Problemen met nieuwe 9.3 SS 1.9TID

2002-2012
Plaats reactie
Koen Torfs
Geregistreerd lid

Bericht door Koen Torfs » do 14 jul, 2005 8:54

Na hoeveel km heb je de eerste foutmelding gekregen ? Heb namelijk ook ene van 150 pk met momenteel 1200 km op de teller. Ga binnen 2 weken met vakantie en zou niet graag in Italie met dit probleem staan.

Domino
Geregistreerd lid

Bericht door Domino » do 14 jul, 2005 9:06

Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij rond de 30/35.000km..

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » vr 15 jul, 2005 21:12

Eerste foutmelding op 700 km. Dan ongeveer elke 1000 km terug......... :oops:

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » wo 27 jul, 2005 23:33

Onze tuut is binnen sedert gisteren, op weg naar de invoerder. Er liggen ginds minstens acht stukken op vervanging te wachten................
We hebben een 95 break 2.2 Tid automatic in de plaats gekregen, wat een snertmotor in vergelijking.

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » wo 27 jul, 2005 23:53

Goeienavond,

zijn er bij uw dealer eigenlijk nog andere gevallen bekend, of is de wagen die u hebt gekregen een "foute" wagen ? Want in Belgie worden er toch veel meer van die diesels verkocht dan in NL, bijv...

Ik wil op de motor en autoshow in Brussel volgend jaar een Cabrio diesel bestellen, maar als er zoveel motorproblemen zijn, weet ik niet of ik dat wel durf. :cry:

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » do 28 jul, 2005 7:07

Er is inderdaad nog een tweede geval bekend. Deze persoon zijn voertuig is naar het schijnt nu ook bij de importeur.

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » vr 05 aug, 2005 22:48

Nog nieuws ?

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » vr 05 aug, 2005 23:10

Nieuws ?
Onze wagen is vorige week dinsdag opgehaald, we zijn nu anderhalve week later en we hebben nog niets gehoord. Is dit nieuws ?

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » vr 05 aug, 2005 23:13

Ik zou zeggen : geen nieuws is goed nieuws...maar dat gaat hier misschien niet op :?

Ze hebben u toch een vervangwagen gegeven, neem ik aan ? Toch niet toevallig eenzelfde model ?

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » za 06 aug, 2005 8:12

Het zal eerder slecht nieuws zijn als het zolang duurt denk ik, ofwel zijn ze uitvoerig aan het testen en willen ze niets meer aan het toeval overlaten.
We hebben een vervangwagen, een 95 break 2.2 TiD automatic. Rijdt goed maar een gans ander motorkarakter maar het belangrijkste.........hij blijft rijden ;-)

We wachten dus af........................

wingman
Geregistreerd lid

Eindelijk gemaakt ????

Bericht door wingman » do 11 aug, 2005 17:25

Vandaag eindelijk de wagen terug na 16 dagen afwezigheid.

Mods volgens importeur :

*Volledig nieuwe uitlaatlijn, PARTIKELFILTER IS ERUIT en catalysator in de plaats om toch aan de euro 4 norm te kunnen voldoen.
*Verschillende computers vervangen en dus andere software.

En nu............................afwachten.

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » do 11 aug, 2005 17:48

Nou, laten we er het beste van hopen... hoeveel km hebben ze erbij gedaan ? Ik neem toch aan dat ze een beetje ermee gereden hebben...

En moest ge zelf iets betalen, of viel het onder de garantie ?

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » do 11 aug, 2005 18:46

Inderdaad, laten we er het beste van hopen :?

Ze hebben er blijkbaar maar een 300-tal geregistreerde km's mee gereden, niet echt getest zou men dan denken :?

Daar het voertuig van maart is en dus nog dik in de garantietermijn en omdat het een constructeursfout is, zou het onbetamelijk zijn om hiervoor iets aan te rekenen. Eigenlijk kunnen we zelfs schadevergoeding gaan vragen want het verbruik was ook niet van de poes + de uren verlies door over en weer naar de garage en wachten. We zullen al blij zijn als ie doet wat ie moet doen, rijden zonder problemen.

OscarTango
Geregistreerd lid

Bericht door OscarTango » do 11 aug, 2005 19:12

Ik hoop en duim met u mee :D Ik hoop het voor mezelf ook, want ik vond dit een angstaanjagend verhaal met het vooruitzicht op een Saab Cabrio diesel als ie volgend jaar op de markt komt...

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » do 11 aug, 2005 19:27

Laat ik het zo stellen. Als deze wagen rijdt zoals ie hoort te rijden (als ie rijdt is het fantastisch, deze ervaring hebben we gelukkig ook), dan komt er ook een cabrio met deze diesel op onze hof te staan. Ik weet dat deze krachtbron uitstekend is, een goede vriend werkt bij Alfa...............
Valt ie terug in panne (geen onnozele dingskes wel te verstaan), komt hier GEEN Saab-GM meer op de hof :!:

Plaats reactie