Problemen met nieuwe 9.3 SS 1.9TID
-
Domino
- Geregistreerd lid
na de gehele check-up bij de importeur in vianen (3 July)
heeft de auto zich 6 weken goed gehouden.
Afgelopen 2 weken heeft echter weer 2 keer het euvel zich voor gedaan.
indien zich het zich weer voordoet blijft zal ik weer naar de garage moeten. ben benieuwd hoe de auto van wingman zich houdt.
hou ons op de hoogte....
heeft de auto zich 6 weken goed gehouden.
Afgelopen 2 weken heeft echter weer 2 keer het euvel zich voor gedaan.
indien zich het zich weer voordoet blijft zal ik weer naar de garage moeten. ben benieuwd hoe de auto van wingman zich houdt.
hou ons op de hoogte....
-
OscarTango
- Geregistreerd lid
-
wingman
- Geregistreerd lid
We zijn nu ongeveer 2000 km verder en geen problemen te melden hier.
We hebben enkel het gevoel dat hij iets later op dreef komt bij het optrekken. Om dat te controleren gaan we eens rijden met een andere 93 van hetzelfde type natuurlijk.
Raar toch bij Domino, na zes weken........
Is het exact hetzelfde ?
Hier in Belgie zijn we niet de enige OscarTango, wij weten van nog een voertuig in het Brusselse.
We hebben enkel het gevoel dat hij iets later op dreef komt bij het optrekken. Om dat te controleren gaan we eens rijden met een andere 93 van hetzelfde type natuurlijk.
Raar toch bij Domino, na zes weken........
Is het exact hetzelfde ?
Hier in Belgie zijn we niet de enige OscarTango, wij weten van nog een voertuig in het Brusselse.
-
OscarTango
- Geregistreerd lid
-
Domino
- Geregistreerd lid
het is iederdaad raar dat het hetprobleem na 6 weken weer terug is maar ik denk dat de filter weer voloopt om dat de auto niet automatisch regenereerd. Ik moet wel zeggen dat , in tegenstelling tot de oude klachten, het euvel zich vanzelf oplost. (het is nu weer 2 weken geleden dat er een storing was). Volgens de nederlandse importeur reed (rijdt) er nog 1 auto in nederland rond met de zelfde klachten......!!
-
wingman
- Geregistreerd lid
Domino,
Uw probleem zal zichzelf niet oplossen hoor, wees dat maar zeker !
Het ligt er gewoon aan om voldoende lang door te rijden op bv de autoweg. Dit geeft het systeem de kans om te regenereren, anders doet ie het niet en dreigt de boel te verstoppen met Check Engine als gevolg.
Bij ons is het filter gedemonteerd en de software aangepast (+ extra katalysator) en een volledig vernieuwde uitlaatlijn.
Ik denk dat u deze informatie misschien beter eens doorspeeld aan uw garagist want op de lange duur zal deze aanpassing er toch van komen en volgens mij is het slecht voor de motor als je zo blijft rijden. Steek eens een prop in je mond, je zal ook niet lekker meer uitademen en deels verstikken
Uw probleem zal zichzelf niet oplossen hoor, wees dat maar zeker !
Het ligt er gewoon aan om voldoende lang door te rijden op bv de autoweg. Dit geeft het systeem de kans om te regenereren, anders doet ie het niet en dreigt de boel te verstoppen met Check Engine als gevolg.
Bij ons is het filter gedemonteerd en de software aangepast (+ extra katalysator) en een volledig vernieuwde uitlaatlijn.
Ik denk dat u deze informatie misschien beter eens doorspeeld aan uw garagist want op de lange duur zal deze aanpassing er toch van komen en volgens mij is het slecht voor de motor als je zo blijft rijden. Steek eens een prop in je mond, je zal ook niet lekker meer uitademen en deels verstikken
-
Domino
- Geregistreerd lid
-
MarioS
- Geregistreerd lid
-
wingman
- Geregistreerd lid
Mmmmmm mja,
Partikelfilter is weggenomen, uitlaatlijn aangepast met tweede kat. Software aangepast. Auto rookt nu wat zwart, te zien aan de zwarte achterbumper rondom de uitlaat.......................
