Problemen met nieuwe 9.3 SS 1.9TID

2002-2012
Plaats reactie
Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » vr 27 jan, 2006 18:54

heb ik ook voorgesteld, maar helaas. Aangezien het roetfilter zo vol zat dat men het niet meer kan regeneren heeft men nu een nieuw filter besteld.
Vanuit sweden wordt er tevens een nieuwe besturing ingevlogen.
(deze stuurt de regeneratie aan)

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » za 28 jan, 2006 21:04

Wat was de reactie van SAAB op de plooien in de zetel, ik kreeg als eerste reactiie vervangen van de stof en een maand later bij de tweede zetel, het is normaal ze hebben het allemaal. Dat is in elk geval toch niet normaal voor een dergelijke wagen?

Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » zo 29 jan, 2006 10:55

Ik kreeg precies het zelfde antwoord. Ik heb geen stof maar leder volgens Saab komt dit gewoon door het gebruik...!!!
Hiervoor een Mondeo tdci gehad en deze had na 140.000km nog steeds zeer strakke zetels.. Kijk momenteel serieus uit naar de nieuwe lexus 220d..

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » zo 29 jan, 2006 11:25

Ik ben serieus aan het nadenken of ik het niet overmaak aan mijn verzekeraar rechtsbijstand, aangezien het blijkbaar toch niet mogelijk is om druk op saab te zetten. De reactie is alsof je dankbaar mocht zijn dat ze je een saab wilden verkopen...

Saab geniet nog steeds aanzien als een beter merk, maar dan begrijp ik niet dat zij gebreken aanzien als een normale zaak. Wat als morgen alle rechter voorwielen afbreken van een 9-3 SS, geen gebrek want ze hebben het allemaal? Hier trekt men de paraplu open en stelt dat ze het aan Saab Zweden hebben gemeld, maar na anderhalve maand geen enkele reactie meer. Misschein moeten we rechtstreeks in Zweden proberen.

Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » zo 29 jan, 2006 11:58

ik weet (in iedergeval in nederland) dat het zeer moeilijk is om de importeur te verplichten tot bepaalde verplichtingen. De 2 jaar fabrieksgarantie is in nederland door de europeesche unie afgedwongen anders waren we nog steeds het enigste land met 1 jaar fabrieksgarantie. Men heeft de plicht om binnen die 2 jaar kosteloos te repareren cq vervangen. De stoel zit men als ''normale'' slijtage dus geen garantie. Ik heb toch heden niet echt eenpunt van gemaakt maar ik denk toch, nu ik er beter over na denkt, hier een punt van gaat maken bij de dealer . 2 jaar is 2 jaar..

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » zo 29 jan, 2006 12:20

Ik had het probleem zelfs al na enkele maanden en heb binnen de 6 maand de dealer gefaxt, zonder resultaat. Het is geen slijtage eerder een gebrek. Bovendien is het misschien aangewezen om de richtlijn over de consumptiegoederen na te lezen, is in België een wet al weten weinig fabrikanten of verkopers de draagwijdte ervan. (Echter alleen voorovereenkomsten van na 1.1.2005)

fterhaar
Geregistreerd lid

het zij zo

Bericht door fterhaar » ma 30 jan, 2006 15:22

:(

Helaas heb ook het zelfde moeten constatern bij Saab.
Erg jammer en frustrerend.
We hebben Saab garages die werkelijk goede services en diensten leveren maar vanuit Zweden ==== GM amerika wordt er aardig gewerkt om mensen naar andere auto-merken te krijgen.
Inderdaad: zo gauw de garantie af is gelopen kun je je borst nat maken, want als er dan iets is, is SAAB geen saab meer.
Ook al gaat het misschien over kleine makementen, maar eigenlijk klopt het van geen kant. En als dan ook nog de twee verschillende garages naar elkaar gaan afschuiven ivm hier niet gekocht/ niet in onderhoud ben ik uiteindelijk klaar. :wink:

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » ma 30 jan, 2006 15:52

Ik heb het afschuiven al mogen ervaren, het staat onder een bepaalde code en garage bij de importeur en daar kunnen wij als andere dealer niet aan, dus je kan wel overstappen voor de service, maar je moet met je problemen terug bij de vorige dealer.

