- de sub ligt in de kast te wachten op betere tijden, versterker/lowpassfilter en amp1-modificatie zijn klaar
- de leeftijd van Walter Vedder heb ik nog niet, nageslacht wel, ook (nog?@!?) niet gescheiden, maar wel bezeten van allerlei reutels en kraakjes
- kwestie van je oor te luisteren leggen en veelvuldig handen uitsteken om verdachte delen stil te houden
Tijdens de vakantie weer wat kunnen opsporen, de Fransen zijn zo behulpzaam om veel N-wegen heel grof te asfalteren zodat werkelijk ALLES trilt! Daarentegen hebben ze wel zijdezacht pleepapier (roze!) zodat ik al snel mijn linkerhand weer van de raambediening kon afhouden:

(mind het ambachtwerk van de meubelbekleder om de hoek)
Dat raamknopje krijg ik nog wel bij deelproject "deur LV", ik moet sowieso de deurbekleding nog doen links en rechts want die snort als een tevreden kater (bekend probleem, is ook een TSB voor). Vanavond eerst het lampjes/microfoon/alarmding aan het hemeltje gedaan; het allervoorste klepje bij de spiegel slaagde er soms in om een geluid te maken alsof je autoradio los zit. Gek genoeg klonk het geluid vanaf de bestuurdersstoel alsof het uit het handschoenenkastje kwam en was ik er al meer dan een jaar naar op zoek

Het is het kleine klepje helemaal rechts op de foto:
Zo ziet het ding er zonder klepjes uit (let op bij demonteren: de grote, middelste klep zit aan de voorkant met twee schroeven vast. Eerst het kleinste klepje dus lostrekken vanaf de voorruitkant):
Voor wie wil weten hoe een origineel microfoontje is bedraad:
Ik gebruik overigens deze wondertape:
In het algemeen zitten op plastic delen kleine verdikkingen op de plekken die elkaar raken, dat zie je ook aan het corresponderende deel waar dat stukje tegenaan komt. Daar tape tussen doen (stukjes van een paar mm) doet de truc. Dan terugzetten en kloppen, jutteren etc. om te kijken of het stil is. De proefrit geeft de doorslag. Een indruk:

Halverwege het beplakken van het kleine klepje. Met de steeltjes klemt-ie vast, de twee beplakte nokjes haken in het middelste klepje met de roostertjes voor alarm en microfoon. Waar de buitenste nokjes in het andere klepje haken, heb ik dat andere klepje beplakt, deze dus niet. Verder zie je twee dunne richeltjes net achter de steeltjes een streepje in het midden. Die richels raken dus de andere delen, zodat ik daar ook een strookje op heb geplakt. Leuk tijdverdrijf.
O ja, rechts zit ook leer op de deurgreep (en achterin natuurlijk ook, maar je blijft bezig):
Overigens veel plezier van m'n Nikon D300 met SB600 in commandermode. De grote flitser ligt op een stategische plek en zorgt voor licht uit een tweede richting, terwijl de ingebouwde flits (hoe voorspelbaar) recht van voren flitst en in één moeite door de SB600 commandeert!