Problemen met nieuwe 9.3 SS 1.9TID

2002-2012
Plaats reactie
Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » ma 29 aug, 2005 13:44

na de gehele check-up bij de importeur in vianen (3 July)
heeft de auto zich 6 weken goed gehouden.
Afgelopen 2 weken heeft echter weer 2 keer het euvel zich voor gedaan.
indien zich het zich weer voordoet blijft zal ik weer naar de garage moeten. ben benieuwd hoe de auto van wingman zich houdt.

hou ons op de hoogte....

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » ma 29 aug, 2005 14:46

Ik ben erg benieuwd...het gekke is wel dat er verder geen meldingen worden gemaakt van dit euvel. Zouden jullie een maandag-ochtend model hebben gekregen dan ?

Zou niet mogen, natuurlijk en ik hoop dat jullie een bevredigende oplossing aangeboden zullen krijgen.

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » ma 29 aug, 2005 17:37

We zijn nu ongeveer 2000 km verder en geen problemen te melden hier.
We hebben enkel het gevoel dat hij iets later op dreef komt bij het optrekken. Om dat te controleren gaan we eens rijden met een andere 93 van hetzelfde type natuurlijk.
Raar toch bij Domino, na zes weken........
Is het exact hetzelfde ?
Hier in Belgie zijn we niet de enige OscarTango, wij weten van nog een voertuig in het Brusselse.

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » ma 29 aug, 2005 17:54

Haha..ik bedoelde ook niet dat je de "enige" zou zijn...maar rekening houdende dat er veel meer diesels verkocht worden dan benzines, zou je denken dat er meer "foute" auto's rondrijden... :lol:

Maar in ieder geval hoopgeven dat jij er geen last meer van hebt...
Groeten, OT

Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » di 30 aug, 2005 11:05

het is iederdaad raar dat het hetprobleem na 6 weken weer terug is maar ik denk dat de filter weer voloopt om dat de auto niet automatisch regenereerd. Ik moet wel zeggen dat , in tegenstelling tot de oude klachten, het euvel zich vanzelf oplost. (het is nu weer 2 weken geleden dat er een storing was). Volgens de nederlandse importeur reed (rijdt) er nog 1 auto in nederland rond met de zelfde klachten......!!

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » di 30 aug, 2005 16:45

Domino,

Uw probleem zal zichzelf niet oplossen hoor, wees dat maar zeker !
Het ligt er gewoon aan om voldoende lang door te rijden op bv de autoweg. Dit geeft het systeem de kans om te regenereren, anders doet ie het niet en dreigt de boel te verstoppen met Check Engine als gevolg.
Bij ons is het filter gedemonteerd en de software aangepast (+ extra katalysator) en een volledig vernieuwde uitlaatlijn.

Ik denk dat u deze informatie misschien beter eens doorspeeld aan uw garagist want op de lange duur zal deze aanpassing er toch van komen en volgens mij is het slecht voor de motor als je zo blijft rijden. Steek eens een prop in je mond, je zal ook niet lekker meer uitademen en deels verstikken :roll:

Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » vr 02 sep, 2005 15:13

Ik ben het helemaal met je eens , ik heb het geluk dat ik gemiddeld 250km per dag rijd (op de snelweg) anders was het euvel waarschijnlijk eerder en frequenter terug gekomen.

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » vr 18 nov, 2005 9:52

Wingman en Domino,
Zijn jullie problemen nu eigenlijk van de baan (hopelijk wel) ?

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » vr 18 nov, 2005 10:03

Mmmmmm mja,

Partikelfilter is weggenomen, uitlaatlijn aangepast met tweede kat. Software aangepast. Auto rookt nu wat zwart, te zien aan de zwarte achterbumper rondom de uitlaat....................... :?: :?: :?: :?:
Ondertussen wervelkleppen en inlaatcollector ook reeds vervangen.
Probleem met hoogteregeling zetel (stuk is besteld).
Voor de rest prima wagen.

900 SE C
Geregistreerd lid

93 Estate

Bericht door 900 SE C » di 22 nov, 2005 20:47

Jaja hij is er (1.9 TiD 120 PK, smoke-beige, schuifdak) sinds donderdag -

Wat ik de volgende keer anders zou doen?

+ andere (niet nylon-achtige) bekleding, bijv. velours
+ Vision Pack erop (SPA, auto dimmen, SPA)
+ handgrepen etc. in carosserie-kleur (huidige kleur is zooooo mooi (en dat zwarte plastic zo lelijk

Ook ronduit lelijk icm zwarte bekleding is het witte afdekzeil achterin.

Meer informatie na een paar 1000 km

Klaas

fterhaar
Geregistreerd lid

Bericht door fterhaar » do 24 nov, 2005 19:20

reactie verwijderd

Domino
Geregistreerd lid

perikelfilter

Bericht door Domino » vr 27 jan, 2006 11:57

na dat het een tijd is goed gegaan nu dan toch weer een (waarschijnlijk) vol
gelopen roetfilter. Zo erg dat de auto helemaal niet meer rijdt, resultaat gisteren door saab assistance van de weg gehaald en naar de dichtbij zijnde
saab dealer gesleept. Men is nu aan de auto bezig en hoor vanmiddag wat nu weer het euvel is..
Auto is 15 maanden oud en het probleem is nog steeds niet opgelost

Dit is mijn derde saab maar waarschijnlijk ook me laatste

N2024
Geregistreerd lid

Re: perikelfilter

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2006 12:19

Domino schreef:na dat het een tijd is goed gegaan nu dan toch weer een (waarschijnlijk) vol
gelopen roetfilter. Zo erg dat de auto helemaal niet meer rijdt, resultaat gisteren door saab assistance van de weg gehaald en naar de dichtbij zijnde
saab dealer gesleept. Men is nu aan de auto bezig en hoor vanmiddag wat nu weer het euvel is..
Auto is 15 maanden oud en het probleem is nog steeds niet opgelost

Dit is mijn derde saab maar waarschijnlijk ook me laatste
Heel jammer. Ik hoop dat je vierde Saab er toch ook weer komt. Zelf rijd ik nu 4 jaar Saab en heb nog nooit langs de weg gestaan of zo.

Domino
Geregistreerd lid

filter

Bericht door Domino » vr 27 jan, 2006 12:38

ik denk dat Saab gewoon nog te weinig verstand heeft van diesels
al moet ik zeggen dat ik ook veel electrische storingen heb
en de stoelen aan de zijkant al heel snel vol met plooien zat.

eerste 2 saabs (bezine) altijd zonder problemen gereden..

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » vr 27 jan, 2006 17:44

Ai ai ai Domino.
Bij ons is de roetfilter er uiteindelijk afgehaald, nadat we via een advokaat gedreigd hadden.
Daarmee was dat probleem van de baan maar het is tot nu toe niet opgehouden met andere problemen, steeds terug dat vervelende lampje.......

Nu is bij ons het probleem opgelost , de auto is de deur gewezen na 10 maand miserie. Op naar een beter exemplaar hopelijk.

Plaats reactie