De caab van N2024 is terug (nummer 3)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De caab van N2024 is verkocht
Wow, mooie threadbump!
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: De caab van N2024 is verkocht
Eigenlijk mis ik m`n Caab vreselijk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gewoon heel veel spijt heb dat ik m`n Caab heb verkocht. Ik denk er aan m`n 9-3 Sedan weer om te ruilen voor een caabje
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
- Mrwhoopie
- Donateur (5x)
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: De caab van N2024 is verkocht
Wat mij opvalt, al de 9-3 cabrio-rijders eigenlijk niet zonder die 9-3 Cabrio kunnen.Kan je mij dat eens uitleggen want de anderen zeggen dat een cabrio zo slap is als wat etc...
There are no old Saab's,only new owners
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: De caab van N2024 is verkocht
Je weet pas echt wat iets waard was, nadat je het hebt verloren. Met een open dak rijden wordt op den duur ook enigszins "normaal", totdat het niet meer mogelijk is, dan wordt het bijzonder en begin je het te missen. Rijdt de 9-3 Cabrio als een natte krant? Ons model wel, de nieuwere generatie is volgens mij een heel stuk strakker. Maakt de slappe koets het rijden onplezierig? Voor de liefhebbers van open rijden compenseert het cabriodak dit veelal ruimschoots en anders is de Caab vanaf 2003 een stuk beter compromis.
De kern van het gemis zit hem er volgens mij in dat vele Cabrio-rijders het dakloos rijden vanwege praktische overwegingen vaarwel zeggen, niet omdat ze een nieuw(er) snoepje wilden en daarmee dan weer eventjes "gelukkig" zijn. Er komen kinderen en er moet een ruimtelijker vervoersmiddel komen, er wordt verhuisd en er is geen goede parkeerplek meer voor de Caab, het budget wordt kleiner door allerhande redenen, etc. etc. Misschien is de Caab wel uiterst duur gebleken in onderhoud en je bent er gewoon even klaar mee...
Dan móet de Cabrio maar weg, maar niet omdat het rijden niet plezierig was. Tsja, dan ga je het genot toch weer missen na een tijdje... Ik kan me het helemaal voorstellen.
Wel frappant dat je het open rijden in November nog mist, N2024, veelal zou ik dat gevoel verwachten in de lente en zomer, niet waar?
De kern van het gemis zit hem er volgens mij in dat vele Cabrio-rijders het dakloos rijden vanwege praktische overwegingen vaarwel zeggen, niet omdat ze een nieuw(er) snoepje wilden en daarmee dan weer eventjes "gelukkig" zijn. Er komen kinderen en er moet een ruimtelijker vervoersmiddel komen, er wordt verhuisd en er is geen goede parkeerplek meer voor de Caab, het budget wordt kleiner door allerhande redenen, etc. etc. Misschien is de Caab wel uiterst duur gebleken in onderhoud en je bent er gewoon even klaar mee...
Dan móet de Cabrio maar weg, maar niet omdat het rijden niet plezierig was. Tsja, dan ga je het genot toch weer missen na een tijdje... Ik kan me het helemaal voorstellen.
Wel frappant dat je het open rijden in November nog mist, N2024, veelal zou ik dat gevoel verwachten in de lente en zomer, niet waar?
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: De caab van N2024 is verkocht
Ik had nog steeds een andere cabrio hoor, een Fiat Barchetta. Om eerlijk te zijn is dat een veel sportievere cabrio. Heel leuk als achter je stoel gelijk achterkant auto is. Rijdt heel leuk.
En het rijdt ook meer als een soort kart.
Het gaat me dus niet perse om het cabrio rijden. De caab ziet er gewoon veel beter uit als de sedan (vind ik dan he). Met name het kontje ziet er gewoon heel goed uit. Dus eigenlijk wil ik m`n sedan opruimen en weer een cabrio terug. Maar twee cabrio`s is een beetje gek. Ik denk dus ook de Barchetta op te ruimen. Maar aan de andere kant krijg ik daar waarschijnlijk weinig voor terug. De Barchetta staat altijd binnen, maar met een Caab is het dus wel handig als hij weg gaat.
