Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)

2002-2012
Plaats reactie
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)

Bericht door V6Aero » do 01 apr, 2010 1:04

Mooi verhaal over je 9-3!

De cruise control vind ik in de 9-3 juist fijner werken dan in de 9-5. Je hoeft hem namelijk niet steeds weer opnieuw te activeren als je de auto opnieuw start.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » do 01 apr, 2010 16:11

Dank je :D . Wat de CC betreft vind ik dat als je hem ingeschakeld hebt, je hem lastig kunt lossen dan gaat ie altijd gelijk helemaal uit :evil:
Dat schuif knopje klikt zo zwaar en dan gelijk zo licht dat je hem ook gelijk door het "uitpunt" trekt............
Dit schuif systeempje zit ook aan de anderekant voor de achterruitewisser en daar precies het zelfde verhaal.........
Verder ben ik helemaal blij met mijn 9-3 :D

EJ

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 01 apr, 2010 16:31

Dat kan inderdaad beter, het uitzetten. Ik gebruik de cruise control eigenlijk alleen op echt rustige wegen, dus als 'ie er vanaf moet, dan gebruik ik de rem.

jandoornbos
Geregistreerd lid

Bericht door jandoornbos » vr 23 apr, 2010 21:02

Autotype= saab 9-3 estate, vector, 1.9 tid, 150 pk

Bouwjaar= 2006

Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = T

Top = het ontwerp, opvallende auto, geen 13 in een dozijn. Mooie achterkant (kont), prachtig interieur (leder in 2 kleuren, aluminiumaccenten), prima geluidsinstallatie.

Flop = kraken van de ventilatieopeningen

boei
Geregistreerd lid

Bericht door boei » vr 21 mei, 2010 12:15

Autotype= Saab 9³ 1.8t Vector SportEstate Hirsch

Bouwjaar= 2006

Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = lease

Top = licht sturend, vermogen met Hirsch, vormgeving, veiligheid

Flop = dashboard-knop-opener bladert, krakende stoel

pedro
Geregistreerd lid

Re: top flop

Bericht door pedro » di 25 mei, 2010 15:53

N2024 schreef:
rode ridder schreef:ben net 1 week eigenaar van een 93 SE 1.8t hirsch (195pk) vector
top:
-styling exterieur/interieur (optionele lederen dash en alu strip)
-ruimte (voor de benen)
-wegligging (sportchassis)
-comfortabel (vollederen sportstoelen)

flop:
-kleine tank/beperkte actie-radius
-aansluiting aux (plaats en feit dat het een "vrouwtje" ipv "mannetje" is)
-SPA niet in volume te regelen

wennen na een 93 SH 2.0T (205 pk)
-raambediening nu bij portier bestuurder ipv midden-console
-het doortrekken vanuit 100 "4" richting 140+ / nu nauwelijks haalbaar.
Bijna iedereen klaagt er over dat de tank zo klein is. Als ik naar een klant moet ga ik vaak tanken als ik wegga en als ik terugkom moet ik weer omdat hij leeg is. Ik haal zo`n 450 km uit 1 tank als ik tenminste op de snelweg rijd, anders is het sneller leeg. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet tot de laatste druppel leeg rijd. Is het een optie om een extra tank in te bouwen of kan dat technisch niet? Domme vraag misschien?

Ik rijd gemiddel 1l/14 km dat wil zeggen ca 700 km of meer.
Of je berekent verkeerd
of lekkage!
of je rijstijl zo sportief alf correur!
Oplossing:
tank voltanken en opnieuwe meten.
Je rijstijl aanpassen...
succes

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 25 mei, 2010 18:56

Waarschijnlijk ingewikkeld, die tank is net wat kleiner geworden om o.a. twee dikke uitlaatbuizen naar de achterzijde te kunnen voeren en er twee dempers op aan te sluiten :wink: Vroeger had je circa 62 liter en nu circa 58 liter.
Om steeds rond de 13 liter op 100 km te verbruiken moet je er wel flink aan trekken en misschien nog onnodig veel op de rem gaan staan. Zijn meer waarden voor V6 met automaat :lol:

