ik heb een 9-3 SS 2.0t en mis sindskort een beetje turbodruk,
hij gaat tot max driekwart in het wit op de drukmeter in de dash terwijl deze voorheen tegen het rode aankwam.
nu heb ik gezocht naar luchtlekkage's maar kan zo 1 2 3 niks vinden (niks te zien of te horen)
heb wel een kleine mini lekkage gevonden bij de onderste slang op de onderste nippel van het koelstofreservoir
heb er een stukje afgesneden en er weer opgezet met dezelfde (oude) klem.
deze zal ik morgen vervangen voor een nieuwe maar had niks liggen.
Kan de lagere turbodruk hierdoor komen of is dat onmogelijk?
turbodruk te laag. 2.0t sportsedan
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: turbodruk te laag. 2.0t sportsedan
Ik begrijp dat hij daar koelvloeistof lekte? Want je vond een kleine lek.
Zo ver ik weet zijn de 2 niet in verbinding.
Hoe zoek jij naar een lek? Echt lastig soms hoor.
Ik heb het ook gehad.
Ik had een gaatje in mijn rubbertje bij de turbo.
https://www.ordereuroparts.com/oem-part ... e-12787706
Check de link, nummer 3, daar zit een rubbermbraam in.
Nummer 9 is een soort magneet ventiel, die werkte ook niet goed bij mij.
Daarna weer turbooooooo!
Zo ver ik weet zijn de 2 niet in verbinding.
Hoe zoek jij naar een lek? Echt lastig soms hoor.
Ik heb het ook gehad.
Ik had een gaatje in mijn rubbertje bij de turbo.
https://www.ordereuroparts.com/oem-part ... e-12787706
Check de link, nummer 3, daar zit een rubbermbraam in.
Nummer 9 is een soort magneet ventiel, die werkte ook niet goed bij mij.
Daarna weer turbooooooo!
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- MartinvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 449
- Lid geworden op: zo 03 jun, 2007 19:50
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: turbodruk te laag. 2.0t sportsedan
Misschien is de dump valve (omloopklep of blow-off valve)) niet meer fris.
De turbo komt dan niet meer opdruk.
groet,
Martin
De turbo komt dan niet meer opdruk.
groet,
Martin
SAAB,veni vidi vici
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: turbodruk te laag. 2.0t sportsedan
ff de slang van de wastegate af. dan heb je onbeperkte turbodruk en weet je dat het niet aan je turbo zelf ligt.
heb je ook een foutcode? dumpvalve geeft code en ce lampje.
anders toch ff alle vacuslangen de klepjes checken. vooral op de de uiteinden.
heb je ook een foutcode? dumpvalve geeft code en ce lampje.
anders toch ff alle vacuslangen de klepjes checken. vooral op de de uiteinden.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: turbodruk te laag. 2.0t sportsedan
niet te lang met fuelcuts rijden he:)
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- MartinvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 449
- Lid geworden op: zo 03 jun, 2007 19:50
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: turbodruk te laag. 2.0t sportsedan
...een gare dump valve geeft niet altijd een foutcode.
Bij mijn B284 was er merkbaar meer druk na het vervangen van de dump valve; en toch was er geen foutcode.
groet,
Martin
Bij mijn B284 was er merkbaar meer druk na het vervangen van de dump valve; en toch was er geen foutcode.
groet,
Martin
SAAB,veni vidi vici
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980