Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Mooi verhaal over je 9-3!
De cruise control vind ik in de 9-3 juist fijner werken dan in de 9-5. Je hoeft hem namelijk niet steeds weer opnieuw te activeren als je de auto opnieuw start.
De cruise control vind ik in de 9-3 juist fijner werken dan in de 9-5. Je hoeft hem namelijk niet steeds weer opnieuw te activeren als je de auto opnieuw start.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Dank je
. Wat de CC betreft vind ik dat als je hem ingeschakeld hebt, je hem lastig kunt lossen dan gaat ie altijd gelijk helemaal uit
Dat schuif knopje klikt zo zwaar en dan gelijk zo licht dat je hem ook gelijk door het "uitpunt" trekt............
Dit schuif systeempje zit ook aan de anderekant voor de achterruitewisser en daar precies het zelfde verhaal.........
Verder ben ik helemaal blij met mijn 9-3
EJ
Dat schuif knopje klikt zo zwaar en dan gelijk zo licht dat je hem ook gelijk door het "uitpunt" trekt............
Dit schuif systeempje zit ook aan de anderekant voor de achterruitewisser en daar precies het zelfde verhaal.........
Verder ben ik helemaal blij met mijn 9-3
EJ
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Dat kan inderdaad beter, het uitzetten. Ik gebruik de cruise control eigenlijk alleen op echt rustige wegen, dus als 'ie er vanaf moet, dan gebruik ik de rem.
-
jandoornbos
- Geregistreerd lid
Autotype= saab 9-3 estate, vector, 1.9 tid, 150 pk
Bouwjaar= 2006
Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = T
Top = het ontwerp, opvallende auto, geen 13 in een dozijn. Mooie achterkant (kont), prachtig interieur (leder in 2 kleuren, aluminiumaccenten), prima geluidsinstallatie.
Flop = kraken van de ventilatieopeningen
Bouwjaar= 2006
Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = T
Top = het ontwerp, opvallende auto, geen 13 in een dozijn. Mooie achterkant (kont), prachtig interieur (leder in 2 kleuren, aluminiumaccenten), prima geluidsinstallatie.
Flop = kraken van de ventilatieopeningen
-
boei
- Geregistreerd lid
Autotype= Saab 9³ 1.8t Vector SportEstate Hirsch
Bouwjaar= 2006
Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = lease
Top = licht sturend, vermogen met Hirsch, vormgeving, veiligheid
Flop = dashboard-knop-opener bladert, krakende stoel
Bouwjaar= 2006
Nieuw aangekocht (zelf eigenaar) (N), lease (L) of tweedehands (T) = lease
Top = licht sturend, vermogen met Hirsch, vormgeving, veiligheid
Flop = dashboard-knop-opener bladert, krakende stoel
-
pedro
- Geregistreerd lid
Re: top flop
N2024 schreef:Bijna iedereen klaagt er over dat de tank zo klein is. Als ik naar een klant moet ga ik vaak tanken als ik wegga en als ik terugkom moet ik weer omdat hij leeg is. Ik haal zo`n 450 km uit 1 tank als ik tenminste op de snelweg rijd, anders is het sneller leeg. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet tot de laatste druppel leeg rijd. Is het een optie om een extra tank in te bouwen of kan dat technisch niet? Domme vraag misschien?rode ridder schreef:ben net 1 week eigenaar van een 93 SE 1.8t hirsch (195pk) vector
top:
-styling exterieur/interieur (optionele lederen dash en alu strip)
-ruimte (voor de benen)
-wegligging (sportchassis)
-comfortabel (vollederen sportstoelen)
flop:
-kleine tank/beperkte actie-radius
-aansluiting aux (plaats en feit dat het een "vrouwtje" ipv "mannetje" is)
-SPA niet in volume te regelen
wennen na een 93 SH 2.0T (205 pk)
-raambediening nu bij portier bestuurder ipv midden-console
-het doortrekken vanuit 100 "4" richting 140+ / nu nauwelijks haalbaar.
Ik rijd gemiddel 1l/14 km dat wil zeggen ca 700 km of meer.
Of je berekent verkeerd
of lekkage!
of je rijstijl zo sportief alf correur!
Oplossing:
tank voltanken en opnieuwe meten.
Je rijstijl aanpassen...
succes
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Waarschijnlijk ingewikkeld, die tank is net wat kleiner geworden om o.a. twee dikke uitlaatbuizen naar de achterzijde te kunnen voeren en er twee dempers op aan te sluiten
Vroeger had je circa 62 liter en nu circa 58 liter.
Om steeds rond de 13 liter op 100 km te verbruiken moet je er wel flink aan trekken en misschien nog onnodig veel op de rem gaan staan. Zijn meer waarden voor V6 met automaat
Om steeds rond de 13 liter op 100 km te verbruiken moet je er wel flink aan trekken en misschien nog onnodig veel op de rem gaan staan. Zijn meer waarden voor V6 met automaat
-
Maus71
- Donateur (3x)