Ondertussen wervelkleppen en inlaatcollector ook reeds vervangen.
Probleem met hoogteregeling zetel (stuk is besteld).
Voor de rest prima wagen.
Partikelfilter is weggenomen, uitlaatlijn aangepast met tweede kat. Software aangepast. Auto rookt nu wat zwart, te zien aan de zwarte achterbumper rondom de uitlaat.......................
Ondertussen wervelkleppen en inlaatcollector ook reeds vervangen.
Probleem met hoogteregeling zetel (stuk is besteld).
Voor de rest prima wagen.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
93 Estate
Jaja hij is er (1.9 TiD 120 PK, smoke-beige, schuifdak) sinds donderdag -
Wat ik de volgende keer anders zou doen?
+ andere (niet nylon-achtige) bekleding, bijv. velours
+ Vision Pack erop (SPA, auto dimmen, SPA)
+ handgrepen etc. in carosserie-kleur (huidige kleur is zooooo mooi (en dat zwarte plastic zo lelijk
Ook ronduit lelijk icm zwarte bekleding is het witte afdekzeil achterin.
Meer informatie na een paar 1000 km
Klaas
Wat ik de volgende keer anders zou doen?
+ andere (niet nylon-achtige) bekleding, bijv. velours
+ Vision Pack erop (SPA, auto dimmen, SPA)
+ handgrepen etc. in carosserie-kleur (huidige kleur is zooooo mooi (en dat zwarte plastic zo lelijk
Ook ronduit lelijk icm zwarte bekleding is het witte afdekzeil achterin.
Meer informatie na een paar 1000 km
Klaas
-
Domino
- Geregistreerd lid
perikelfilter
na dat het een tijd is goed gegaan nu dan toch weer een (waarschijnlijk) vol
gelopen roetfilter. Zo erg dat de auto helemaal niet meer rijdt, resultaat gisteren door saab assistance van de weg gehaald en naar de dichtbij zijnde
saab dealer gesleept. Men is nu aan de auto bezig en hoor vanmiddag wat nu weer het euvel is..
Auto is 15 maanden oud en het probleem is nog steeds niet opgelost
Dit is mijn derde saab maar waarschijnlijk ook me laatste
gelopen roetfilter. Zo erg dat de auto helemaal niet meer rijdt, resultaat gisteren door saab assistance van de weg gehaald en naar de dichtbij zijnde
saab dealer gesleept. Men is nu aan de auto bezig en hoor vanmiddag wat nu weer het euvel is..
-
N2024
- Geregistreerd lid
Re: perikelfilter
Heel jammer. Ik hoop dat je vierde Saab er toch ook weer komt. Zelf rijd ik nu 4 jaar Saab en heb nog nooit langs de weg gestaan of zo.Domino schreef:na dat het een tijd is goed gegaan nu dan toch weer een (waarschijnlijk) vol
-
wingman
- Geregistreerd lid
Ai ai ai Domino.
Bij ons is de roetfilter er uiteindelijk afgehaald, nadat we via een advokaat gedreigd hadden.
Daarmee was dat probleem van de baan maar het is tot nu toe niet opgehouden met andere problemen, steeds terug dat vervelende lampje.......
Nu is bij ons het probleem opgelost , de auto is de deur gewezen na 10 maand miserie. Op naar een beter exemplaar hopelijk.
Bij ons is de roetfilter er uiteindelijk afgehaald, nadat we via een advokaat gedreigd hadden.
Daarmee was dat probleem van de baan maar het is tot nu toe niet opgehouden met andere problemen, steeds terug dat vervelende lampje.......
Nu is bij ons het probleem opgelost , de auto is de deur gewezen na 10 maand miserie. Op naar een beter exemplaar hopelijk.