Zoveelste koelvloeistofprobleem
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Zoveelste koelvloeistofprobleem
Vandaag onderweg naar Duitsland, had ik een paar x een rookpluim achter de auto.
Was ook zo weer weg. Maar toen kwam de melding. Coulant level low.
Gelukkig had ik litertje bij mij en die volledig erin gegoten, maar was nog te weinig om de melding weg te krijgen.
Hier in Duitsland nog 2 flessen gekocht. 1 erbij en verder gereden. Geen pluimen meer. Geen autobahn dus rustig gereden.
Temperatuur bleef goed. Toen ik aan kwam zat er nog ruimschoots in.
Nooit last van gehad. Ik ben gisteren nog bij Wassenaar geweest voor een nieuwe dop.
Wat kan dit zijn? Ik zie geen lekke de leidingen. Wel zat er een drup onder het vat en die drupte op een paar slangen naast de turbo.
Gaat over b207 motor 2.0T uit 2006
Ik moet nog terug.
Was ook zo weer weg. Maar toen kwam de melding. Coulant level low.
Gelukkig had ik litertje bij mij en die volledig erin gegoten, maar was nog te weinig om de melding weg te krijgen.
Hier in Duitsland nog 2 flessen gekocht. 1 erbij en verder gereden. Geen pluimen meer. Geen autobahn dus rustig gereden.
Temperatuur bleef goed. Toen ik aan kwam zat er nog ruimschoots in.
Nooit last van gehad. Ik ben gisteren nog bij Wassenaar geweest voor een nieuwe dop.
Wat kan dit zijn? Ik zie geen lekke de leidingen. Wel zat er een drup onder het vat en die drupte op een paar slangen naast de turbo.
Gaat over b207 motor 2.0T uit 2006
Ik moet nog terug.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
- jor
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: wo 29 feb, 2012 12:53
- Regio: - kies een regio
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Kan je bepalen of het door oververhitting(droogkoken via de dop)of via een kapotte slang.pakking of radiator.
Het komt altijd goed behalve de laatste keer.
caab9-3 /1999
caab9-3 /1999
- gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Waarschijnlijk een beginnende lekke koppakking .
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Zou bij een kapotte slang hij ook moeten lekken als je ergens geparkeerd staat?
Motor uit? Want hij staat een tijdje stil maar peil blijft redelijk gelijk.
Iets lager maar als de vloeistof in temperatuur afneemt lijkt mij dat ook normaal.
Motor uit? Want hij staat een tijdje stil maar peil blijft redelijk gelijk.
Iets lager maar als de vloeistof in temperatuur afneemt lijkt mij dat ook normaal.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
gws schreef:Waarschijnlijk een beginnende lekke koppakking .
Waar baseer je dat op? Gewoon uit interesse.
Ik vind het wel heel toevallig dat nu ik een nieuwe dop heb, dit gebeurt.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
- fozwart
- Donateur (7x)
- Berichten: 7016
- Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Wat was er mis met je oude dop? Heb je hem vervangen omdat die defect was? Zo ja, dan heerst er misschien nu meer overdruk in je koelsysteem. Dat kan lekkage veroorzaken op je aansluitingen. Ik zou de aansluitingen even goed controleren en eventueel vastzetten. Daarna weer controleren natuurlijk. Lekke koppakking kan een oorzaak zijn maar eerst de andere mogelijkheden even uitsluiten.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
fozwart schreef:Wat was er mis met je oude dop? Heb je hem vervangen omdat die defect was? Zo ja, dan heerst er misschien nu meer overdruk in je koelsysteem. Dat kan lekkage veroorzaken op je aansluitingen. Ik zou de aansluitingen even goed controleren en eventueel vastzetten. Daarna weer controleren natuurlijk. Lekke koppakking kan een oorzaak zijn maar eerst de andere mogelijkheden even uitsluiten.
Ik draaide gisteren met de kou de dop kapot.
Het gele gedeelte had ik in de hand en de rest zat in nog in het vat.
Ik denk zelf ook aan overdruk. Kan het dan ook zo zijn dat het door het bovenste pijpje eruit komt?
