Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Re: Nairua's SS 2.0T Aero Maptun Stage 6
We zijn nog niet klaar met lezen dus.. succes kerel
-
Nairua
- Donateur

Voor uw amusument: http://youtu.be/KR46vLiaT1c" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Juist dan, je uitlaat is hartstikke heet namelijk dus het verbrand gewoon.Nairua schreef:Ja, dat kan. Maar dan vind ik het wel vreemd dat de rook gewoon uit de uitlaat komt?
-
Nairua
- Donateur

[]
Ik bedoel, als het extern zou lekken. Dan vind ik het vreemd dat het enkel uit de uitlaat komt. Het komt niet van het midden oid. Dan moet het toch intern lekken, door de downpipe gaan, verbranden en met de uitlaatgassen mee.
Publieksvraag:
Gas indrukken op LPG laat de AFR trouwens stijgen naar de 20 en op benzine naar de 10. Kan het zijn dat de motor minder goed functioneert bij een hoge AFR?
Ik bedoel, als het extern zou lekken. Dan vind ik het vreemd dat het enkel uit de uitlaat komt. Het komt niet van het midden oid. Dan moet het toch intern lekken, door de downpipe gaan, verbranden en met de uitlaatgassen mee.
Publieksvraag:
Gas indrukken op LPG laat de AFR trouwens stijgen naar de 20 en op benzine naar de 10. Kan het zijn dat de motor minder goed functioneert bij een hoge AFR?
-
Nairua
- Donateur

Rijk mengsel kan blijkbaar de bougie doven, aldus de interwebs. Geen idee of dat ook bij LPG.
-
meshell57
- Geregistreerd lid
Weet niets van bougies die doven maar weet wel dat als je altijd met een "golden ratio" zit bij verbrandingen/ontploffingen...
Maw je hebt brandstof ,lucht en een vonk nodig voor een verbranding teweeg te brengen.
Heb je echter teveel/te weinig brandstof en of lucht dan gebeurt er gwn niets....
Althans dit is mij uitgelegd(heb ik ervan verstaan) bij een cursus brandveiligheid
Zeg olaf ... je vrouw al durven vertellen dat de turbo klinkt zoals haar dyson?
Maw je hebt brandstof ,lucht en een vonk nodig voor een verbranding teweeg te brengen.
Heb je echter teveel/te weinig brandstof en of lucht dan gebeurt er gwn niets....
Althans dit is mij uitgelegd(heb ik ervan verstaan) bij een cursus brandveiligheid
Zeg olaf ... je vrouw al durven vertellen dat de turbo klinkt zoals haar dyson?
-
Nairua
- Donateur

"I * hate that car" was haar welbespraakte reactie.meshell57 schreef:Zeg olaf ... je vrouw al durven vertellen dat de turbo klinkt zoals haar dyson?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Hmmm dus nu je turbo die je op het saabforum goed doel verkocht, terug kopen?
Heb jij weer, was toch een redelijk nieuwe?
Gelukkig (geintje) want anders was het geen soap
Heb jij weer, was toch een redelijk nieuwe?
Gelukkig (geintje) want anders was het geen soap
-
gfgf
- Donateur (2x)

Het waren tien enerverende dagen!Nairua schreef:Voorlopig dus weer op het Fiesta pad.
-
sveba
- Donateur (3x)

ik voel toch wel een real life soap in the making, wellicht een voorstelletje richting John de Mol, levert iig genoeg op voor al die reparaties 
-
Nairua
- Donateur

Turbo was idd nieuw. Eerst maar eens horen maandag/dinsdag wat se issue is.
-
Redstar
- Geregistreerd lid
Ongelovelijk..... werkelijk om te huilen.......
Als het niet zo'n soap was.
Ik ben weer benieuwd naar de volgende aflevering
Als het niet zo'n soap was.
Ik ben weer benieuwd naar de volgende aflevering
-
Nairua
- Donateur

Net maar even 2000 van de prijs gehaald. Zal nog wel 6-7 vanaf moeten maar dit is al pijnlijk genoeg.
-
meshell57
- Geregistreerd lid
Saabje dus toch bye bye?
Toch niet stiekem naar een porsche aan het kijken... ?
-
Nairua
- Donateur

Ligt er echt aan wat dit weer gaat kosten. Als de LPG niet in orde gebracht kan worden is dat al een tegenvaller. Benzine komt wel in orde, dat vertrouwen heb ik wel in Maptun.meshell57 schreef:Saabje dus toch bye bye?
Ik vind het ook erg moeilijk een andere auto te kiezen. Liefst weer Saab 9-3 van 2008+ maar diesel is niet zo snel, benzine is te duur. BMW 330d is snel en zuinig maar daar rijdt iedereen in en mist charme, Porsche Carerra kan ik de kleine niet kwijt/geen gamma of ikea auto en duur. Cayenne durf ik niet aan op LPG, BMW X5 van 2008 of later is nog wat prijzig. Is ook niet zo sportief. Rest: Jaguar X-Type, Landrover etc, allemaal te duur als je gaat rekenen. Ik moet ofwel een diesel/goede lpg kopen gezien de afstanden die ik doe of een dikke benzineslurper voor de korte ritjes en de diesel voor vakantie. Ik wil heel veel, maar zodra emotie en verstand de overhand gaan nemen staat er waarschijnlijk een 9-3 diesel of een BMW 3 serie diesel voor de deur. En ondertussen blijf ik in het cirkeltje zitten van "nog maar x euro en dan rijdt deze weer goed" bagger. En call me shallow, maar ik voel me heel anders als ik lekker in m'n Saabje cruise of een Ford Fiesta met ducktape race strepen. En dat vermogen van de Saab(nu) is ook wel heel fijn. Puur voor het gevoel. Dus kijk wat leuk een 120pk auto voor 4000 euro gaat het niet worden.
Enfin,
Ben er nog niet achter wat het probleem is. Zie niets vreemds aan de turbo, geluid lijkt van de rechterzijde van het blok te komen. Moet nog gaan schroeven.
In ander nieuws: BSR OptiFlow heeft de geest gegeven. Was bij SS met een opmerking dat hij los zat. Had wel gezegd dat er al een scheurtje in zat, maar bij SS toch iets vaster gedraaid. Had hem vandaag niet los moeten maken want.. krak-krak en daar ging het omhulsel. MAF sensor verplaatsen kan niet, origineel filter gaat ook niet want het ValveCare potje van Prins zit er dus mag er een BSR OptiFlow op het kosten lijstje.
Auto even verplaatst zodat ik eraan kon werken. Beetje dicht bij de muur dus voorzichtig via de passagierszijde naar buiten en... ik nam de koffiehouder mee. 95 pond mag dus ook op het lijstje. Dus 95 pond/120 euro voor m'n milkshake beker van de McDonalds en 166 euro voor een BSR OptiFlow.
Nu is het ook nog eens zo dat er volgens mij een revisie is geweest van de OptiFlow want de mijne ziet er anders uit.

Nieuwe

Mijne (YT rip)
Totale kosten zonder het probleem opgelost te hebben: 286 euro.