Nieuwe 90-rijder in aantocht

1985-1987
Li
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe 90-rijder in aantocht

Bericht door Li » za 18 dec, 2021 2:54

Snel wat foto's, twee uit februari 2016 (Barcelona, ergens in Frankrijk) en een paar van februari 2019, ergens op een meer in Finland en bij een windmolen in noord Duitsland, op de route die langs St. Petersburg ging. De lak op de horizontale delen is jammerlijk onthecht, maar van de zijkant staat hij altijd mooi op de foto. In 1985 was de lak iets milieuvriendelijker dan de jaren ervoor, gelukkig, want zowat de helft van de lak is in het milieu verdwenen. Na de St. Petersburg rit geen nieuwe rit gedaan, niet alleen wegens corona, maar vooral wegens mantelzorg kon ik weinig aan de Saab toe.

Weer allemaal een Facebook link, dus na een paar maanden stuk. Banden zijn evt te leen als iemand naar 't hoge Noorden gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Li
Geregistreerd lid

Bericht door Li » za 18 dec, 2021 3:02

Rik H. schreef:
do 16 dec, 2021 22:35
Erg mooie kleur ook. 👍🏻
Jouw topic snel doorgebladerd, dat is een mooie! Die van mij heeft wat meer 'patina' (ahum).

Alois
Geregistreerd lid

Bericht door Alois » za 18 dec, 2021 9:56

Erg leuk :wink:

Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Oelo74 » za 18 dec, 2021 10:48

Rik H. schreef:
do 16 dec, 2021 22:35
Erg mooie kleur ook. 👍🏻
Denk dat het tijd wordt om een 'slate blue section' te creëren op het forum. :applause:
Overigens een leuk topic om te lezen.

Gr. Jan

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 18 dec, 2021 11:32

Li schreef:
za 18 dec, 2021 2:54
Snel wat foto's, twee uit februari 2016 (Barcelona, ergens in Frankrijk) en een paar van februari 2019, ergens op een meer in Finland en bij een windmolen in noord Duitsland, op de route die langs St. Petersburg ging. De lak op de horizontale delen is jammerlijk onthecht, maar van de zijkant staat hij altijd mooi op de foto. In 1985 was de lak iets milieuvriendelijker dan de jaren ervoor, gelukkig, want zowat de helft van de lak is in het milieu verdwenen. Na de St. Petersburg rit geen nieuwe rit gedaan, niet alleen wegens corona, maar vooral wegens mantelzorg kon ik weinig aan de Saab toe.

...
Nu voor iedereen te zien, voor lange tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Li
Geregistreerd lid

Bericht door Li » zo 13 feb, 2022 22:52

Een kleine update. APK tot januari 2024 en volgens mij hadden we wind mee.

Afbeelding

164 op de GPS.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 14 feb, 2022 13:02

Mijn 900 sedan met B201 en enkele carburateur liep 190 op de teller (180gps), dus er zit nog meer in :wow: :wow:

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » ma 14 feb, 2022 14:10

Li schreef:
zo 13 feb, 2022 22:52

Afbeelding

164 op de GPS.
Ik vind het wel van lef getuigen!

Li
Geregistreerd lid

Bericht door Li » di 07 feb, 2023 22:43

Zit in Noorwegen nu. Onderweg een geknapte koelslang en nu net de ontgrendeling van de motorkap losgeschoten. Dus als iemand een fotootje heeft..

Heb het ook bij de 99 gevraagd.

Foto's volgen, we gaan naar Kristiansund, over een paar bruggen rijden en terug. Foto's volgen.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 08 feb, 2023 9:56

Li schreef:
di 07 feb, 2023 22:43
Zit in Noorwegen nu. Onderweg een geknapte koelslang en nu net de ontgrendeling van de motorkap losgeschoten. Dus als iemand een fotootje heeft..

Heb het ook bij de 99 gevraagd.
Waar wil je een foto van?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 08 feb, 2023 10:11

Denk van de ontgrendeling,

Beetje lastig volgens mij bij 90 gril en let op dat je niet met de schroevendraaier door je radiateur prikt. :wink:

Kijk hier anders http://saab-90.nl/

De 90 jongens hebben dit perfect voor elkaar

Li
Geregistreerd lid

Bericht door Li » wo 08 feb, 2023 10:38

Het is gelukt. Nu 2 opties gemaakt om te ontgrendelen, een extra lusje elctriciteitsdraad aan het oog gehangen, zodat ik bij de volgende keer hengelen meteen beet heb.

Als ik later tijd heb volgen foto's ;)

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » wo 01 mar, 2023 10:21

Li schreef:
zo 13 feb, 2022 22:52

Afbeelding

164 op de GPS.
Dat geeft de mijne ook aan, maar dan 'dankzij' een ruime afwijking van de kilometerteller. Leuk topic en keep us posted over je reizen!
Afbeelding

Li
Geregistreerd lid

Bericht door Li » di 02 jan, 2024 17:28

Het Saabje heeft een kleine brand overleefd. In de garage kwam een vonk bij wat benzine die uit de carburateur lekte. Ze waren er snel bij met blussen. Het lijkt erop dat de bedrading het heeft overleefd, hij start nog. Slang naar luchtfilter en bumper hebben schade.

Het had slechter kunnen aflopen.

Afbeelding

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » di 02 jan, 2024 17:45

En nu rest de vraag met welk middel ze geblust hebben. Aangezien het een garage is verwacht (en hoop) ik geen poederblusser. Mooi dat de Saab grotendeels gespaard is gebleven!

En het is toch weer een waardevolle waarschuwing voor mij. Ik heb ook wel eens wat benzine in het motorruim rondslingeren met het idee: "Dat gaat wel goed, joh"

Plaats reactie