Heb vandaag al wat Saab cabrio verkopers gemaild. Eens kijken wat er van komt. Ik denk dat het een zwarte wordt. Een witte vind ik heel mooi maar is wat minder practisch als je in de polder woont (vaak slik op de weg).
En het rijdt ook meer als een soort kart.
Het gaat me dus niet perse om het cabrio rijden. De caab ziet er gewoon veel beter uit als de sedan (vind ik dan he). Met name het kontje ziet er gewoon heel goed uit. Dus eigenlijk wil ik m`n sedan opruimen en weer een cabrio terug. Maar twee cabrio`s is een beetje gek. Ik denk dus ook de Barchetta op te ruimen. Maar aan de andere kant krijg ik daar waarschijnlijk weinig voor terug. De Barchetta staat altijd binnen, maar met een Caab is het dus wel handig als hij weg gaat.
Heb vandaag al wat Saab cabrio verkopers gemaild. Eens kijken wat er van komt. Ik denk dat het een zwarte wordt. Een witte vind ik heel mooi maar is wat minder practisch als je in de polder woont (vaak slik op de weg).
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
- Mrwhoopie
- Donateur (5x)
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: De caab van N2024 is verkocht
Barchetta zou ik houden en zeker als het in dat introductie oranje is,Mss later toch wat waard want echt veel zie je ze niet rijden.De cabrio klopt idd helemaal qua lijnen.Maar wel een dikke pluim voor Saab als je de barcheeta sportiever vind rijden en toch een Saab wil.N2024 schreef:Ik had nog steeds een andere cabrio hoor, een Fiat Barchetta. Om eerlijk te zijn is dat een veel sportievere cabrio. Heel leuk als achter je stoel gelijk achterkant auto is. Rijdt heel leuk.
En het rijdt ook meer als een soort kart.
Het gaat me dus niet perse om het cabrio rijden. De caab ziet er gewoon veel beter uit als de sedan (vind ik dan he). Met name het kontje ziet er gewoon heel goed uit. Dus eigenlijk wil ik m`n sedan opruimen en weer een cabrio terug. Maar twee cabrio`s is een beetje gek. Ik denk dus ook de Barchetta op te ruimen. Maar aan de andere kant krijg ik daar waarschijnlijk weinig voor terug. De Barchetta staat altijd binnen, maar met een Caab is het dus wel handig als hij weg gaat.
Heb vandaag al wat Saab cabrio verkopers gemaild. Eens kijken wat er van komt. Ik denk dat het een zwarte wordt. Een witte vind ik heel mooi maar is wat minder practisch als je in de polder woont (vaak slik op de weg).
There are no old Saab's,only new owners
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: De caab van N2024 is verkocht
Saab doe je niet voor het sportieve rijden vind ik. Maar Saab heeft meer met emotie te maken toch?
De Barchetta is rood, niet oranje. Dit is `m:
https://www.instagram.com/p/BDD8lsYjRD0 ... aiderorudy
De Barchetta is rood, niet oranje. Dit is `m:
https://www.instagram.com/p/BDD8lsYjRD0 ... aiderorudy
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: De caab van N2024 is verkocht
Eerlijk gezegd vind ik voor erbij een Fiat Barchetta er veel leuker uitzien dan een Caab. De Fiat is toch meer een mooi stuk speelgoed dan een Caab... zelfs al is een Caab duurder en sneller.N2024 schreef:Ik had nog steeds een andere cabrio hoor, een Fiat Barchetta.
[...]