Bij mij situeert alles zich binnen de garantieperiode. Het vreemde is dat vb. de ene maal je moet komen omdat er een speciale technicus uit Zweden zou komen (zie topic software en lampen, ook achteruitrij verklikker was kapot) en als je je dan aanbiedt kan het niet want de procedures zijn niet gevolgd. (door de bediende van de garage)

Zo is er een inspecteur van de importeur naar de zetels komen zien bij de dealer en "had dit nog nooit gezien" dus de stof werd vervangen, tja achteraf alleen bij de bestuurderszetel en toen een maand later opnieuw bij een vergadering de passagierszetel werd aangekaart werd er niets meer vervangen want het voldoet aan de produktienorman van Saab.

Afgezien van het feit dat het een aangename wagen is, daalt de passie voor saab evenredig met de service en de behandeling van de klanten. Het verwonderde mij dan ook enigzins dat op het forum ondanks de rameltjes en/of elektrische problemen, nog niet met enkelen naar Saab toe is gereageerd.

Titan
Geregistreerd lid

Verbeterde software

Bericht door Titan » zo 09 apr, 2006 20:55

Als de nieuwe software is geplaatst en als dit werkt dan zou het goed zijn om dit te melden, zodat andere leden dit dan ook weten.

En als er iets goeds te melden is dan moeten we dit ook doen, dus niet alleen lopen klagen !

Hatch
Geregistreerd lid

Bericht door Hatch » wo 12 apr, 2006 12:30

Ben het eens met Titan.
Heeft de nieuwe software-update bij iedereen geholpen ivm de roetfilter.
Of moet ik mij nog zorgen maken?
Kan iedereen ook ens melden wanneer zijn update heeft plaats gehad. Heb namelijk een SH van einde maart en maak me zorgen dat daar de update nog niet bij gebeurd is.

Dank voor jullie reacties

Hatch

Koffie
Geregistreerd lid

Bericht door Koffie » za 15 apr, 2006 22:46

Ik had dus problemen met het roetfilter vorige week.
Het vreemde is nogwel dat ik juist meer dan gemiddeld snelweg verkeer doe. Zeg gemiddeld 160-200 km per dag (OK, dat is niet allemaal snelweg maar wel voldoende om op temperatuur te komen bij een voldoende snelheid).
Ze hebben de software vernieuwd (allernieuwste versie werd mij desgevraagd bevestigd) en de settings gefinetuned (hij zou nu eerder bij een lagere temperatuur gan regenereren).

ajb
Geregistreerd lid

Bericht door ajb » ma 22 mei, 2006 21:06

Heb even heel naief gedacht dat dat gezeik aan mijn Saab voorbij zou gaan maar gisteren was het zover. Lekker 130/140 tuffend op de A2 en plots alle vermogen weg. Plankgas en toch maar 95 halen. ANWB erbij gehaald door de Saab service, computer aangesloten, en ja hoor: kan ik niets aan doen meneer lijkt de Sentronic te zijn. Even wachten en Check engine lampje as weer weg. ANWB meneer zegt: Als U vooruitrijdt rijdt ik er achter aan kunnen we zien of het goed gaat. Na 500 meter weer geen vermogen weer. Dus de sleepdienst maar gebeld en een vervangende Skoda gekregen. Vandaag naar Kroymans gebracht door de bergingsdienst en een uur later gebeld dat ie het weer doet. Rotefilter was vol en de software update erin en nu maar hopen dat ie het goed blijft doen.

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » di 23 mei, 2006 7:42

ai ai ai,

Vandaag gaan wij onze nieuwe afhalen, met roetfilter want is verplicht bij Cabrio (gewichtsklasse van de wagen).
Wie alles er eens op naleest zal begrijpen dat wij er niet gerust in zijn. Dat zal pas lukken na 10.000 km zonder verstopte roetfilter.

ajb
Geregistreerd lid

Bericht door ajb » di 23 mei, 2006 10:35

ik denk dat je geen problemen hoeft te verwachten aangezien de nieuwe auto's voorzien zijn van nieuwe software en daarmee het probleem er niet meer zou moeten zijn...

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » do 25 mei, 2006 11:05

Ik rijd met een 9-5 1.9 tid mét roetfilter. Ik heb er nu bijna 20.000 km opzitten (sinds januari, jawél) en nog niets vernomen van de boordcomputer i.v.m. roetfilter. Dus zal wel allemaal dik in orde zijn, nu.

Plaats reactie