit forum, surf je suf op http://www.saab-90.nl (erg uitgebreid en enthousiasmerend) en bekijk daar ook de Te Koop sectie. We verkopen zelf niks (100% a-commerciële site), maar zetten daar links neer naar bestaande advertenties elders op het web.

De tijd dat je voor een paar honderd een goeie op de kop tikte ligt achter ons. Echt heel mooie mogen echt wel wat kosten, en daar tussen in zitten een paar betaalbare daily drivers.

Lees de thread "aankooptips" door bij de 900 classic en sla alle moeilijke/lastige/gevoelige onderdelen over (turbo, inspuiting, electronica, computers, stuurbekrachtiging). Wat resteert is een oersolide no nonsense wagen die een half mensenleven meekan en met wat TLC het vervolgens gewoon nog een keer doet.

Heel in 't kort aandachtspunten: asdoorvoeren (holle ruimten waar van onder de voorwielophanging aan vast zit), bovenste bevestiging schokdempers achter.
Remklauwen (komen ze lekker los en remt ie recht, ook op de handrem?). Snelheidsmeter wil wel eens blijven hangen.

Ehhhhhhhhhhhh dan blijft het heel lang stil: de reden dat het 90-topic vrij rustig is is niet alleen dat er niet veel meer rijden (nog maar 55 in NL!!) maar ook dat die er rijden, gewoon blijven rijden.

Bedoeld om als een Zweedse huiskamer over eindeloze besneeuwde wegen als op rails uren door te cruisen.

Welkom. :O:
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: vloeken in de kerk

Bericht door turbopilot » do 17 sep, 2015 16:30

Welkom hier en yep de 90 site is geweldig, maar dat je nu net verliefd wordt op de minst mooie Saab :mrgreen:
(Maar ja dat ben je schijnbaar ook op de puurgenot) De 90 is over het algemeen van een oud mannetje geweest en verkeren soms in ongekend goede conditie ( vooral in Zweden duiken er pracht exemplaren op) helaas is het dan geen 99

Luister ook eens naar het geluid van een turbo, ook daar kun je aan verslaafd raken. :wow:

Volgens mij voor jouw goed te doen wat betreft afstand, lees dit topic maar eens

viewtopic.php?f=16&t=147639&hilit=Laan&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

citroofreak
Geregistreerd lid
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 sep, 2015 9:51
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: vloeken in de kerk

Bericht door citroofreak » do 17 sep, 2015 23:52

Haha, leuk al die enthousiaste reacties. Toch, ik blijf altijd terug komen bij Citroën. En wat betreft de ZX: neuh, het is geen heel bijzondere auto. Echter, die van mij heeft dan weer een verhaal. Het is een van de weinige 1.9 Volcane's. Bijna alle Volcane's zijn met het modernere 2 literblok geleverd. Hij is van het eerste bouwjaar en orgineel aan een nederlander in Engeland geleverd. Echter wel gewoon links gestuurd. Vervolgens is de eerste eigenaar, toen de auto een haar oud was, naar Nederland verhuist, en heeft z'n ZX meegenomen. Oja, hij is verder in nieuwstaat en heeft maar 70.000 gelopen. M'n onbetwiste droomauto blijft toch nog altijd een 2cv6 club in de kleur Cuivre Indien.

Gebruikersavatar
martincc
Geregistreerd lid
Berichten: 671
Lid geworden op: di 28 aug, 2012 21:07
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: vloeken in de kerk

Bericht door martincc » vr 18 sep, 2015 10:13

Ik ben altijd verschrikkelijk verliefd op de Cx gti prestige! Paar keer in de verleiding geweest. Maar ze staan bij mij buiten. En daar kunnen ze niet goed tegen!
Saab I pressume?

carbits
Geregistreerd lid
Berichten: 81
Lid geworden op: za 15 feb, 2014 15:38
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: vloeken in de kerk

Bericht door carbits » vr 18 sep, 2015 18:56

Naast mijn Saab cabrio heb ik een 2cv6 (oranje) ben al jaren citrofiel maar modellen na de cx kunnen mij niet zo bekoren en Saab van latere jaren wel. Welkom!

coppe218
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 857
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: vloeken in de kerk

Bericht door coppe218 » vr 18 sep, 2015 19:08

Ik van mijn auto carrière begonnen met en BX zwevend over de weg. Na en aantal jaar andere merken gereden te hebben begon het te kriebelen en heb toen weer een bx break van een diplomaat gekocht. Turbo diesel en alle luxe. Nu sinds kort pas en Saab, wel wat jonger als een 90 maar toch.