Verbruik ligt gewoon hoog, mijn Aero 2004 doet 14ltr/100 km, is een vooroorlogs verbruik.
-
gfgf
- Donateur (2x)

-
Deep Impact
- Geregistreerd lid
Ik heb niet zoveel problemen met het uitzetten ervan.9-5 aero-estate schreef:Dat kan inderdaad beter, het uitzetten. Ik gebruik de cruise control eigenlijk alleen op echt rustige wegen, dus als 'ie er vanaf moet, dan gebruik ik de rem.
Een tikje met de voet op het koppelingspedaal is voldoende om 'm tijdelijk uit te zetten.
Nou weet ik niet of dit op elke handgeschakelde bak is of dat het een extra optie is die er bij mij op zit.
-
Injectie
- Moderator
Het koppelingspedaal werkt bij iedere handgeschakelde saab op deze manier.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Ja de koppeling
,maar ik heb een automaat
en de tank, 58 hele liters gaan er in......... met 16L op 100km.........V6je
En met 62L kom ik net een straat verder.........
EJ
En met 62L kom ik net een straat verder.........
EJ
-
gj900
- Donateur (9x)

De 9-3 SS? Absoluut flop... Net een dagje zo'n automobiel mee gehad als leenauto (was de eerste keer sinds de introductie in 2003 dat ik in een 9-3 SS reed). Ik wist via het forum en snuffelen bij dealers dat de 9-3NG niet top afgewerkt is, maar na het nu live meegemaakt te hebben ben ik treurig gestemd over deze modelreeks
Ook al was het een leenauto, die normaliter niet overdreven zacht behandeld worden, na 77000 km mag de coating van de diverse knoppen en het dashboard er niet uitzien alsof er een horde katten aan gekrabd heeft
Buiten dat afbladderen voelt het plastic van bijv. de wankele handremhandle (pas overigens op voor knellende vingers...) goedkoper aan dan bij een Dacia. De oude 9-3 was al geen toonbeeld van perfektie, maar wat was ik blij toen ik weer in onze 9-3 stapte
Niet alleen duizend maal meer "Saabgevoel", maar ook veel minder het gevoel in een voor een dubbeltje ontwikkeld model plaatsgenomen te hebben. Heb in de afgelopen jaren altijd met een schuin oog naar zo'n 9-3SE gekeken, maar ben nu genezen. Jammer. Misschien toch weer een 9000? 
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Rijd eens in een MY 08' 9-3 en je slikt al je woorden weer in 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Idd, maar zelfs van die oudere types van de 9.3 Sport bestaan ook betere varianten, gewoon een mishandeld of verwaarloosd exemplaar mee gekregen
Ik rij nu al in mijn derde 9.3 Sport, nu een cabrio, maar van al die afwerkingsklachten in het interieur heb ik nog nooit last gehad. Het model met de nieuwe neus is idd nog wat beter, dat mag ook wel want ze zijn er al sinds 2002 mee bezich, en al doende leert men ook bij Saab.
Daarvoor heb ik ook diverse 900NG en 9.3's gehad, kwa weglegging is hij er gewoon enorm op vooruit gegaan en die geheel uit lichtmetaal opgetrokken B207 motor met Trionic 8 ECU is de beste standaard motor die ooit in een Saab heeft gelegen.
Stel je prijs op een perfecte interieur afwerking dan kun je beter een MB, BMW of Audi kopen, die kost in dezelfde uitvoering/capaciteit wel wat meer en die zijn gewoon wat saai en fantasieloos.
Daarvoor heb ik ook diverse 900NG en 9.3's gehad, kwa weglegging is hij er gewoon enorm op vooruit gegaan en die geheel uit lichtmetaal opgetrokken B207 motor met Trionic 8 ECU is de beste standaard motor die ooit in een Saab heeft gelegen.
Stel je prijs op een perfecte interieur afwerking dan kun je beter een MB, BMW of Audi kopen, die kost in dezelfde uitvoering/capaciteit wel wat meer en die zijn gewoon wat saai en fantasieloos.