Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero
-
Nairua
- Donateur

Re: Nairua's SS 2.0T Aero Maptun Stage 6
Voor ramptoeristen met teveel tijd en PCMSCAN/ScanXL of iets dergelijks, een logfile met haperen included.
http://fora.server8.org/sf/78924/DC19092014.lgf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fora.server8.org/sf/78924/DC19092014.lgf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
gfgf
- Donateur (2x)

Goed bezig!
Mooi dat-ie nu beter loopt op LPG!
Mooi dat-ie nu beter loopt op LPG!
-
sveba
- Donateur (3x)

die 0 waarde kan er in ieder geval voor zorgen dat je bij koude motor veel olie verbruik hebt en die 40 lijkt mij dik voor een getunde auto heeft hij aangeven waarom hij specifiek voor deze olie heeft gekozen ?
-
Nairua
- Donateur

Daarom ook 5W-30 gekozen destijds. Aan de andere kant flikkeren ze er bij een Carrera 4S Turbo ook 0W-40 in van Mobile 1.sveba schreef:die 0 waarde kan er in ieder geval voor zorgen dat je bij koude motor veel olie verbruik hebt en die 40 lijkt mij dik voor een getunde auto heeft hij aangeven waarom hij specifiek voor deze olie heeft gekozen ?
Ik vermoed omdat dat in de handleiding staat. Ik weet het anders ook niet.
Oh ja, nog een leuke. LPG werkt dus beter bij langzamer schakelen. Is sneller, maar verbruikt dan ook een hoop gas.
-
sveba
- Donateur (3x)

olie is zeer specifiek voor een auto niks om mee te klooien, anders begint straks de soap motor revisie 
-
Nairua
- Donateur

Geen zorgen. Geen revisie. Dan ist slopen en verkopen.
-
Nairua
- Donateur

Gvd. 3 streepjes kwijt op 200km. Wat zal het zijn? 1,2 liter of iets dergelijks.
Verklaart ook de blauwe rook uit de uitlaat.
Verklaart ook de blauwe rook uit de uitlaat.
-
Nairua
- Donateur

Intern lek ergens, kan niet anders. Onder de auto is het droog.
Vraag me nu wel af waarom Marc zei dat ik de olie in de gaten moest houden. In het algemeen of wist ie dit. Maandag maar eens vragen.
Vraag me nu wel af waarom Marc zei dat ik de olie in de gaten moest houden. In het algemeen of wist ie dit. Maandag maar eens vragen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Als je het bij de turbo verliest hoef je dat nog niet te zien onder.de auto, verbrand dan gewoon.
-
Nairua
- Donateur

Ja, dat kan. Maar dan vind ik het wel vreemd dat de rook gewoon uit de uitlaat komt?Thieuke schreef:Als je het bij de turbo verliest hoef je dat nog niet te zien onder.de auto, verbrand dan gewoon.
-
meshell57
- Geregistreerd lid
Compressietest? Segment(en)naar de @#$*?
-
Nairua
- Donateur

meshell57 schreef:Compressietest? Segment(en)naar de @#$*?
No idea. Had Marc wel gevraagd om de cilinderkop/blok eronder te checken qua pakking gezien die ook door Maasmechelen geplaatst waren en bij de bak/turbo blijkbaar de oude pakkingen waren gebruikt. Maar goed, heb niet opgevolgd of dat ook gebeurd is.
-
Nairua
- Donateur

Heeft de 9-3 SS een oliedruk sensor of een oliedruk schakelaar die uit te lezen is? Zo ja, welke PID?
-
Nairua
- Donateur

Nevermind. Turbo is er net mee gekapt. Nou ja, draait nog rond maar dat is dan ook alles. Soort krachtige stofzuiger geluid. Hoop dat het louter een slang is. Van boven is alles check.
Voorlopig dus weer op het Fiesta pad.
Voorlopig dus weer op het Fiesta pad.