Verstuurd vanaf mijn Xperia T met Tapatalk
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)

Gebruikersavatar
aha!
Donateur
Donateur
Berichten: 341
Lid geworden op: do 24 dec, 2009 20:58
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: vloeken in de kerk

Bericht door aha! » za 19 sep, 2015 10:31

welkom Citroofreak,
ook mijn eerste auto's waren eenden en dyanes, ongeveer 25 auto's later heb ik een BX 1.9d en een BX 16V gehad, vooral die laatste was spectaculair. Mijn dagelijkse vervoer is nu een XM 2.1TD VSX van 1999 in bijzonder gave staat. Die auto rijdt zoals (bijna) geen andere kan! en verbruikt daarbij slechts 1 op 20, kortom ik ben ook Citroen fan, ook al zijn er nog 2 Saabs in de verzameling.
900 1982, daily drive for my wife

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: vloeken in de kerk

Bericht door turbopilot » za 26 sep, 2015 9:30

citroofreak zit denk ik al weer op het ciroenforum gezien zijn laatste en enigste 2 berichten ;-(+

Geplaatst: Vr 26 Sep, 2014 19:03 Onderwerp: Reageer met quote
Topictitel aangepast? Jawel, ik heb er namelijk eendje bij! De KaKa staat mooi in de loods en vandaag ben ik begonnen met het strippen van de eend.

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=128 ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

BilouteJean
Geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 jul, 2015 22:20
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: vloeken in de kerk

Bericht door BilouteJean » za 26 sep, 2015 19:47

Wat super leuk dat je een 90 wilt/gaat rijden! Ik ben sinds Juli de TROTSE eigenaar van een geweldige 90 uit 1985! Ook ik heb Citroën bloed! Ik rij naast mijn 90 ook een C5 Exclusive en een Volvo Amazon uit 69! Die 90 gaat jou nog leuke kilometers opleveren! Houd me op de hoogte...

Groeten,

Jan
Saab90 58-STB-7

BilouteJean
Geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 jul, 2015 22:20
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: vloeken in de kerk

Bericht door BilouteJean » za 26 sep, 2015 19:51

Afbeelding Ze zijn gewoon te leuk om te laten staan!
Saab90 58-STB-7

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: vloeken in de kerk

Bericht door Jungleman » zo 27 sep, 2015 1:26

als melden dat je Citroën-fanaat bent vloeken in de kerk is, mag je van mij vloeken, hoor. want je bent niet de enige 'overspelige'. ik heb zelf jarenlang franse auto's gereden: voornamelijk PSA-bakken: 205/306/BX 2x?Xantia 3x, en af en toe een verdwaalde Renault ( :love: R21 hatchback :love: en een :AR15: Mégane II). en als mijn daily driver kortgereden wordt, is de kans groot dat er weer 'iets frans' komt. een Xantia LeBreak (hopelijk zonder zwembad achterin), zoals-ie officieel heet, of een C5 Break. dat ik dan het Saab-forum moet missen, kan ik wel mee leven. Citroën-rijders hebben ook een forum ;-). en als 9000-rijder tel je pas mee als je toch op zijn minst een spic/span 9000Aero of A50 hebt, liefst niet in standaard-uitvoering.

maar goed: op enig moment zie je het licht, en ga je Saab rijden :-)

effe zeiken ;-) overigens bestaat er geen CX GTi Prestige. 't is een CX 25 GTi, of CX Prestige. dat daar toevallig hetzelfde blok in zou kunnen liggen...summum is natuurlijk een hybride van de Prestige en de GTi Turbo: de koets van de Prestige, met de aandrijflijn van de GTiTurbo. helaas nooit geleverd, voor zover ik weet.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Plaats reactie