Het gaat me dus niet perse om het cabrio rijden. De caab ziet er gewoon veel beter uit als de sedan (vind ik dan he). Met name het kontje ziet er gewoon heel goed uit.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
- K Plop
- Geregistreerd lid
- Berichten: 794
- Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 9:40
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De caab van N2024 is verkocht
Precies zo bij ons gegaan, jaren classic cabrio gereden, kind op komst, naar een 9-5 gegaan, 2e kind, 9-5 estate. Na een paar jaar begon het weer te kriebelen en er een 2004 9-3 cabrio bij gekocht. Juist dat model omdat ik het wel vervelend vindt om met een natte krant te rijden. Deze is echt super, ondanks dat het gewicht gelijk is aan de 9-5 en het motorvermogen minder vindt ik hem redelijk sportief rijden. Altijd met een big smile maar.....Henk-Jan schreef:Je weet pas echt wat iets waard was, nadat je het hebt verloren. Met een open dak rijden wordt op den duur ook enigszins "normaal", totdat het niet meer mogelijk is, dan wordt het bijzonder en begin je het te missen. Rijdt de 9-3 Cabrio als een natte krant? Ons model wel, de nieuwere generatie is volgens mij een heel stuk strakker. Maakt de slappe koets het rijden onplezierig? Voor de liefhebbers van open rijden compenseert het cabriodak dit veelal ruimschoots en anders is de Caab vanaf 2003 een stuk beter compromis.
De kern van het gemis zit hem er volgens mij in dat vele Cabrio-rijders het dakloos rijden vanwege praktische overwegingen vaarwel zeggen, niet omdat ze een nieuw(er) snoepje wilden en daarmee dan weer eventjes "gelukkig" zijn. Er komen kinderen en er moet een ruimtelijker vervoersmiddel komen, er wordt verhuisd en er is geen goede parkeerplek meer voor de Caab, het budget wordt kleiner door allerhande redenen, etc. etc. Misschien is de Caab wel uiterst duur gebleken in onderhoud en je bent er gewoon even klaar mee...
Dan móet de Cabrio maar weg, maar niet omdat het rijden niet plezierig was. Tsja, dan ga je het genot toch weer missen na een tijdje... Ik kan me het helemaal voorstellen.
Wel frappant dat je het open rijden in November nog mist, N2024, veelal zou ik dat gevoel verwachten in de lente en zomer, niet waar?
Nu de kinderen wat groter zijn gaan ze minder vaak mee, we rijden dus vaak met zijn 2en, daarom dit jaar echt een droom gekocht, een Aston Martin V8 Vantage, gevolg, we rijden nog maar in 1 Saab, wel afwisselend. Nu het dilemma, de 9-3 is leuk maar bv minder praktisch voor een ski vakantie, de 9-5 is al 10 jaar onze echte reismaat.
Een van de 2 mag dus weg.....waar we ongetwijfeld spijt van zullen krijgen.
Gehad:
1986 900i 4 deurs
1992 900EP cabrio
2001 9-5 sedan 2.3t SE Sports Edition
2003 9-5 Aero Estate
2004 9-3 Vector 2.0 Cabriolet
Nu:
2007 Aston Martin V8 Vantage (grigio titanio)
2008 BMW 125i coupe (sedona red)
2016 Jaguar XE 25t (storm grey)
1986 900i 4 deurs
1992 900EP cabrio
2001 9-5 sedan 2.3t SE Sports Edition
2003 9-5 Aero Estate
2004 9-3 Vector 2.0 Cabriolet
Nu:
2007 Aston Martin V8 Vantage (grigio titanio)
2008 BMW 125i coupe (sedona red)
2016 Jaguar XE 25t (storm grey)
- raspaardje
- Donateur
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: De caab van N2024 is verkocht
Hier een Caab-rijder die 2 kleine kinderen heeft (3 en 5 jaar)!
Oké, de andere auto is de echte gezinsvakantie-auto maar verder wordt juist de Saab ingezet als familieauto in Nederland.
Als jij nu gelukkig wordt van een Caab gewoon de SS inruilen dus...