Er zat wel koelvloeistof aan de buitenkant van het vat. Misschien ook wel gemorst.
Aan de leidingen is weinig te zien.
Hoe voorkom je overdruk door de dop?
Minder strak erop draaien??
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
- fozwart
- Donateur (7x)
- Berichten: 7016
- Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Iets overdruk is normaal. Je aansluitingen/slangklemmen etc zijn daar ook bestand tegen. (Behalve als het niet goed vast zit). Is zelfs goed, vloeistof gaat onder druk minder snel koken. Maar, als de overdruk te hoog wordt dan heeft dat oorzaken, één van de meest voorkomende oorzaken is dan een lekke koppakking. Ik zou dus eerst even goed kijken of alles goed vast zit en of je lekkage hebt omdat het niet goed vast zit of dat ergens anders door komt. Kun je lekkage uitsluiten omdat alle aansluitingen goed zijn dan heb je inderdaad kans op een lekke koppakking en zou ik een specialist raadplegen.rutgerreinier schreef:Minder strak erop draaien??
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Maar dan het volgende:
Ik ben nog niet thuis.
Ik ga maar partij koelvloeistof inslaan en over een tijdje rustig naar huis rijden.
Apart was ook nadat ik hem weer op niveau had, hij niks tot bijna niks in niveau is gezakt.
Toch nog 25 km rustig gereden.
Ik ben nog niet thuis.
Ik ga maar partij koelvloeistof inslaan en over een tijdje rustig naar huis rijden.
Apart was ook nadat ik hem weer op niveau had, hij niks tot bijna niks in niveau is gezakt.
Toch nog 25 km rustig gereden.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: di 09 jan, 2018 14:06
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
rutgerreinier schreef:gws schreef:Waarschijnlijk een beginnende lekke koppakking .
Waar baseer je dat op? Gewoon uit interesse.
Ik vind het wel heel toevallig dat nu ik een nieuwe dop heb, dit gebeurt.
Ooit dit ook meegemaakt met een tdi golf
Het begon met een nieuwe dop
Bleef er een half litertje vloeistof bij gooien per maand zwetende koppakking werd mij verteld
Tot het moment dat ik een aanhanger trok
Koppakking overleden
Saab cabriolet 1.9tid 2006
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=174062
Achterop dit vat zit een slangetje. Waar gaat dit heen?
Ik heb gezien dat ik die niet heb. Al sinds ik de caab heb. 32.000km zit hier geen slangetje op.
Ik denk daarom ook dat het vloeistof daar uit komt bij te hoge druk.
De reden waarom ik dacht dat er niks op aangesloten was, was om de overbodige luchtdruk uit het systeem te laten.
Als soort beveiliging.
Achterop dit vat zit een slangetje. Waar gaat dit heen?
Ik heb gezien dat ik die niet heb. Al sinds ik de caab heb. 32.000km zit hier geen slangetje op.
Ik denk daarom ook dat het vloeistof daar uit komt bij te hoge druk.
De reden waarom ik dacht dat er niks op aangesloten was, was om de overbodige luchtdruk uit het systeem te laten.
Als soort beveiliging.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
- Bummer
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Bedoel je het KVS-vaatje?
Kun je aangeven naar welke afbeelding je verwijst? Je link verwijst nu naar de complete thread. Als je de afbeelding met je rechtermuisknop en copy image location kiest, weten we welke afbeelding je bedoelt.
Kun je aangeven naar welke afbeelding je verwijst? Je link verwijst nu naar de complete thread. Als je de afbeelding met je rechtermuisknop en copy image location kiest, weten we welke afbeelding je bedoelt.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Aan de achterkant van KVS vat. Achter de dop.
Daar zit een aansluiting met een slangetje.
Althans daar zou een slangetje moeten zitten.
Daar zit een aansluiting met een slangetje.
Althans daar zou een slangetje moeten zitten.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
- gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Je bedoelt de witte overdruk slang ?
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
- Contacteer:
Re: Zoveelste koelvloeistofprobleem
Ja die bedoel ik.
Waar gaat die heen?
Waar gaat die heen?
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/