Koppeling versleten??

2002-2012
lauxus
Geregistreerd lid

Re: Koppeling versleten??

Bericht door lauxus » vr 03 feb, 2017 12:19

Iemand ervaring met dit setje toevallig, klinkt te mooi om waar te zijn .Tot 450Nm.Wel 2 keer zo duur als normaal :(

http://www.jendvandenbosch.nl/koppeling ... 98126.html

sandorb

Bericht door sandorb » vr 03 feb, 2017 14:57

[]Goede vraag, dan ben ik in de markt voor de 6-bak versie, op de maptun website zelfs een stuk goedkoper:

https://www.maptunparts.nl/aandrijving/ ... speed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Reden: Quote verwijderd

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 03 feb, 2017 21:12

gewoon een koppeling van een V6 plaatsen. Ben je er ook! voor de 6 bak dan.

Protector
Geregistreerd lid

Bericht door Protector » zo 02 apr, 2017 16:00

Als we het toch over koppeling hebben, bij Opel is het vervangen, bij verschillende modellen, een uurtje werk, met speciaal gereedschap as verplaatsen, register open, als ik het mij goed herinner koppeling stukje induwen en de koppelingsplaat vslt er zo uit, is dat bij de Saab 1.8t my2003 ook zo of niet, is uiteindelijk ook Opel ondanks dat de dat niet echt leuk vinden.
Ben benieuwd.

Enviado desde mi ALE-L21 mediante Tapatalk

stefanR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door stefanR » zo 02 apr, 2017 16:28

lauxus schreef:Iemand ervaring met dit setje toevallig, klinkt te mooi om waar te zijn .Tot 450Nm.Wel 2 keer zo duur als normaal :(

http://www.jendvandenbosch.nl/koppeling ... 98126.html
Ja zit er bij mij onder. Nu ong 10.000km. Rij met ong 470nm erop. (Laatste testbank run zelf 500nm). Koppeling slipt tot op heden niet. Tot zo ver het goede nieuws.

Monteren was een ramp. 4 keer is de bak gedemonteerd en gemonteerd (hulde aan max mink) ivm het blijven slippen van de koppeling. Van alles geprobeerd en vernieuwd. Maptun etc hebben allemaal oplossingen aangedragen welke allemaal niets hielpen. Uiteindelijk dmv ringentjes onder de drukgroep het probleem opgelost. Al met al is t voor mij een dure upgrade geworden.

Wel met het resultaat dat ik nu 300+pk en 470nm op de weg zet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

RFJB
Geregistreerd lid

Bericht door RFJB » ma 03 apr, 2017 11:29

Even inhaken, de koppeling van de V6...hoeveel nm kan die ongeveer aan maximaal?

Robin

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 03 apr, 2017 11:32

400nm
Maar hebben we het over automaat of schakelbak.
Bij mij en M@rc zitten koppelings platen in via KCP, die van mij (schakel) was tot 450nm en die van M@rc (automaat) was tot 400nm.

Dus de plaat is ook niet alles bepalend.

@protector Dat klinkt wel als alleen de koppelingplaat?

RFJB
Geregistreerd lid

Bericht door RFJB » ma 03 apr, 2017 19:35

Handbak. Vraag was ook een beetje omdat veel tuners tussen de 450nm en 500nm zitten met de eerste stage. Direct rond de limiet blijkbaar? Zijn er upgrades mogelijk?

Plaats reactie