Oké, de andere auto is de echte gezinsvakantie-auto maar verder wordt juist de Saab ingezet als familieauto in Nederland.
iedereen heeft een andere emotie bij zijn auto en maakt andere afwegingen.N2024 schreef:Saab doe je niet voor het sportieve rijden vind ik. Maar Saab heeft meer met emotie te maken toch?
Als jij nu gelukkig wordt van een Caab gewoon de SS inruilen dus...
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey
- Mrwhoopie
- Donateur (5x)
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: zo 09 sep, 2012 22:52
- Regio: BE - Limburg / Limbourg
Re: De caab van N2024 is verkocht
Mooi ding, het hebben van meerder wagens is geen probleempje zijn betaald Maar als ik zie wat ze in Nederland vragen aan taksen dan snap ik dat er keuzes gemaakt moeten worden.N2024 schreef:Saab doe je niet voor het sportieve rijden vind ik. Maar Saab heeft meer met emotie te maken toch?
De Barchetta is rood, niet oranje. Dit is `m:
https://www.instagram.com/p/BDD8lsYjRD0 ... aiderorudy
Maar de carbid heeft blijkbaar meerdere harten veroverd en weten te houden (liefde gaat meestal over)Zo zag ik een BMW dealer die een 9-3 Sport Cabrio had in time green, zijn verhaal was dat de 3 reeks cabrio echt wel last had van concurrentie van de 9-3 en hij dus benieuwd was naar waarom en hij zelf eens was gaan rijden met eentje en gewoon gekocht heeft en ook ...gehouden.
There are no old Saab's,only new owners
- Spatje
- Donateur (2x)
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: wo 03 nov, 2010 19:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: De caab van N2024 is verkocht
Even over de kleur wit: Wit is niet zo besmettelijk als het lijkt. Op een zwarte zie je minstens zoveel.
Ik kom net terug van een rit van 1500 km door DLD, ook met regen enzo over een heel aantal achteraf weggetjes gereden. De auto is nu wel aan een wasbeurt toe maar is nog geen pauperbak (kan natuurlijk nooit met een Saab)
Ik heb ook zwarte auto's gehad, maar die waren naar mijn mening meer besmettelijk dan mijn huidige witte
Ik kom net terug van een rit van 1500 km door DLD, ook met regen enzo over een heel aantal achteraf weggetjes gereden. De auto is nu wel aan een wasbeurt toe maar is nog geen pauperbak (kan natuurlijk nooit met een Saab)
Ik heb ook zwarte auto's gehad, maar die waren naar mijn mening meer besmettelijk dan mijn huidige witte
Nu 9-5NG 2.8T 2011 Oak Grey met enkele mods
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994
- escort77
- Donateur (2x)
- Berichten: 3610
- Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: De caab van N2024 is verkocht
Ik denk dat Saabs ook wat beter rijpen dan BMW’s.Mrwhoopie schreef:Mooi ding, het hebben van meerder wagens is geen probleempje zijn betaald Maar als ik zie wat ze in Nederland vragen aan taksen dan snap ik dat er keuzes gemaakt moeten worden.N2024 schreef:Saab doe je niet voor het sportieve rijden vind ik. Maar Saab heeft meer met emotie te maken toch?
De Barchetta is rood, niet oranje. Dit is `m:
https://www.instagram.com/p/BDD8lsYjRD0 ... aiderorudy
Maar de carbid heeft blijkbaar meerdere harten veroverd en weten te houden (liefde gaat meestal over)Zo zag ik een BMW dealer die een 9-3 Sport Cabrio had in time green, zijn verhaal was dat de 3 reeks cabrio echt wel last had van concurrentie van de 9-3 en hij dus benieuwd was naar waarom en hij zelf eens was gaan rijden met eentje en gewoon gekocht heeft en ook ...gehouden.
Een BMW (cabrio of niet, maakt eigenlijk niet uit) van 10 jaar oud heeft toch een ander publiek en imago dan een Saab cabriolet.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.
Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.
Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)