eSID 03-06

2002-2012
Gebruikersavatar
fozwart
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5249
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » ma 13 nov, 2017 18:32

Dikketrip schreef:Ik zie dat jullie allemaal knutselen, maar als je er heen rijd bouwen ze dit jaar gratis in;
Jammer dat ik dat nu pas weet, had me weer een uurtje werk gescheeld
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2005, Hirsch

TimmieS
Geregistreerd lid
Berichten: 360
Lid geworden op: di 30 sep, 2014 17:50
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: eSID 03-06

Bericht door TimmieS » di 14 nov, 2017 21:40

Dikketrip schreef:Ik zie dat jullie allemaal knutselen, maar als je er heen rijd bouwen ze dit jaar gratis in;)

https://saabpartners.com/index.php?rout ... earch=Esid" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, dat doen we inderdaad. Tot 31 december! Goed opgemerkt :D

https://saabpartners.com/index.php?rout ... ct_id=1824" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur 2015 + 2016 + 2017
Donateur 2015 + 2016 + 2017
Berichten: 3529
Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:44
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: eSID 03-06

Bericht door ZSR » zo 19 nov, 2017 17:44

Icm1 gaat niet werken begrijp ik? Of werkt er slechts deel niet?
Saab 9-3 1.8t Estate 2006 MINK-BlackTop-4
R.I.P. Saab 9-3 2.0i Coupe LPG uit 1999, 300.001km

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 879
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 21 nov, 2017 12:53

Het gaat wel werken maar er zijn beperkingen.
Die zijn bij een ICM1 veel groter dan bij een ICM3.

Ik zou zeggen, lees de manual, dan weet je alles: http://www.esid.se/manuals/eSID_03-06_UserGuide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5249
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 21 nov, 2017 19:33

ZSR schreef:Icm1 gaat niet werken begrijp ik? Of werkt er slechts deel niet?
Hij gaat wel werken echter, bij de ICM 1 is er een vervelende bijkomstigheid. Je kunt met een actieve eSID het volume van je radio niet veranderen. Bovendien kun je geen radiokanaal of cd track veranderen (dit laatste geldt overigens ook voor de ICM 2).
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2005, Hirsch

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 879
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » za 30 dec, 2017 18:28

Vandaag geïnstalleerd, toch wel even bezig geweest.
Alleen de DPF info lijkt wat rare waarden te geven echter heb ik de auto alleen gestart. Dus nog niet gereden. Even slag om de arm houden.

4x knipperen ingesteld, net als mistlampen activatie bij inschakelen van parkeerlichten.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 1193
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: eSID 03-06

Bericht door J.vandermeulen » za 30 dec, 2017 18:49

Dag Raspaardje, heb jij een icm 1 of hoger? Als het een icm 1 is, zijn de beperkingen dan vervelend of over heen te komen?
Caab 9.3 2005 1.8t

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 879
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » za 30 dec, 2017 19:25

Ik heb een ICM3.
Of beperkingen bij een ICM1 of ICM2 onoverkomelijk zijn is zeer persoonlijk.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 879
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 02 jan, 2018 13:52

Iemand ervaringen met het volgende?

DPF informatie van de eSID terwijl je zeker weet dat je DPF niet aan het regenereren is? De getallen wijzigen ook heftig gedurende een rit (uitgezonderd de "8%") en waren direct na het starten beschikaar. Heb ik info gemist dat deze informatie wel gaat kloppen na de eerste regeneratie met gemonteerde eSID oid?
Afbeelding

Verder lijkt de >3 blink optie van de richtingaanwijzer ook niet 100% te functioneren; deze functioneert alleen bij poging 2 uitgevoerd vlak na poging 1.
Alleen poging 1 resulteert in het 1 keer knipperen van de richtingaanwijzer.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5249
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 02 jan, 2018 14:35

raspaardje schreef:DPF informatie van de eSID terwijl je zeker weet dat je DPF niet aan het regenereren is?
Geen ervaring mee, rijdt geen diesel. Je kunt altijd een mailtje sturen naar Henrik
raspaardje schreef:Verder lijkt de >3 blink optie van de richtingaanwijzer ook niet 100% te functioneren; deze functioneert alleen bij poging 2 uitgevoerd vlak na poging 1.Alleen poging 1 resulteert in het 1 keer knipperen van de richtingaanwijzer.
Geen last van. Als je de richtingaanwijzer te kort of te lang inhoudt dan doet hij het maar één keer, je moet een bepaalde tijd contact maken. Is even een slag, ben je zo aan gewend. (Manual: If the stalk activation time is shorter than 100ms or longer than 500ms, the function will not start.)
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2005, Hirsch

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 879
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 02 jan, 2018 14:43

Ja, dat laatste heb ik nu ook net gelezen...:-)
Toch gek dat poging 2 wel altijd slaagt terwijl je voor je gevoel niks anders doet dan bij poging 1.

Ik zal Henrik idd even een mail sturen.

@Fokko
Wat is jouw ervaring met de verlichting van het instrumentenpaneel (dimmen dus niet het gebruik van de Night Panel)
Kan je deze nu wel of niet gedimd hebben bij gebruik van de eSID?