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 30 mei, 2010 20:53

Verbruik ligt gewoon hoog, mijn Aero 2004 doet 14ltr/100 km, is een vooroorlogs verbruik.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 30 mei, 2010 21:53

:D gevalletje rijstijl dan, ik rij 8 à 9 l/100km

Deep Impact
Geregistreerd lid

Bericht door Deep Impact » ma 31 mei, 2010 9:00

9-5 aero-estate schreef:Dat kan inderdaad beter, het uitzetten. Ik gebruik de cruise control eigenlijk alleen op echt rustige wegen, dus als 'ie er vanaf moet, dan gebruik ik de rem.
Ik heb niet zoveel problemen met het uitzetten ervan.
Een tikje met de voet op het koppelingspedaal is voldoende om 'm tijdelijk uit te zetten.
Nou weet ik niet of dit op elke handgeschakelde bak is of dat het een extra optie is die er bij mij op zit.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 31 mei, 2010 9:35

Het koppelingspedaal werkt bij iedere handgeschakelde saab op deze manier.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » wo 23 jun, 2010 23:46

Ja de koppeling :roll: ,maar ik heb een automaat :lol: en de tank, 58 hele liters gaan er in......... met 16L op 100km.........V6je :O:
En met 62L kom ik net een straat verder.........

EJ

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 29 jun, 2010 23:11

De 9-3 SS? Absoluut flop... Net een dagje zo'n automobiel mee gehad als leenauto (was de eerste keer sinds de introductie in 2003 dat ik in een 9-3 SS reed). Ik wist via het forum en snuffelen bij dealers dat de 9-3NG niet top afgewerkt is, maar na het nu live meegemaakt te hebben ben ik treurig gestemd over deze modelreeks :cry: Ook al was het een leenauto, die normaliter niet overdreven zacht behandeld worden, na 77000 km mag de coating van de diverse knoppen en het dashboard er niet uitzien alsof er een horde katten aan gekrabd heeft :shock: Buiten dat afbladderen voelt het plastic van bijv. de wankele handremhandle (pas overigens op voor knellende vingers...) goedkoper aan dan bij een Dacia. De oude 9-3 was al geen toonbeeld van perfektie, maar wat was ik blij toen ik weer in onze 9-3 stapte :) Niet alleen duizend maal meer "Saabgevoel", maar ook veel minder het gevoel in een voor een dubbeltje ontwikkeld model plaatsgenomen te hebben. Heb in de afgelopen jaren altijd met een schuin oog naar zo'n 9-3SE gekeken, maar ben nu genezen. Jammer. Misschien toch weer een 9000? :wink:

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » wo 30 jun, 2010 9:04

Rijd eens in een MY 08' 9-3 en je slikt al je woorden weer in ;)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 30 jun, 2010 14:58

Idd, maar zelfs van die oudere types van de 9.3 Sport bestaan ook betere varianten, gewoon een mishandeld of verwaarloosd exemplaar mee gekregen :cry: Ik rij nu al in mijn derde 9.3 Sport, nu een cabrio, maar van al die afwerkingsklachten in het interieur heb ik nog nooit last gehad. Het model met de nieuwe neus is idd nog wat beter, dat mag ook wel want ze zijn er al sinds 2002 mee bezich, en al doende leert men ook bij Saab.
Daarvoor heb ik ook diverse 900NG en 9.3's gehad, kwa weglegging is hij er gewoon enorm op vooruit gegaan en die geheel uit lichtmetaal opgetrokken B207 motor met Trionic 8 ECU is de beste standaard motor die ooit in een Saab heeft gelegen.
Stel je prijs op een perfecte interieur afwerking dan kun je beter een MB, BMW of Audi kopen, die kost in dezelfde uitvoering/capaciteit wel wat meer en die zijn gewoon wat saai en fantasieloos.

Plaats reactie