Roadtrip met 87'er Saab 90

1985-1987

Re: Roadtrip met 87'er Saab 90

Berichtdoor esalet » do 05 okt, 2017 10:45

Mocht je nog vaker in de auto willen overnachten, dan is het misschien een idee een eenpersoons luchtbed te kopen. Achterbank plat (volkomen vlakke vloer van 175 cm lang), luchtbed schuin erin, andere bagage in de overgebleven ruimte, en :bluesleep: :bluesleep: :bluesleep:

Maar wellicht heb je hier allang aan gedacht en trap ik een open deur in, kan ook natuurlijk.

Hoe dan ook: het blijft een mooie trip en geniet er van!
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (310.000) (vanaf nieuw in de familie)
esalet
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017

Berichtdoor RoadtripSven » zo 08 okt, 2017 21:07

esalet schreef:Mocht je nog vaker in de auto willen overnachten, dan is het misschien een idee een eenpersoons luchtbed te kopen. Achterbank plat (volkomen vlakke vloer van 175 cm lang), luchtbed schuin erin, andere bagage in de overgebleven ruimte, en :bluesleep: :bluesleep: :bluesleep:

Dat was inderdaad ook een mogelijkheid, alleen had ik niet het idee dat ik al mijn andere bagage dan kwijt zou kunnen. Hoe dan ook zal het (waarschijnlijk) niet meer voorkomen dat ik in de auto hoef te slapen. Bedankt voor de tip in ieder geval!
RoadtripSven
Geregistreerd lid

Berichtdoor RoadtripSven » zo 08 okt, 2017 21:37

Update!

Afgelopen vrijdag met de Saab de ferry van Stockholm naar Turku (Finland) gepakt. Een tripje van 11 uur op een super de luxe cruiseschip langs prachtige eilanden. Dit was een tegemoetkomend vergelijkbaar maar kleiner bootje:
Afbeelding

En wat doe je als je 11 uur lang op een schip zit... Naar de game-ruimte en racespellen spelen in stijl!
Afbeelding

Na een overnachting in Turku doorgereden naar Uusikaupunki. De plek waar de autofabriek Valmet en tevens het automuseum is gevestigd. Het museum had een erg knus en oubollig karakter, tegen vergane glorie aan. Lang met de (mede)eigenaar van het museum mogen spreken, zeer veel interessante verhalen over de verschillende Saabs en andere auto's van het museum mogen horen. De beste man vond de 90 er nog erg goed uit zien, ook zei hij 'I don't know why, but these 90's are really reliable', leuke quote. Toch leuk om naar de plek te zijn geweest waar deze Saab 90 dertig jaar geleden uit de fabriek rolde.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens aangekomen op de boerderij waar ik deze week zal verblijven. Een plek wat de Saab prachtig staat.
Afbeelding

En wat blijven die Scandinavische wegen een genot om op te mogen rijden, vooral met deze wagen.
RoadtripSven
Geregistreerd lid

Berichtdoor RoadtripSven » zo 08 okt, 2017 21:49

Een speciaal verzoek namens het Automuseum in Uusikaupunki aan alle Saab enthousiasten hier, kom alsjeblieft langs, het is een aanrader. Tevens kunnen zij de (financiële) steun goed gebruiken. Voor vragen zijn zij te bereiken op 0500 845 835 of automuseoinfo@gmail.com.
RoadtripSven
Geregistreerd lid

Berichtdoor esalet » ma 09 okt, 2017 9:35

Epische trip, ik zit hier gewoon mee te genieten, dank voor de updates!
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (310.000) (vanaf nieuw in de familie)
esalet

Berichtdoor RoadtripSven » za 14 okt, 2017 22:46

Na meer dan een week in Finland te zijn geweest ben ik langzaam aan het inburgeren. Gisteravond op bezoek geweest bij familie van de personen waar ik nu verblijf. De man des huizes was erg gecharmeerd van de 90 en wilde graag een kijkje nemen, hij was onder de indruk van de staat en de kilometerstand. Ook vertelde deze trotse Fin dat de Saab's gebouwd in Finland een stuk minder roesten dan die uit Zweden, de museumeigenaar in Uusikaupunki liet mij eerder al weten dat er altijd al een soort competitie was tussen de Zweden en de Finnen, 'wie bouwt de beste auto'. Toen ik binnenkwam in zijn huis viel mijn oog op een bak met sleutelhangers waarin 1 specifieke sleutelhanger opviel, een Saab Scania sleutelhanger met exact hetzelfde embleem als op mijn 90 (zie onderstaande foto), eentje waar ik in Nederland al naar op zoek was. Toen ik vroeg hoe hij aan deze sleutelhanger was gekomen, bleek dat deze 'man des huizes' genaamd Kaj jaren geleden een zilvergrijze 99 EMS en een 900 turbo aero te hebben gehad :D vandaar zijn interesse in mijn Saabje. Ter herinnering aan deze trip mocht ik de sleutelhanger houden, onderstaande afbeelding is de sleutel van de 90 met zijn nieuwe sleutelhanger. Gaaf! een sleutelhanger met een verhaal en uit het geboorteland van deze 90.

Afbeelding
RoadtripSven
Geregistreerd lid

Vorige

Keer terug naar 90