En werkt bij jou de verbruiksmeter per trip en totaal in één schermpje?
Na één rit lijkt hij bij mij nu alleen het verbruik per trip te functioneren.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5249
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 02 jan, 2018 18:21

raspaardje schreef:Wat is jouw ervaring met de verlichting van het instrumentenpaneel (dimmen dus niet het gebruik van de Night Panel)
Kan je deze nu wel of niet gedimd hebben bij gebruik van de eSID?
Ja, echter in donkere omstandigheden gaat hij naar één gedimde stand en is niet te bedienen door de + - knoppen. De rest van je verlichting kan dus een andere intensiteit hebben
(manual: A direct consequence of eSID controlling the display is that the ICM loses the value from the light sensor and therefor enters “failsafe” mode, which is “Night”, i.e. the illumination of the others switches, ACC panel etc. will have a lower maximum light illumination value when controlling the illumination using Rheostat +/-)
raspaardje schreef:En werkt bij jou de verbruiksmeter per trip en totaal in één schermpje?
Na één rit lijkt hij bij mij nu alleen het verbruik per trip te functioneren.
Je hebt meerder brandstofverbruiksgegevens.
Mfuel (in powertrain) is het huidige verbruik.
Fueltot (in powertrain) is de hoeveelheid verbruikte brandstof waarbij (trip) de gebruikte brandstof van de huidige reis is en (tot) de hoeveelheid brandstof vanaf de laatste reset.
FuelØ (in powertrain) is het gemiddelde verbruik waarbij de bovenste waarde het gemiddelde verbruik is van de huidige reis en de onderste waarde het gemiddelde gebruik is vanaf de laatste reset.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2005, Hirsch

J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 1193
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: eSID 03-06

Bericht door J.vandermeulen » di 02 jan, 2018 18:37

Ik heb een icm 1 en om deze ivm de esid te vervangen door een icm 3 vind ik wat overdreven. Ik begrijp dat de esid voor pre-2006 9-3 niet goed werkt bij een icm 1. Als technische analfabeet vraag ik mij dan af of deze esid zijn finale ontwikkelingsstadium nog niet heeft bereikt of dat het niet beter wordt?
Caab 9.3 2005 1.8t

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5249
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: eSID 03-06

Bericht door fozwart » di 02 jan, 2018 19:39

J.vandermeulen schreef:Ik heb een icm 1 en om deze ivm de esid te vervangen door een icm 3 vind ik wat overdreven. Ik begrijp dat de esid voor pre-2006 9-3 niet goed werkt bij een icm 1. Als technische analfabeet vraag ik mij dan af of deze esid zijn finale ontwikkelingsstadium nog niet heeft bereikt of dat het niet beter wordt?
Dat heb je niet goed begrepen, dat staat ook nergens geschreven. De eSid werkt op alle ICM's goed echter niet alle ICM's reageren hetzelfde als de eSid aktief is. Hierdoor ontstaan er beperkingen in het gebruik van de ICM. En die zijn bij ICM 1 het grootst.
Je mag de eSid zien als een extra lekkernij maar bij gebruik heeft dat consequenties en neem je een biscuitje voor lief dan kun je het prima doen met een ICM1, wil je een plakje koek dan neem je een ICM 2 en wil je een taartje dan moet je een ICM 3 nemen.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2005, Hirsch

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 879
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: eSID 03-06

Bericht door raspaardje » di 02 jan, 2018 21:51

fozwart schreef:
raspaardje schreef:Wat is jouw ervaring met de verlichting van het instrumentenpaneel (dimmen dus niet het gebruik van de Night Panel)
Kan je deze nu wel of niet gedimd hebben bij gebruik van de eSID?
Ja, echter in donkere omstandigheden gaat hij naar één gedimde stand en is niet te bedienen door de + - knoppen. De rest van je verlichting kan dus een andere intensiteit hebben
(manual: A direct consequence of eSID controlling the display is that the ICM loses the value from the light sensor and therefor enters “failsafe” mode, which is “Night”, i.e. the illumination of the others switches, ACC panel etc. will have a lower maximum light illumination value when controlling the illumination using Rheostat +/-)
Je begint de zin met ja, waar is dat nu het antwoord op...? ;-) Je kan dus niet dimmen, de verlichting gaat naar één (naar mijn mening te felle) stand. Jammer, ik heb me vergist door te denken dat het alleen om het display van de ICM (in mijn geval dus ICM3) zou gaan. Die had ik altijd al in Night modus en de eSID zou dus geen verschil maken.
FuelØ (in powertrain) is het gemiddelde verbruik waarbij de bovenste waarde het gemiddelde verbruik is van de huidige reis en de onderste waarde het gemiddelde gebruik is vanaf de laatste reset.
Heb jij deze beide? 2 waarden/counters dus onder FuelØ? Zoals dus beschreven staat in de User Guide?
Henrik beweert het volgende: "That is wrong in the manual, I once had average fuel per trip during development also but i removed it to save space and also it was quite depressing to see because it was always sky high with the cold start."

Overigens is het x keer knipperen opgelost: waarschijnlijk bediende ik de aanwijzer te lang.... :roll: :lol:
Kwestie van wennen, op de terugweg vanavond ging het al best prima...:-)
Laatst gewijzigd door raspaardje op di 02 jan, 2018 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2008 Volvo V50 2.0 Edition II

Plaats reactie