Een 90 in IJsland als huurauto!!

1985-1987
Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door esalet » di 20 dec, 2011 17:07

Tsja ongelooflijk maar echt waar.
en niet bij een of ander rent-a-classic bedrijf, maar op een site waar ze je goedkope huurauto's aanbieden.

Zo'n dappere rooie uit 1987 (die er trouwens nog verdomd goed uitziet, in acht nemende dat ie al jaaaaren gebruikt wordt in een pittig klimaat).
Tsja, kwaliteit he.
Dus als iemand die kant op gaat, nou dan wist ik wel wat ik zou huren!!
http://acr.is/vp076.html(oja ze hebben ook nog een paar 9000's en en 900 NG, naast een hoop ander spul).

Overigens hebben we in het 90 world-register nog maar twee IJslandse 90, waaronder deze dus. Er moeten er nog wel een paar zijn, toch??

Plaatjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid
Berichten: 5387
Lid geworden op: di 01 mar, 2011 13:04
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door Raggare » di 20 dec, 2011 17:34

Van voren gezien zijn het best wel mooie Saabs die 90ers :mrgreen:
Saab 99 1984
VW Up! 2021
VW E-Up! 2022

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door sb90 » wo 21 dec, 2011 13:43

[]oke;

hop hop hop, terug naar het andere topic, weg jij, de deur is dicht :P
Beheerder van Saab-90.nl en Saab90.com
Saab 90 LPG 1984 399.000km
Saab 90 benzine: 332.000km
Saab 900 EMS 1982 201.000km
Saab 9-3SS 2003 254.000+ km
Saab 9-3 aero cabrio 2005 (380.000+km)

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid
Berichten: 15410
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door taaffert » ma 26 dec, 2011 11:22

Ben meerdere malen op IJsland geweest, maar heb daar nooit een 90 in het wild gezien, leuke spot! Wel heel veel Subaru's (bizar hoeveel het er zijn).

Dit is trouwens wel een latere import, in de tijd van de 90 werden auto's op IJsland afgeleverd met zwarte kentekenplaten met wit / grijze letters.
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

Porsche 911

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door esalet » ma 26 dec, 2011 15:48

Ik vermoed ook een import, omdat Sb90 en ik fanatiek het internet afsurfen voor het 90 world register maar IJsland zo goed als niets oplevert qua oogst.
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 18:53
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door peterhelm » wo 11 jan, 2012 10:44

Gatsie.. Ben net terug uit IJsland (in oktober geweest) maar dit bericht kwam dus te laat, want deze had ik ECHT WEL gehuurd in plaats van die @#%$%% GM Astra die we nu hadden.
Ik heb ook maar 2 classic Saabs gezien in twee week op IJsland, 1 99 en 1 900 classic.
Saab 900i 16v '89

Der er ikke dårlig vær bare dårlig klær!

John Doe
Geregistreerd lid
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 03 aug, 2009 13:57
Regio: - kies een regio

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door John Doe » di 29 jan, 2013 17:43

Voor de fijnproevers: je kunt nu ook met een 9000cc rond Ijsland!

http://acr.is/l9000.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pluseight
Geregistreerd lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: za 09 jun, 2007 10:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door Pluseight » vr 08 feb, 2013 19:23

Heel happig op verhuren lijkt men helaas niet. Na meerdere emails en een telefoontje om een auto te reserveren is het nog niet rond. Dan misschien maar een andere, saaiere rental...

Update 10/2: toch gelukt uiteindlijk na nog eens bellen. De 90 wordt uitgebreid gerenoveerd en moet in de zomer betrouwbaar zijn. Mocht dat laatste niet het geval zijn, dan staat er een andere Saab klaar!
Tesla Model 3 | Lotus Elise S2

Gebruikersavatar
DaVinz
Geregistreerd lid
Berichten: 12274
Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 19:43
Regio: United Kingdom - Verenigd Koninkrijk

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door DaVinz » ma 25 feb, 2013 14:42

iets gehoord al ? welk saabje hebben ze wel.. site ? ben ook wel benieuwd
9-3 Vector cabrio ‘09 RHD | 900NG SE T '97| 900 16T cabrio '86| 900 Turbo LUX '83| Sonett III '73
RIP: 9³ LPT '01| 9-5 2.0t Estate '00| 900NG '98| 900'87| 900 i'87| 900 i'85| 99 GL '83 (mam)| 99 Turbo '80|

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door esalet » zo 03 mar, 2013 12:53

Pluseight schreef: De 90 wordt uitgebreid gerenoveerd en moet in de zomer betrouwbaar zijn.
Te gek eigenlijk he. Een auto uit 1987 die al tijden in de verhuur is wordt gerenoveerd en gaat dan vrolijk opnieuw de verhuur in. Over kwaliteit gesproken!!
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
Pluseight
Geregistreerd lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: za 09 jun, 2007 10:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door Pluseight » wo 06 mar, 2013 21:35

Zeker! Erg leuk om te horen dat de auto inderdaad wordt aangepakt, in plaats van de makkelijke weg van de sloop te kiezen.

Momenteel is de status van de reservering dat de 90 dus klaarstaat in augustus, anders wellicht een 9000. Mocht het de eerste worden dan kan ik eventueel wat plaatjes posten na afloop. Overigens vier ik zelf elders vakantie, het gaat om mijn ouders. Die zijn geen echte autoliefhebbers, maar rijden al jaren zeer tevreden rond in een 9-5 en zijn zodoende Saab gaan waarderen.

Waar ik heen ga verhuren ze geen 90's vermoed ik; waar wel...
Tesla Model 3 | Lotus Elise S2

Gebruikersavatar
Dax
Geregistreerd lid
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 22 nov, 2009 16:10
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door Dax » za 17 aug, 2013 14:48

En Pluseight (hoewel een 4/4 Sport toch echt mooier is :-P+ ) heb je nog nieuws over de huur 90 op Ijsland?
Is die auto nog steeds beschikbaar en opgelapt inmiddels?
Volvo V40 T4 R-Design rood 2018
Morgan 4/4 Sport Sports Blue 2011
Honda Super Cub 125 2019

Gebruikersavatar
Pluseight
Geregistreerd lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: za 09 jun, 2007 10:33
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Een 90 in IJsland als huurauto!!

Bericht door Pluseight » do 22 aug, 2013 21:55

Het is wat anders gelopen, helaas. De 90 is volgens mij alsnog uit de verhuur teruggetrokken, waarschijnlijk dat deze niet betrouwbaar genoeg was om in te zetten voor de verhuur.

Als alternatief werd een andere auto aangeboden (ik weet niet welk type), maar dit bleek een dusdanig barrel te zijn dat mijn ouders deze direct hebben afgeswezen. Als vervanging kregen ze een oude 9000 mee, maar deze bleek erg verroest en bijna weggerot. Na een dag en 250 kilometer weer ingeleverd en nu met een vrij nieuwe Suzuki Swift aan een rondje IJsland bezig. Hoewel het idee dus leuk is om met een Saab het eiland te verkennen bleek dit in de praktijk toch wat anders te liggen. De reis zal er niet minder om zijn, maar wellicht goed om te weten voor toekomstige huurders. Eventueel kan ik later nog een foto van de roestbak posten.

Overigens zou ik ook best een 4/4 Sport willen hoor!
Tesla Model 3 | Lotus Elise S2